تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چطور در بازار بزرگ استانبول خرید کنیم؟

بازار بزرگ استانبول یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی این شهر است که هنوز زندگی در آن جریان دارد. این بازار وسیع است و ساعت‌ها طول می‌کشد از تمامی بخش‌های آن بازدید کنید. اما در بازار بزرگ استانبول از کجا باید خرید کرد؟

بازار بزرگ استانبول به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان، زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع را پوشش داده و به همان اندازه که گیج‌کننده است، خیره‌کننده نیز است. برای هر کسی که در تور استانبول شرکت کند، بازار بزرگ قدیمی شهر یکی از مهم‌ترین جاهایی است که حتما باید سری به آن بزند و بدون بازدید از آن، نسفرش به این شهر کامل نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم بهترین جاهایی که در این بازار می‌توانید خرید کنید را معرفی کنیم تا با استفاده از آن، در شلوغی بازار گم نشوید. 

اگر شما هم دوست دارید برای دیدن بناهای تاریخی استانبول به این شهر سفر کنید، برای انتخاب تورهای ارزان و متنوع استانبول، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

فرش

بازار بزرگ استانبول

مقاله‌های مرتبط:

برای خرید فرش می‌توانید به مغازه‌ای مراجعه کنید که ۴ نسل از خانواده آن‌ها در این صنعت و انواع فرش‌های گوناگون از سراسر ترکیه تخصص دارند؛ محبوب‌ترین فروشنده فرش بازار بزرگ استانبول، شیشکو عثمان (که به معنی عثمان چاق است) است. صاحب این مغازه که عثمان شنل (Osman Senel) نام دارد، در مورد کالاهایی که به فروش می‌رساند، تحصیلات آکادمیک دارد و در مغازه او می‌توانید کلکسیونی باارزش از فرش‌های سنتی تا مدرن را پیدا کنید. 

یکی دیگر از مغازه‌های پرطرفدار فرش‌فروش، «Ethnicon»  و مغازه خواهر آن، «Dhoku» است. Ethnicon  فرش‌های سنتی و منحصر به فرد آناتولی دست‌بافت را عرضه می‌کند که در آن‌ها به جزئیات و رنگ توجه ویژه شده است. اما در Dhoku باید بیشتر به دنبال طرح‌های معاصر با الگوهای هندسی باشید. این دو مغازه دقیقا در کنار یکدیگر قرار دارند و به همین دلیل برای بازدید از هر دوی آن‌ها نیاز نیست فاصله زیادی را طی کنید. 

بازار بزرگ استانبول

چرم

چرم یکی از کالاهایی است که به راحتی در سراسر بازار بزرگ می‌توانید پیدا کنید

چرم یکی از کالاهایی است که به راحتی در سراسر بازار بزرگ می‌توانید پیدا کنید، چون مغازه‌های زیادی چرم می‌فروشند و هر کدام می‌خواهند نظر شما را به کالاهای خود جلب کنند. همه آن‌ها را نادیده بگیرید و به سمت مغازه «Koc Leather & Fur» بروید، کسب و کاری خانوادگی که از سال ۱۹۶۸ در بازار بزرگ استانبول مشغول به کار هستند. در این مغازه می‌توانید مجموعه متنوعی از چرم، پوست گوسفند و پالتوهای خزدار را پیدا کنید که در زیبایی با محصولات  Dolce & Gabbana و Armani مقایسه می‌شود. 

منسوجات و محصولات ترک

بازار بزرگ استانبول

برای اینکه بتوانید لذت حمام ترکی را در خانه‌تان نیز تجربه کنید، به مغازه Abdulla Natural Products بروید که صابون‌های زیبای معطر و طبیعی، حوله‌های حمام ۱۰۰٪ پنبه‌ای، شال‌های دست‌بافت و وسایل سنتی نورد نیاز برای حمام می‌فروشد. وقتی با لوگوی مدرن این مغازه مواجه می‌شوید که دارای کلاه قرمز روشن است، تعجب نکنید؛ آدرس را درست آمده‌اید. 

یکی دیگر از مغازه‌هایی که در بازار استانبول برای خرید محصولات سنتی ترکی به آن مراجعه کنید، Jennifer’s Hamam است

یکی دیگر از مغازه‌هایی که در بازار استانبول برای خرید محصولات سنتی ترکی به آن مراجعه کنید، Jennifer’s Hamam است. Jennifer Gaudet کافه خود را فروخت تا پروژه‌ای را با کمک ۹ خانواده‌ای که در زمینه نساجی مشغول به کار بودند، شروع کند؛ خانواده‌هایی که او در سفرش به اطراف ترکیه با آن‌ها آشنا شده بود. از آن زمان، مغازه حمام جنیفر (Jennifer’s Hamam) به یکی از پرطرفدارترین مغازه‌هایی تبدیل شده است که حوله، حوله‌های کوچک، ملحفه، روتختی، لباس حمام، رومیزی و شال می‌فروشد. تمامی این محصولات با موادطبیعی و با دستگاه‌های نساجی به سبک قدیمی تولید شده‌اند. 

چینی (سفال‌های سنتی و کاشی‌هایی با طرح‌های قرمز و فیروزه‌ای) با زیباشناسیی ملی ترکیه مترادف شده است. به این ترتیب، بازدید از بازار بزرگ استانبول بدون سر زدن به ایزنیک آرت (İznik Art) کامل نمی‌شود؛ در این مغازه طرح‌های سنتی روی اشیای مختلفی، از کاسه گرفته تا گلدان و هر چیز دیگری، کار شده است.

اشیای عتیقه

بازار بزرگ استانبول

عتیقه‌فروشی «Sofa Art & Antiques» با ورودی بازار قدیمی در خیابان Nuruosmaniye  فاصله کمی دارد و بیرون از بازار قرار دارد.

بهترین بخش خرید از این مغازه، معاشرت با صاحب خوش مشرب آن، «کاشیف بی» و همسرش است که گفتگو با آن‌ها به تنهایی می‌تواند روزتان را بسازد

این مغازه را شاید بتوان یکی از بهترین مغازه‌های فروش عتیقه استانبول دانست. اینجا می‌توانید همه چیز، از نسخه‌های چاپی تا انواع نقشه، اشیای سرامیکی تا مینیاتوری، خطاطی‌ها تا قالی‌های عتیقه، اشیای نقره‌ای تا هنرمعاصر ترکی را پیدا کنید. و بهترین بخش خرید از این مغازه، معاشرت با صاحب خوش مشرب آن، «کاشیف بی» و همسرش است که گفتگو با آن‌ها به تنهایی می‌تواند روزتان را بسازد. 

گنجینه‌ای واقعی از اشیای عتیقه را می‌توانید در مغازه «هنر زیبا عتیقه‌جات اسکی» (Eski Fine Arts and Antiques) پیدا کنید. این مغازه کلکسیون زیبایی از امپراطوری عثمانی از جمله نقاشی‌ها، تخته نرد، زیورآلات، خطاطی، انواع قلیان و پیپ دارد. حتی قبل از اینکه وارد شوید، ممکن است زمان زیادی را برای تماشای ویترین خیره‌کننده آن بپردازید که این، مژده‌ای است بر آنچه که داخل مغازه منتظر شما است. 

بازار بزرگ استانبول فقط یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چطور در بازار بزرگ استانبول خرید کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..