تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جشن گلریزان در سنندج

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، جشن گلریزان عصر امروز (یکم خرداد) با حضور علی‌اکبر یساقی نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه کشور، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه نماینده، ولی فقیه در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار، محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانها، و جمعی از خیرین در سینما بهمن سنندج برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم علی رشیدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه‌ی استان در سخنانی گفت: در حال حاضر بیشترین زندانیان استان را بدهکاران ناشی از جرایم مالی شامل می‌شوند.

وی تعداد زندانیان جرایم غیر عمد درسال ۹۶ را ۲۷۷ نفر عنوان کرد و افزود:این رقم در سال ۹۷ به ۲۰۱ نفر رسید.

رشیدی گفت : در مجموع با عملکرد ۱۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان ستاد دیه استان کردستان در سال گذشته، ۱۹۵ نفر مرد و ۶ زن از زندان آزاد شدند.

وی بیان کرد: سال ۹۷، در جشن گلریزان یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور به صورت بلاعوض برای جرائم زندانیان جرائم غیرعمد استان پرداخت شد.

رشیدی اظهار داشت : در حال حاضر ۳۲۸ نفر محکوم مالی با بدهکاری بیش از ۴۰ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در زندان‌های استان به سر می‌برند که ۲۷۳ نفر از این تعداد بدهکاری مالی، ۴۷ نفر بدهکار مهریه، ۳ نفر بدهکار نفقه و ۵ نفر نیز به دلیل تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان هستند.

وی افزود: امسال شاهد برگزاری جشن گلریزان در تمامی شهر‌های استان هستیم که این مراسم تاکنون در شهر‌های سریش‌آباد، کامیاران، بیجار، دیواندره و قروه برگزار می‌شود و در شهر‌های سنندج، بانه و سقز نیز در حال برگزاری است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کردستان اضافه کرد: شهر‌های دهگلان و دلبران نیز در ماه مبارک رمضان میزبان برگزاری جشن گلریزان هستند و امیدواریم شاهد حضور بیش از پیش مردم خیر و نیک‌اندیش استان کردستان باشیم.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان هر میزان کمک نقدی را موثر در آزادی یک گرفتار دربند عنوان نمود و افزود: یکی از صحنه‌های جالب توجه جشن امشب اهدای قلکی توسط پسربچه‌ای بود که آن را برای آزادی یک سرپرست خانواده به ستاد دیه اهدا کرد.

آیت‌الله سیدمحمد حسین شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان به عنوان سخنران بعدی این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: از دعا‌های ماه رمضان رفع گرفتاری مردم است که هم خدا انجام می‌دهد هم توسط بندگان میسر است.

وی با اشاره به اینکه انسان با دادن مال خود زمینه پاک شدن خود از دلبستگی‌های دنیا را فراهم می‌کند، افزود: کمک به مردم موجب رشد انسان و نزدیکی به خداوند متعال می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که همه مال دنیا فانی است و از بین می‌رود، اما هرآنچه که به خدا بدهید خداوند چند برابر آن را به بندگان خویش پس می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان یادآور شد: جشن گلریزان منجر به آزادسازی انسان از هوای نفسانی و کمک به همنوعان است و افراد خیر با کمک خود چندین برابر آنرا از خداومد دریافت می‌کنند.

آیت‌الله شاهرودی عنوان کرد: بهترین ایام و بهترین ماه و بهترین لحظه‌های سال لحظات ماه مبارک رمضان است و باید بندگان خدا در این ماه به کار خیر بپردازند تا مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیرند.

وی اضافه کرد: کمک خیرین به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد موجب می‌شود تا دعای خیر خانواده زندانیان جرائم غیرعمد بدرقه راه خیرین شود‌.

وی درپایان گفت : مؤمنان، برادران یکدیگرند که بعضى از آنان نیازهاى بعضى دیگر را رفع مى‏‌کند و در مقابل خداوند هم نیازهاى او را برآورده مى‏‌کند.

در ادامه علی‌اکبر یساقی نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه کشور هم در این مراسم گفت: ما بنا به حوزه کاری در آیین‌های زیادی شرکت می‌کنیم، ولی هیچکدام از آن‌ها به حلاوت حضور در مراسم جشن گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد نیست، چرا که در این محفل انسان‌هایی متواضع گرد هم آمده‌اند که کارشان روحیه دادن به خانواده‌های زندانیانی است که بدون پشتوانه مالی تنها امیدشان برای بازگشت نان‌آور خانه حمایت‌های مردمی است.

وی افزود : کمک مردم در جشن گلریزان سکوت، غم و ناراحتی را در خانواده زندانی از بین برده و آبادانی، امید، پویایی و روشنایی به آنان هدیه می‌دهد.

یساقی اظهار داشت: کمک به نیازمندان و زندانیان جرائم مالی اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است.

وی اضافه کرد: پس از آزادی فرد زندانی ناراحتی‌ها و کم و کاستی‌های یک خانواده التیام می‌یابد و آرامش و وقار به کانون زندگی مددجوی آزادشده بر می‌گرد.

انتهای پیام/م

۳۲۸ نفر محکوم مالی در زندان‌های استان کردستان  به سر می‌برند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جشن گلریزان در سنندج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..