تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای ۵۸ پروژه بازآفرینی در شهرهای بجنورد و شیروان در سال جاری

ساعت: 15:46 منتشر شده در مورخ: 1398/03/01 شناسه خبر: 1488517

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد؛

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه، 395 میلیارد ریال برای اجرای 58 پروژه بازآفرینی در شهرهای بجنورد و شیوان اختصاص یافته است تا امسال اجرایی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، جواد عمادیان فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی مطالعات بازآفرینی شهری برای سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان انجام شده اند.

به گفته عمادیان فر، در شهر بجنورد با انجام مطالعات بازآفرینی، مساحت بافت فرسوده این شهر 154 هکتار و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی این شهر 523.8 هکتار شناسایی شده اند.

وی افزود: در شهر شیروان با انجام مطالعات بازآفرینی، مساحت بافت فرسوده آن 120 هکتار و مساحت سکونتگاه های غیر رسمی آن نیز 190 هکتار شناسایی شده اند.

وی گفت: در شهر اسفراین نیز با انجام مطالعات بازآفرینی، مساحت بافت فرسوده آن 105 هکتار شناسایی شده و مطالعات سکونتگاه های غیر رسمی آن در حال انجام است.

عمادیان فر در ادامه بیان کرد: در سال 97 از محل اعتبارات برنامه اجرایی شرکت بازآفرینی شهری، اجرای هفت پروژه در شهرهای شیروان و بجنورد در دستور کار قرار گرفتند و مناقصات آن برای انتخاب پیمانکار نیز انجام شدند.

وی گفت: در همین راستا، اجرای چهار پروژه در شهر بجنورد در محلات صادقیه، مطهری و باقرخان انجام شدند که برای اجرای آنها دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی ادامه داد: در محله صادقیه شهر بجنورد احداث فضای سبز عمومی، بهسازی معابر همچنین در محله مطهری احداث سرای محله و در محله باقرخان 2 نیز احداث پارک عمومی انجام شدند.

این مسئول افزود: در شهر شیروان نیز در محله ولی عصر تعمیر و ساماندهی روشنایی معابر، بهسازی معابر و ساماندهی مسیل اجرایی شدند.

عمادیان در ادامه اعلام کرد: در سال 98 نیز از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران، قراردادهایی برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین منعقد شده اند.

وی گفت: در همین راستا، مطالعه و توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی، مطالعه و کمک به بهسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده و حاشیه نشین انجام خواهند شد که این مطالعات برای  محله جوادیه شهر بجنورد، محله کشوری شهر شیروان و محله قلعه کریم شهر اسفراین خواهند بود.

عمادیان فر همچنین یادآور شد: از محل تبصره 18 قانون بودجه، اجرای 58 پروژه در شهر بجنورد و در شهر شیروان در دستور کار قرار گرفته که برگزاری مناقصات شش پروژه آنها در حال انجام است تا پیمانکاران انتخاب شوند.

وی خاطر نشان کرد: از 58 پروژه، سهم شهر بجنورد 42 پروژه در هفت محله و سهم شهر شیروان 16 پروژه در یک محله خواهند بود.

وی افزود: برای اجرای این 58 پروژه 39 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

علاوه بر این، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: طی سال گذشته و امسال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ایران، قیر رایگان برای انجام آسفالت محلات به این اداره کل اختصاص یافت که در اختیار شهرداری ها قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته و اوایل امسال این اداره کل 471 تن قیر رایگان به شهرداری بجنورد، 456 تن قیر رایگان به شهرداری شیروان و 253 تن قیر رایگان به شهرداری اسفراین تحویل داده است تا برای انجام آسفالت محلات مصوب شده در این شهرها استفاده شوند.

وی افزود: انجام آسفالت از محل تامین این قیر رایگان توسط شهرداری ها انجام می شوند و نظارت بر عملیات آسفالت نیز با این اداره کل است.

عمادیان فر در بخشی دیگر از سخن خود اعلام کرد: در سال جاری، اعطای تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در محلات بافت فرسوده هدف در شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، امسال در خراسان شمالی هزار و 870 فقره تسهیلات بانکی اعطا خواهند شد.

عمادیان فر خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی، برای نوسازی منازل دارای پروانه ساختمانی در محلات بافت فرسوده هدف در شهرها، تسهیلات 40 میلیون تومانی با کارمزد 9 درصد اعطا می شود.

بهره برداری از 2796 واحد مسکن مهر تا پایان آبان ماه امسال/بازار مسکن بدون متولی است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه درباره تعیین تکلیف و بهره برداری از مسکن مهر نیز اظهار کرد: طی سال های گذشته 24 هزار و 150 واحد مسکن مهر در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین که بالای 25 هزار نفر جمعیت هستند در قالب اجاره داری پنج ساله، اجاره داری 99 ساله، تفاهم نامه سه جانبه و خود مالکی ساخته شدند.

وی گفت: از این تعداد واحد ساخته شده، در سال 97، هزار و 61 واحد به متقاضیان تحویل شدند و چهار هزار و 302 واحد هنوز تحویل نشده اند.

وی افزود: از تعداد چهار هزار و 302 واحد مسکن مهر تحویل نشده، تا پایان امسال باید دو هزار و 796 واحد تکمیل و بهره برداری و هزار و 506 واحد نیز که دارای مشکل هستند می بایست تعیین تکلیف شوند.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که نظارت بر اجاره بهای مسکن و تعیین قیمت بازار مسکن طبق چه ضوابطی در جریان است؟ اعلام کرد: در حال حاضر بهای اجاره مسکن و بازار معاملات مسکن در سطح کشور و استان بدون متولی است و معاملات حوزه مسکن بر اساس عرضه و تقاضا انجام می شود همچنین قیمت های این حوزه نیز متاثر از تورم است.

با این وجود، عمادیان فر یادآور شد: در وزارت راه و شهرسازی معاون جدیدی به عنوان معاونت مسکن و ساختمان فعال شده است که در حال حاضر این معاونت در حال تدوین الگویی برای بازار اجاره مسکن در سطح کشور است تا قیمت اجاره بهای مسکن بی رویه بالا نرود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای ۵۸ پروژه بازآفرینی در شهرهای بجنورد و شیروان در سال جاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..