تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منشور جامعه قرآنی گام دوم انقلاب در همدان تنظیم شود

منشور جامعه قرآنی، گام دوم انقلاب در استان همدان تنظیم شودبه گزارش ایکنا از همدان؛ مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور،شامگاه چهارشنبه یکم خرداد ماه در دیدار فعالین قرآنی استان همدان با امام جمعه اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های پیشگام در فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مجموعه قرآنی از مسئولین باید عنوان شود افزود: اما باید به این مهم توجه کرد که ما خود به عنوان فعالان حوزه قرآن تا چه حد پاسخ گوی نیاز‌های مردم، دین، انقلاب و نظام بوده‌ایم.

طلایی با بیان اینکه آیا ما به عنوان فعالان قرآن توانسته‌ایم در عرصه‌‌های مختلف به وظایف خود عمل کنیم اضافه کرد: باید به این امر اشاره کرد که جامعه قرآنی به عنوان نقطه رأس بخش فرهنگی، موفقیت‌های قابل قبولی برای آن حاصل نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی کشور ادامه داد: مدیران و مسئولین فعال در حوزه قرآن باید در 2 بعد نسبت به فعالیت‌های قرآنی اهتمام بورزند، ابتدا در بخش کمی و سپس کیفی، در بخش کمی، باید تلاش‌ها در راستای زمینه سازی جهت فراگیر شدن قرآن و سوق دادن این کتاب الهی به متن زندگی است.

تشکیل یک کانون قرآن در هر خانه

وی ادامه داد: باید با هدف‌گذاری‌های درست به سمتی پیش رفت که یک محفل یا کانون قرآن در سطح هر خانه و خانواده شکل گیرد و قرآن از قفسه‌های کتاب به متن زندگی انسان وارد شود.

طلایی عنوان کرد: در این راستا ابتدایی‌ترین کار، احیای تلاوت قرآن است ، تا زمانی که این مرحله اجرا نشود، مرحله کیفی که بی‌شک سخت و مهمتر است تحقق نمی‌یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی کشور اظهار کرد: ما در بعد کمی به دنبال فراگیر کردن قرآن با روش‌های مختلف همچون تلاوت، تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ... هستیم.

وی افزود: اگر ما امروز صادقانه بپذیریم که در عرصه فرهنگی توفیقات چندانی نداشته ایم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با سرمایه گذاری در بخش کمی، با استفاده از ظرفیت آموزه‌های این کتاب الهی برای رسیدن جامعه قرآنی به مرحله کیفی دست یابیم.

طلایی با بیان اینکه در حال حاضر بدنه جامعه، در حد تلاوت قرآن است ابراز کرد: بدنه جامعه ما تا چه تا چه اندازه می‌داند با بهره گیری از تک تک آیات قرآن می‌تواند از آسیب‌ها و تمام مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... رهایی یابد.

این مقام مسئول ابراز کرد: افزایش اختلافات خانوادگی، نزاع و اختلافات اجتماعی و ... در عصر حاضر همگی به دلیل دوری از قرآن و آموزه‌های آن است. 

وی ادامه داد: اگر بتوان جامعه را به سمت قرآن و عمل به آیات آن پیش برد خواهیم دانست که قرآن یک عامل بازدارنده محکمی است برای دوری از انواع آسیب‌ها و اعمال نادرست.

طلایی ضمن تاکید بر ضعیف بودن حوزه پژوهش گفت: امروز در حوزه جذب مخاطب به ویژه قشر جوان به سمت قرآن و برنامه‌های قرآنی،نیازمند روش‌ها و ابزارآلات جدیدی هستیم.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در بستر قرآن

رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی کشور با بیان اینکه می توان همچون دیگران از فضای مجازی به نفع خود استفاده کرد گفت: باید از فضای مجازی در خدمت به قرآن بهره مند شد به گونه‌ای که هریک از فعالین قرآنی وظیفه خود را تبیین و روان سازی آموزه‌های قرآنی در فضای مجازی بداند.

وی عنوان کرد: اگر استان همدان به دنبال پیشگامی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است باید بداند که تنها راه تحقق این مهم، توجه به قرآن است، رسیدن به اخلاق و معنویت به آن تمام آنچه رهبری در بیانیه فرموده اند در بستر قرآن فراهم می‌شود.

طلایی پیشنهادی به مجموعه‌ها قرآنی استان داشت و گفت: مدیران و مسئولین موسسات، خانه‌ها، تشکلات و مراکز قرآنی استان با بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان قرآنی «منشور جامعه قرآنی همدان در گام دوم انقلاب» را تنظیم کنند.

وی ادامه داد: با تنظیم منشور جامعه قرآنی همدان در گام دوم انقلاب، اهداف اقدامات و برنامه‌های قرآنی هدفمند شده و منجر به آن خواهد شد تا فعالیت‌های قرآنی به مرحله کیفی رسیده و آیات الهی به معنای واقعی در زندگی انسان‌ها اجرایی شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، از لیلا خدایی به عنوان خبرنگار ایکنا استان تقدیر به عمل آمد.  

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منشور جامعه قرآنی گام دوم انقلاب در همدان تنظیم شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..