تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خورش نخود فرنگی| طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه + فیلم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورش نخود فرنگی یکی از انواع خورش های ساده و سنتی کشور لبنان می باشد که در کشور پاکستان با مرغ پخته می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این خورش خوش طعم نخود فرنگی،گوشت چرخ کرده، روغن مایع، پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه است.

خورش نخود فرنگی| طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه + فیلم

خورش نخود فرنگی در بین مردم ایران بسیار محبوبه و ترکیب مواد غذایی آن سالم و مقوی می باشد که برای یک رژیم غذایی خوب بسیار مناسب است. در این مقاله از مجموعه آموزشی انواع خورش قصد داریم آموزش پخت خورش نخود فرنگی را به شما عزیزان آموزش بدهیم. این خورش خوشرنگ را می توانید در وعده نهار و شام برای مهمان های عزیزتان تهیه و سرو کنید که امیدوارم از تهیه و میل آن نهایت لذت را ببرید. لطفا با ما همراه باشید..

طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه

مواد لازم برای پخت خورش نخود فرنگی مواد لازم مقدار مورد نیاز نخود فرنگی سه الی چهار قاشق غذا خوری گوشت چرخ کرده پانصد گرم روغن مایع دو قاشق غذا خوری پیاز متوسط یک عدد رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری نمک، فلفل و زردچوبه
به میزان لازم

خورش نخود فرنگی

آموزش طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشرنگ ابتدا داخل تابه ای مقداری روغن بریزید تا داغ شود. سپس پیاز خرد شده را داخل آن تفت دهید تا کاملا سرخ شود. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند، گوشت را به آن اضافه کنید.

آموزش طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشرنگ

و مواد را خوب هم بزنید تا گوشت هم تفت بخورد. در حین تفت گوشت به آن رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. و خوب تفت دهید تا عطر ادویه ها به مشام برسد.

خورش نخود فرنگی خوشرنگ

سپس نخود فرنگی و ۱/۵ لیوان آب را هم به آنها اضافه کنید. و حرارت را کم کنید تا نخود فرنگی و گوشت کاملا پخته شوند. وقتی آب خورش کشیده شد، زیر اجاق گاز را خاموش کنید. و خورش را به همراه پلو، ماست و سبزی خوردن تزیین و سرو کنید. نوووش جان

خورش نخود فرنگی خوشرنگ + تزیین

نکات مهم درباره پخت خورش نخود فرنگی نخود فرنگی تازه در فصل بهار موجود است. اگر در فصل پاییز و زمستان هوس خورشت نخود فرنگی کردید. در صورتی که آن را برای بقیه سال فریز نکرده اید. باید از نخود فرنگی کنسرو شده استفاده کنید.

نکات مهم درباره پخت خورش نخود فرنگی

در صورتی که می توانید در فصل بهار نخود فرنگی خریداری کنید و فریز کنید. این خورش را می توانید با مرغ، و سبزیجات هم طبخ کرده و میل کنید. اضافه کردن آب قلم به جای آب این خورش را خوشمزه تر میکند.

خورش نخود فرنگی + تزیین

خواص دارویی و درمانی نخود فرنگی نخود‌فرنگی منبعی غنی از ویتامین K1، فولیک‌اسید و ویتامین B6 می باشد که برای سلامت استخوان ها مفید است.  نخود فرنگی سرشار از مواد مغذی مهم مثل ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، چربی ها و پروتئین ها است.خواص نخود فرنگی نخود سبز منبع بسیار خوبی از منگنز، فیبر رژیمی، مس، فسفر، آهن و پتاسیم است. نخود فرنگی کم کالری می باشد و برای کسانی که رژیم دارند بسیار مفید است.

خواص دارویی و درمانی نخود فرنگی

مصرف نخود فرنگی به خاطر وجود موادی به نام کومسترول از سرطان معده جلوگیری می کند. نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که خوردن آن از پیری و چین و چروک جلوگیری می کند. زنان باردار و کسانی که با کم خونی مواجه هستند در برنامه غذایی خود حتما از نخود فرنگی استفاده کنند.

خواص نخود فرنگی

عوارض جانبی و مضرات مصرف نخود فرنگی جذب اضافی نخود فرنگی می تواند منجر به از دست دادن کلسیم در بدن شما شود. مصرف زیادی نخود فرنگی می تواند اسید اوره را در بدن ایجاد کند و باعث ایجاد نقرس در بدن شود. اگر نخود فرنگی را در مقدار زیادی مصرف کنید، به جای کاهش وزن منجر به افزایش وزن خواهد شد. پودر پروتئین نخود فرنگی ممکن است موجب سندرم تحریک پذیری یا یبوست یا اسهال شود.

عواض جانبی و مضرات مصرف نخود فرنگی

نکات تکمیلی در مورد خورش نخود فرنگی خورش نخود فرنگی جزو انواع خورش ایرانی می باشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵ دقیقه است. و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۳۰ دقیقه می باشد.

نکات تکمیلی در مورد خورش نخود فرنگی

خورش نخود فرنگی را می توانید در وعده نهار – شام سرو کنید. همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – سحر میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب می باشد.

فیلم آموزشی دستور پخت خورش نخود فرنگی ساده

فیلم آموزشی دستور پخت خورش نخود فرنگی ساده

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدوارم از این فیلم آموزشی دستور پخت خورش نخود فرنگی ساده نهایت استفاده را برده باشید و با میل آن در کنار خانواده لحظات خاطره انگیزی را سپری کنید. شاد باشید.

گردآوری: نماگرد

خورش نخود فرنگی| طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه + فیلم

(۱) رای، میانگین: ۵ مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خورش نخود فرنگی| طرز تهیه خورش نخود فرنگی خوشمزه + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..