تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودکان قربانی استفاده نادرست از اشعه‌های رادیولوژی

حکمتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

علی حکمتیان متخصص رادیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوارض استفاده از رادیولوژی اظهار کرد: بنیان علم رادیولوژی اشعه ایکس بود و در زمان شروع با عنوان اشعه ایکس شناخته می‌شد،‌ زیرا ماهیت مشخصی نداشت و فرآیند ایجاد آن را نمی‌شناختند؛ امروزه با وجود اینکه جواب این سوالات پیدا شده، اما به پاس قدردانی از گذشتگان کماکان این علم  را اشعه ایکس می‌نامند.

وی ادامه داد: علم رادیولوژی یکی از بروزترین دانش‌های پزشکی در کشور است و استفاده از اشعه ایکس به طور مداوم در حال افزایش است؛ این اشعه در حال حاضر با استفاده در رادیولوژی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی و غیره کمک زیادی به تشخیص بیماری‌ها کرده است.

حکمتیان تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم درباره کار با اشعه ایکس احتیاط و استفاده کنترل شده از آن است؛ محل و مقدار استفاده از اشعه ایکس اهمیت زیادی در علوم پزشکی دارد چرا که استفاده بیش از حد معمول و بدون دقت باعث ایجاد عوارض ناخوشایندی می‌شود.

محبی/


این متخصص رادیولوژی گفت: سال ۲۰۱۵ یکی از مقالات معتبر بین المللی ثابت می‌کرد علت ۲ درصد از سرطان‌های کودکان، که رقمی بزرگ محسوب می‌شود، استفاده نامناسب از اشعه ایکس است؛ اختلالی که از استفاده نامناسب و بی دقتی در به کار بردن اشعه ایکس نشات می‌گیرد، اعداد و ارقامی که نگرانی زیادی در پزشکان ایجاد می‌کرد.

تاسیس بخش  اصول حفاظت در برابر اشعه ایکس

وی اظهار کرد: در کشور ما هم تعداد زیادی از استفاده کنندگان اشعه ایکس را کودکان تشکیل می‌دهند پس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان انرژی اتمی به تاسیس بخشی به نام اصول حفاظت در برابر اشعه اقدام کردند.

حکمتیان ادامه داد: این بخش با برگزاری کلاس‌های متعددی برای متخصصان رادیولوژی و سایر رشته‌های مرتبط  سعی کرد تا رادیولوژیست‌های جوان و کارشناسان این حوزه در زمینه حفاظت در برابر اشعه بهتر عمل کنند.

محبی/ این متخصص رادیولوژی گفت: حفاظت در برابر اشعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدوار هستیم با ادامه پیدا کردن اقدامات ذکر شده و بهبود آموزش در سطح کشور شاهد کاهش تلفات و آثار ناخوشایند ناشی از استفاده نامناسب از اشعه ایکس باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از مراکز این نکات در حد لازم اجرایی نمی‌شود و بحث حفاظت در برابر اشعه نیاز به پیگیری بیشتر دارد؛ اجرایی نشدن این نکات ممکن است خطرات بسیاری برای فرد بیمار به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودکان قربانی استفاده نادرست از اشعه‌های رادیولوژی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..