تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت ایجاد تشکل‌ صادراتی در استان زنجان/ اجازه ورود دلالان با زار گندم داده نمی‌شود

ساعت: 11:56 منتشر شده در مورخ: 1398/03/02 شناسه خبر: 1488636

معاون استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت ایجاد تشکل صادراتی زنجان گفت: این تشکل در استان زنجان به صورت تخصصی باید در زمینه صادرات فعالیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،‌ فرامرز نیک‌سرشت شامگاه چهارشنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به جا به جایی بار از ناوگان ریلی اظهار کرد: برای تحقق این امر دفتر گمرکی در ایستگاه بناب راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای تحقق این امر انجام شده ولی هنوز قطعی نشده ولی مجوز ایجاد انبار عمومی صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان در خصوص ایجاد تشکل‌ صادراتی در استان زنجان افزود: باید تشکل صادراتی در استان زنجان ایجاد شود که این تشکل به صورت تخصصی در کار صادرات فعالیت کنند.

وی در مورد بیمه محصولات کشاورزی افزود: از بیمه کشاورزی به درستی استفاده نمی‌شود و این فرهنگ به صورت کامل جا نیافتاده است.

نیکسرشت با اشاره به موضوع خرید تضمینی گندم بیان کرد: در این باره گندمکاران از قیمت تضمیمی رضایت ندارند و این موضوع را قبول داریم که هزینه کشت و برداشت نیز افزایش یافته و قیمت تضمینی متناسب نیست.

وی با تاکید بر جلوگیری از قاچاق گندم عنوان کرد: قیمت گذاری در خرید تضمیمی مصوب دولت است و باید رعایت شود و اجازه خرید گندم با هر قیمتی نیز داده نمی‌شود.

مسئولان برای خرید تضمینی گندم تدبیر کنند

سیدموسی حسینی نایب‌رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران باعث می‌شود پای دلالان به بازار گندم باز شود بیان کرد: باید در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد تا این اتفاق نیفتد.

وی در مورد قیمت تضمینی گندم اظهار کرد: چند سالی است که قیمت خرید تضمینی گندم افزایشی نداشته و مسئولان باید در خصوص افزایش قیمت تضمینی گندم چاره‌ای کنند.

نایب‌رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان همچنین با اشاره به بسته شدن چاه‌های غیرمجاز عنوان کرد: بنده با بسته شده چاه‌های غیرمجاز موفق هستم ولی برداشت از چاه‌های مجاز نیز در سطح استان محدود شده است.

وی به اشتغال بالای بخش کشاورزی اشاره  کرد و افزود: باید اشتغال این بخش را مد نظر داشته باشیم چرا که بسیاری از خانواده‌ها در فعالیت‌های کشاورزان گذران زندگی می‌کنند.

قیمت‌ تضمینی گندم به موقع اعلام نمی‌شود

حسین جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به قیمت پایین خرید تضمینی افزود: قیمت خرید تضمینی کمتر از هزینه تمام بوده و برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته و فعالیت‌های کشاورزان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اعلام دیر هنگام خرید تضمینی گندم افزود: متاسفانه این کار به هنگام اعلام نمی‌شود و باید اول شهریورماه قیمت تضمیمی اعلام شود تا کشاورزان براساس آن عملیات کشت را انجام دهند ولی این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران نیز افزود: مکاتبه‌ای در خصوص پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران انجام دادیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت ایجاد تشکل‌ صادراتی در استان زنجان/ اجازه ورود دلالان با زار گندم داده نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..