تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟

در حالیکه گرما، گرد و غبار و ترافیک‌های بی‌وقفه می‌تواند صدمات زیادی به خودرو وارد کند. با وجود این شما می‌توانید با انجام معاینات ساده علاوه بر اینکه بر عمر خودروی خود بیفزایید از مخارج سنگین در آینده هم جلوگیری کنید.


رانندگان اسنپ که معمولاً ساعات زیادی را در روز رانندگی می‌کنند، می‌توانند با رعایت این نکات علاوه بر اینکه خودروی خود را برای فصل گرما آماده می‌کنند بر ایمنی و عمر خودرویشان بیفزایند. با ما همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توانید خودروی خود را برای آغاز گرما آماده کنید

1- در اولین گام سراغ لاستیک‌ها بروید
ممکن است به نظر نرسد اما لاستیک‌ها نقش مهمی در عملکرد و امنیت خودروی شما بازی می‌کند و به نوعی پاشنه آشیل ماشین به حساب می‌آیند. در حقیقت اگر شما به این اجزای کوچک ماشین‌تان رسیدگی نکنید می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد. یک لاستیک ساییده یا کم باد می‌تواند هنگام ترمز در سرعت‌های بالا پنچر شود. توصیه‌ی افراد حرفه‌ای این است که برای فصل تابستان و زمستان لاستیک‌های مجزایی داشته باشید و قبل از آغاز فصل یکبار آنها را امتحان کنید و با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید.

اما اگر از لاستیک‌های تمام فصل استفاده می‌کنید حتماً باید قبل از آغاز فصل گرما آنها را بازدید کنید. حتماً می‌دانید که باید سالم‌ترین لاستیک‌ها را در چرخ جلو استفاده کنید زیرا ترکیدن این لاستیک‌ها عواقب خطرناک‌تری را در پی دارد. فشار باد تایرها را که باید هر ماه اندازه بگیرید اما در فصل تابستان به این نکته بیشتر توجه کنید و در صورت کم باد بودن به سرعت آنها را تنظیم کنید.

2- ترمزهای خود را بررسی کنید
تغییرات دما و گرمای شدید می‌تواند روی کارکرد ترمزهای شما تأثیر بگذارد. بهتر است که قبل از آغاز گرما لنت ترمز خود را چک کنید. اگر در این زمینه تخصص ندارید حتماً به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در صورت نیاز لنت ترمز را تعویض کنید.

3- کارواش بروید
زمستان می‌تواند به هر قسمتی از خودرو نفوذ کند؛ از موتور گرفته تا لوازم ترمز. همه اجزای ماشین ممکن است در اثر سرما، باران و یا برف آلوده به شن، یخ، آب و نمک شده باشد. علاوه بر این فضای داخلی خودرو ممکن است کثیف باشد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که با آغاز گرما حتماً ماشین‌تان را یک کارواش حسابی ببرید و دقت کنید که لاستیک‌ها و زیر بدنه خودرو کامل تمیز شود. فشار آب بالا و پاک‌کننده‌های استاندارد حسابی حال خودرویتان را بهتر می‌کند.

4- میزان روغن موتور را بررسی کنید
میزان روغن خودرو را بررسی کنید. برای این کار میله اندازه‌گیری روغن(Gage) موتور را بیرون بیاورید و سطح روغن را بررسی کنید. درست است که به طور معمول میزان روغن را هر هزار کیلومتر بررسی می‌کنیم، اما توصیه متخصصان این است که قبل از سفرهای طولانی و پیش از آغاز فصل گرما هم این کار را تکرار کنید.

فراموش نکنید که حداقل 5 دقیقه قبل از بررسی باید موتور را خاموش کنید. پس از بررسی نشانگر در صورتی‌که سطح روغن پایین‌تر از علامت مینیموم باشد باید روغن موتور اضافه کنید.

5- مطمئن شوید که خنک‌کننده شما خنک است!
سطح خنک کننده موتور خودرو را بررسی کنید. سیستم خنک کننده موتور کمک می‌کند تا موتور خودرو در دمای استاندارد کار کند. اگر سیستم خنک کننده موتور به موقع بازدید نشود و مشکلات آن رفع نشود در کارکرد موتور اختلال ایجاد می‌کند که می‌تواند هزینه‌های گزافی را برایتان بتراشد. مایع خنک کننده موتور در مخزن مخصوصی در کنار رادیاتور قرار دارد. زمانی که موتور سرد شده می‌توانید سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید.

اگر درجه آب خودرویتان دمای بیش از حد موتور را نشان می‌دهد حتماً این موضوع را جدی بگیرید؛ هیچ کس دوست ندارد در گرمای ظهر تابستان ماشینش جوش بیاورد و ساعت‌ها معطل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی راهکارهای جلوگیری از افزایش دمای موتور به بلاگ اسنپ مراجعه کنید.

6- تهویه مطبوع را دست‌کم نگیرید
سیستم تهویه ماشین را قبل از آغاز گرما توسط یک متخصص بررسی کنید. ممکن است لازم باشد فیلتر هوای ماشین را تعویض کنید یا شاید گاز کولر نیاز به شارژ شدن داشته باشد. فراموش نکنید که کولر خودرو مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست بنابراین تمیز کردن فیلترهای تصفیه هوا برای حفظ سلامتی لازم است.

7- عوامل کوچک اما بسیار مخرب
بی‌توجهی به جزئیات کوچک کار بسیار آسانی است. برای هر کدام از ما اتفاق افتاده که یک قطعه کوچک که می‌شد با هزینه‌ای اندک تعمیر یا تعویضش کرد را پشت گوش انداختیم و در نهایت خسارات زیادی را متقبل شدیم. اگر صدای کوچکی از ماشین می‌شنوید یا قطعه‌ی کوچکی را باید عوض کنید بهتر است همین امروز سراغش بروید و مشکل را حل کنید. مطمئن باشید وقتی که از سلامت خودرویتان مطمئن هستید با آرامش بیشتری رانندگی می‌کنید.

8- تیغه‌های برف‌پاک‌کن را بررسی کنید
تیغه‌های برف‌پاک‌کن مانند اکثر محصولات پلاستیکی یک عمر مفیدی دارند و غالباً بعد از یک زمستان درست و حسابی مانند چیزی که امسال پشت سر گذاشتیم باید تعویض شوند. تعویض به موقع این تیغه‌ها می‌تواند دید وسیع‌تری را برایتان به ارمغان بیاورند که برای یک رانندگی ایمن ضروری است.

9- بررسی باتری
بررسی باتری خودرو کاری است که باید به طور مرتب انجام دهید تا از میزان شارژ آن اطمینان حاصل کنید. اگر می‌خواهید از وضعیت سلامت باتری ماشین خود مطمئن شوید باید سراغ ولتاژ آن بروید. به طور کلی میزان استاندارد ولتاژ برای یک باتری شارژ شده 12.6 تا 12.8 ولتاژ است و اگر باتری شما عددی پایین‌تر را نشان می‌دهد به این معنی است که شارژ باتری شما تخلیه شده. شما می‌توانید برای معاینه باتری خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه کنید.

10- روغن ترمز را جدی بگیرید
روغن ترمز هم درست مانند لاستیک یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های خودروست که ارتباط مستقیمی با امنیت آن دارد. اگر روغن ترمز به موقع تعویض نشود ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد. غالباً عمر روغن موتور بسته به شرایط کارکرد خودرو بین 1 تا 2 سال و هر 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود. بهتر است حالا که ماشین خود را بررسی می‌کنید به زمان آخرین تعویض روغن ترمز هم نگاهی بیندازید تا اگر لازم باشد این کار را هم انجام دهید.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه خودرو را برای فصل گرما آماده کنید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..