تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پشت‌پرده خصوصی‌سازی شرکت ماشین‌سازی تبریز؛ توجهی به اهلیت خریدار نشد

پشت‌پرده خصوصی‌سازی شرکت ماشین‌سازی تبریز؛ توجهی به اهلیت خریدار نشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی سنبلی در کنفرانس خبری خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سهند برگزار شده بود، اظهار داشت: رویکرد امنیتی و رویکرد راحت‌طلبان عزلت‌نشین به مسئله عدالتخواهی دانشجویان در روند پیگیری مطالبات تاثیرگذار بود.

وی با بیان این که قصد داشتیم این کنفرانس خبری را جلوی کارخانه ماشین‌سازی برگزار کنیم، تصریح کرد: از ارگان‌های مختلف برای لغو این کنفرانس خبری فشار وارد کردند و توانستیم بعد از یک هفته تاخیر این کنفرانس را برگزار کنیم، البته قرار بر این بود تا این کنفرانس را در جلوی کارخانه ماشین‌سازی و کنار کارگران برگزار کنیم که مجوز داده نشد.

مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه صنعتی سهند، با تاکید بر اهمیت کارخانه ماشین سازی تبریز، اذعان داشت: سایت ویکی لیکس در اسنادی که منتشر کرده است، کارخانه ماشین‌سازی را از مهم‌ترین کارخانجات کشور دانسته که وظیفه پشتیبانی صنایع دفاعی را نیز در زمره فعالیت‌های خود دارد.

وی با بیان این که نباید کارخانه ماشین سازی را با کارخانه‌های دیگر قیاس کرد، گفت: چنین کارخانه‌های مادری که توانائی ایجاد چند صنعت دیگر را در زیرمجموعه خود دارند، در بسیاری از کشور‌ها تحت مدیریت دولت قرار دارند، اما در ایران چنین کارخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده و در این واگذاری توجهی به اهلیت و دیگر شرایط واگذاری نشده است.

سنبلی، با انتقاد از اجرای غلط و نتیجه‌دهی معکوس خصوصی‌سازی در کشور ابراز داشت: به تعبیر برخی از صاحب نظران سیاسی، ابلاغ اصل ۴۴ توسط مقام معظم رهبری سرآغاز تحولات اقتصادی در کشور بود، اما صنایع به جای رشد در بلند مدت، تعطیل شدند.

وی به جریان دیدار با ریاست قوه قضائیه و طرح مشکل ماشین سازی نیز پرداخت و گفت: حجت‌الاسلام رئیسی با "فجیع" خواندن این اتفاقات، قول رسیدگی جدی به مسئله کارخانه ماشین‌سازی و در کل به مسائل خصوصی‌سازی در کشور را داد.

روند خصوصی‌سازی عادی نیست

همچنین در این نشست، ترکمان مسئول سیاسی بسیج دانشجوئی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، با تکیه بر تحقیقات دانشجویان در ارتباط با خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی تاکید داشت: بنابه نتایج به دست آمده، این روند خصوصی‌سازی عادی نبوده و نمی‌توان آن را سهل‌انگاری قلمداد کرد.

وی ادامه داد: ما نیز بعد از این نتایج، نامه‌ای به ریاست سازمان خصوصی سازی کشور ارسال کرده و در آن به غیر عادی بودن روند خصوصی‌سازی اشاره و رسیدگی ایشان را خواستار شدیم که به طرز متکبرانه‌ای با این تلنگر برخورد شد، البته شبیه این نامه را به دکتر پزشکیان، حجت‌الاسلام آل هاشم و دادستان تبریز نیز ارسال کردیم.

این فعال دانشجوئی در بخشی از توضیح خود درباره این تحقیقات، گفت: چرا باید یک شبه و به صورت ناگهانی کارخانه‌ای به وسعت ماشین‌سازی را به یک فرد واگذار کنند، در حالی که این روند مستلزم دو تا سه ماه زمان است.

وی با بیان این که ارزش زمین‌های متعلق به کارخانه ماشین سازی در محله قراملک و ائل گلی، بیشتر از مبلغ فروخته شده به فرخزاد است، ابراز داشت: پوری‌حسینی در پاسخ به این مسئله گفته بود که دخالتی در قیمت‌گذاری ندارد و وکالت فروش آن را به صندوق فولاد داده است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجوئی دانشگاه صنعتی سهند افزود: حتی یک بار که به پوری‌حسینی این مسئله را متذکر شدم، گفت "اگر می‌توانید شما مبلغ بیشتری را پیشنهاد دهید تا به شما واگذار کنیم".

وی اتهامات متوجه به سازمان خصوصی‌سازی کشور را در چند بخش مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: روند پاسخگو نبودن پوری‌حسینی نه تنها باعث لطمه به دولت بلکه باعث لطمه به اصل نظام می‌شود و آسیب‌های جدی به بدنه کارگری وارد می‌کند.

ترکمان گفت: به احتمال قوی دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد تا با آسیب‌هایی که به واحد‌های تولیدی مانند ماشین‌سازی تبریز، هپکو اراک و... می‌رسد، سیل اعتراضات کارگری را به راه بیندازند.

انتهای پیام/ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پشت‌پرده خصوصی‌سازی شرکت ماشین‌سازی تبریز؛ توجهی به اهلیت خریدار نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..