تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، سید احمد ذکریایی نژاد گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان انجام شده و اگر افزایش قیمت‌های حاصله ناشی از کمبود نهاده‌های مواد پروتینی و حیوانی وجود داشته دلیل شرایط اقتصادی و بحث کاهش ارزش ریال در کل کشور است.

وی افزود: براساس سیاست‌ها و برنامه‌های سال گذشته که انجام شد تولید محصول تداوم داشته و بالغ بر ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام و ۸۵ هزار تن گوشت تولید شد که علاوه بر نیاز خود استان نیاز استان‌های مجاور را هم تامین کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:باتوجه به اهمیت اشتغال علاوه بر رفع دغدغه‌های کشور در راستای پدافند غیر عامل، براساس حمایت‌های به عمل آمده در کارخانجات تولید خوراک دام در زمینه کنسانتره و دانه مرغ افزایش تولید داشته به طوریکه ۲۵ درصد این تولید خارج از استان فرستاده شده است.

وی تاکیدکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۰۹ هزار راس دام در استان با مجوز دامپزشکی به استان‌های دیگر برای تامین گوشت قرمز سایر استان‌ها انتقال داده شد.

ذکریایی نژاد یاداورشد: با توجه به بحث تحریم‌های پیش امده و عدم واردات مواد دستورالعمل توزیع و شیوه توزیع تغییراتی ایجاد شد که در حوزه پدافند غیر عامل بوده است تا اطمینان خاطر به تولید کننده داده شود و جوجه ریزی در زمان لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیری که درمجموعه وزارتخانه و در استان صورت گرفته در زمینه تهیه به موقع نهاده برای جوجه ریزی مشکلی وجود ندارد براین اساس میزان واردات در سطح کشور بیشتر از سال‌های قبل بوده است واگرگه گاهی مشکلی وجود داشته بیشتر ناشی از حمل ونقل بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت:شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه تامین نهاده‌ها چه برای کارخانه‌ها و چه برای واحد‌های پرورشی اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: شرکت‌های تامین کننده نهاده در سطح کشور نیز درقالب‌های سهمیه جدید و در قالب پیش خرید‌های انجام شده ودر ۷۵ روز گذشته حدود ۴۵۰۰۰ تن کنجاله سویا در استان تایید شده ودر شرکت‌های تامین کننده ودر حال حمل داخل استان می‌باشد که بیشتر از ۳۰۰۰۰ تن آن وارد استان شده است واین علاوه بر مقداری می‌باشد که در خود استان تولید شده است.

ذکریایی گفت: یکی دیگر از کار‌های خاص انجام شده در بحث دامپروری حمایت‌هایی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی بود که با تامین تسهیلات به ویژه اشتغال پایدار روستایی برای واحد‌های دامداری که بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان بود برای فعالسازی واحد‌های راکد و وایجاد واحد‌های جدید بود ه است.

وی ادامه داد:این حمایت‌ها سبب تداوم تولید در استان شد که باید با حمل و نقل به موقع نهاده‌های دامی در راستای مرتفع سازی مشکلات حمل از دغدغه‌های تولید کاسته شود صعب و العبور بودن جاده‌های استان و طولانی بودن مسیر از بندر امام به استان به ویژه برای حمل کنجاله سویا و ذرت است.

به گفته وی عدم برخورداری استان از شرکت‌های حمل نقل عمده باید با کمک و حمایت استانداری کردستان این کمبود در استان جبران شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر تداوم تولید شیر، گوشت قرمز و مرغ در استان گفت: بایدبا ایجاد اطمینان خاطر برای تولید کننده در زمینه تولید نهاده ها، بحث حمایت‌های قیمتی به ویژه طیور که بتوانیم صادرات را در این مورد افزایش دهیم باید در دستور کار پدافند غیرعامل قرار داده شود.

کنترل بیماری‌ها و کمبود واکسن ودارو‌ها که تهدیدی برای ما است

وی عنوان کرد: کنترل بیماریها، تهیه به موقع واکسن و دارو کمک وجلوگیری از انقراض بز‌های مرغز که از اهمیت بسیار فراوانی برخورداراست به عنوان پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..