تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت باید اختیار تعرفه گذاری را به نظام پزشکی واگذار کند/ در حق گروه‌های نسخه نویس اجحاف شده است

دولت باید اختیار تعرفه گذاری را به سازمان نظام پزشکی واگذار کند/ در حق گروه‌های نسخه نویس اجحاف شده استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،ناهید خدا کرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به این که تورم موجود در کشور یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که حوزه سلامت نیز از آن مستثنی نیست، بیان کرد: در قیمت گذاری خدمات تمامی رشته‌ها، اتحادیه‌های صنفی پایه اصلی قیمت گذاری خدمات هستند و قیمت تمام شده از جمله اجاره بهای محل، خدمات و مسائل حاشیه‌ای که بر آن حرفه تاثیرگذار است را در قیمت گذاری مد نظر قرار می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه این بخش در حوزه سلامت که خدمات آن متاثر از تورم موجود در جامعه است، نادیده گرفته شده و ذی نفعان از جمله ماما‌ها، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و متخصصان اطفال را با سایر گروه‌ها یکسان دیده اند.

وی ادامه داد: در تعرفه گذاری خدمات، این گروه‌ها را برابر کسانی می‌بینند که پروسیجر‌های خاص مانند جراحی انجام می‌دهند در حالی که خدمات گروه‌های نام برده سرپایی بوده و متاثر از تبعات جانبی تورم موجود در جامعه است.

وضعیت پزشکان عمومی پس از تعیین  غیرمنطقی تعرفه‌های درمانی

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان این که گروه‌های نسخه نویس و ارائه دهنده خدمات سرپایی امورات زندگی خود را با توجه به تعداد مریضی که در طول روز به آن‌ها مراجعه می‌کند، می‌گذرانند تصریح کرد: به عنوان مثال اگر یک پزشک عمومی در طول روز ۱۰ مریض ویزیت کند باید با روزی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان امورات خود را اداره کنند و این در حالی است که تمام روز‌های یک ماه شیفت کاری نداشته و باید اجاره سرسام آور مطب هم پرداخت کنند.

خداکرمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که در حق گروه‌های نسخه نویس اجحاف شده و این امر باعث ایجاد نارضایتی می‌شود که تبعاتی مانند کاهش کیفیت خدمات و تعطیلی و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

تعرفه گذاری، مطب ماما‌ها را به تعطیلی می‌کشاند

وی بیان کرد: در خصوص ماما‌ها نیز وضعیت به همین منوال است و با وجودی که با همین تعرفه‌های اندک ماما‌ها به ارائه خدمات به مادران و خانواده‌ها می‌پردازند، اما ادامه این روند تعرفه گذاری، مطب ماما‌ها را نیز به تعطیلی می‌کشاند که به صلاح سلامت عمومی مادران و خانواده‌ها نیست.

به گفته وی دولت و حاکمیت باید اختیار تعرفه گذاری را به سازمان نظام پزشکی که حافظ منافع مردم و نماینده گروه‌های مختلف پزشکی است، واگذار کند تا این سازمان با محاسبه قیمت واقعی خدمات، تعرفه‌های گروه‌های مختلف را تعیین و ابلاغ کند.

وی ادامه داد: نباید این تصور وجود داشته باشد که سازمان نظام پزشکی یک نهاد صنفی بوده که صرفا به دنبال منافع جامعه پزشکی است بلکه این سازمان حافظ سلامت مردم بوده و همواره منافع جامعه را در دستور کار خود قر ار داده است.

خداکرمی درباره عملکرد ضعیف سازمان‌های بیمه گر اظهار کرد: در دنیایی که پزشکی یک کسب و کار و حرفه است باید قیمت تمام شده خدمات در تعرفه گذاری‌ها لحاظ شود تا هم دهنده خدمت راضی باشد و هم گیرنده، خدمات مطلوبی را دریافت کند؛ بنابراین اگر دولت و بیمه‌ها بودجه کافی ندارند می‌توانند منابع خود را صرفا به بخش دولتی اختصاص دهند و بخش خصوصی ارتباط خود را با بیمه‌ها قطع کرده و کسانی که تمایل به دریافت خدمات از بخش خصوصی دارند، هزینه‌های این بخش را بپردازند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: با محدودیت‌های موجود در تعرفه گذاری ها، عملا مطب‌ها به سمت ورشکستگی و تعطیلی می‌روند و با این اوضاع به جمع بیکاران گروه‌های مختلف پزشکی نیز افزوده می‌شود.

وی افزود: گروه‌های نسخه نویس باتعرفه‌های موجود دچار آسیب‌های زیادی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به زیر خط فقر رفتن آن‌ها اشاره کرد، زیرا امورات زندگی خود را با ارایه خدمات سرپایی که به بیماران می‌دهند، اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: باید اختیار تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی بازگردد تا تعرفه هر رشته و خدمت متناسب با قیمت تمام شده محاسبه شود و دهنده و گیرنده خدمت راضی باشند. همچنین دولت باید به سازمان نظام پزشکی اعتماد کرده و قیمت گذاری خدمات را به آن واگذار کند و تبعات مثبت آن را مشاهده کند، زیرا خدمات پزشکی بنزین و نان نیست که قیمت یکسان داشته باشد هرچند که نان هم قیمت‌های متفاوت دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت باید اختیار تعرفه گذاری را به نظام پزشکی واگذار کند/ در حق گروه‌های نسخه نویس اجحاف شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..