تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سازمان نظام معلمی ضرورت سنجش حرفه‌ای معلمان/ دانشجومعلمان نباید در حاشیه قرارگیرند

کار نشود// تربیت معلمحجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی آموزش و پرورش و رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت تربیت معلم و نقش آن در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: مولفه معلم و تربیت معلم یقینا از عناصر کلیدی تعالی  یا انحطاط نظام‌های آموزشی محسوب می‌شود؛ بدون حضور معلم، مدرسه تبدیل به پارک کودک و نوجوان می‌شود هرچند سایر مولفه‌ها وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: معلم به مدرسه هویت می‌دهد و حضور معلمان حرفه‌ای، متعهد که واجد صلاحیت‌های معلمی باشند در ساختن وشکل گیری شخصیت دانش آموزان و تربیت و آموزش آنان برای حضور در عرصه‌های مختلف زندگی ضرورت تام و تمام دارد.

همه افرادی که معلمی می‌کنند، در تراز معلم نیستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  آیا اکنون چنین معلمانی در دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارند یا خیر گفت:  بسیاری از معلمان از حدنصاب لازم شرایط معلمی بر خوردارند و لازم است در دوره‌های باز آموزی و کارگاه‌های مهارتی با نیاز‌های جدید و شرایط اجتماعی و روانشناسی تربیتی آشنایی بیشتری پیداکنند ولی این بدان معنا نیست که همه‌ افرادی که معلمی می‌کنند، در تراز معلمی هستند.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: باید نظام سنجش صلاحیت و ارزیابی حرفه‌ای نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهد البته به اعتقاد من باید در ارزیابی، تشخیص صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و داوری در اثربخشی و بازدهی آموزشی و تربیتی معلمان یک نهاد مدنی متشکل از معلمان و ذینفعان ایفا نقش کند و این همان سازمان نظام معلمی است که بار‌ها یادآوری کرده ام.

جذب معلمان بدون  دوره‌های تربیت معلم پشت کردن به سند تحول است

وی درباره روش‌های تامین نیروی انسانی با توجه به سونامی بازنشستگی که آموزش و پرورش با آن مواجه است، گفت:  تأمین نیروی انسانی و تربیت معلم از وظایف و مأموریت‌های دانشگاه فرهنگیان است و باید این دانشگاه در کانون توجه سیاستگزاران آموزش و پرورش و آموزش عالی و دولت و مجلس قرار گیرد همانطور که سال گذشته حضور مقام معظم رهبری دراین دانشگاه حاکی از این مهم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان  بیان کرد: به اعتقاد من جذب معلم بدون سپری کردن دوره‌های تربیت معلم و خارج از فرایند تعریف شده در دانشگاه فرهنگیان بیراهه رفتن و پشت کردن به سند تحول است، البته لازمه‌ التزام به چیزی، التزام به لوازم آن چیز است. جذب دانشجو و تربیت معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان نیازمند فضا و تچهیزات، منابع مالی و منابع انسانی اعم از هیئت علمی و پشتیبانی علمی و بورسیه دانشجویان است.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: دانشجو معلم‌ها مستخدم رسمی هستند نباید در حاشیه قرار گیرند و در عین حال از مراقبت‌های حرفه‌ای و صنفی و اخلاقی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سازمان نظام معلمی ضرورت سنجش حرفه‌ای معلمان/ دانشجومعلمان نباید در حاشیه قرارگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..