تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در حوادث سیل استان‌های کشور «قدرت بسیج شوندگی» مردم در یک رزمایش واقعی امتحان شد/ دفاع از مردم در اولویت سازمان پدافند غیرعامل

سردار جلالی در جمع دانشجویان دانشگاه هوافضای سپاه:

در حوادث سیل استان های کشور «قدرت بسیج شوندگی» مردم در یک رزمایش واقعی امتحان شد/ دفاع از مردم در اولویت سازمان پدافند غیر عامل

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جمع دانشجویان دانشگاه هوافضای سپاه حاضر شده و توضیحاتی مربوط به اقدامات سازمان پدافند در جریان سیل اخیر ارائه داد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر جمع دانشجویان دانشگاه هوافضا سپاه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان، اظهار داشت: امیدواریم ان‌شاءالله همه از برکات الهی در این ماه مبارک کمال استفاده را ببرند، و رحمت، نصرت الهی شامل حال همه‌ی ما باشد و بتوانیم کمافی‌السّابق پایدار، پایکار، هوشیار و مراقب از انقلاب اسلامی عزیز و انقلاب باشیم و بتوانیم بعد از چله اول چله دوم انقلاب را هم با صلاب بیشتر تحت رهبری مقام عظمای ولایت و بر اساس بیاناتی و خطوطی که ایشان ترسیم فرمودند ادامه دهیم.

*سپاه کفایت و لیاقت لازم را برای پاسداری از انقلاب اسلامی را دارد*

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه افزود؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا به حال نقش بی بدیلی در حفاظت از انقلاب اسلامی داشته است، و هر روز که می گذرد بر نقش و اهمیت سپاه افزوده می‌شود، و این افزایش نقش سپاه، چند دلیل مشخص دارد ؛ یکی از آن دلایل این است که سپاه سازمانی است که کفایت و لیاقت لازم را برای پاسداری و صیانت، در همه صحنه هایی که انقلاب اسلامی را تهدید می کرده است، دارد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری تا کنون نقش آفرینی خود را در تمامی عرصه ها نشان داده و ثابت کرده در همه حوزه ها از قابلیت های زیادی برخوردار است، سپاه در مقاطع حساس توانسته با لطف خدا، ایثارگری و جانفشانی انقلاب اسلامی را از توطئه بدخواهان این نظام مقدس نجات دهد، بنده بخاطر دارم در اوایل انقلاب که شاید هنوز شاکله سپاه درست شکل نگرفته بود. «امام (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود» درواقع حفاظت و پاسداری از انقلاب زمانی که انقلاب اسلامی مولودی جوان و بسیار نو پا بود، توسط سپاه انجام شد و موجب شد تا سطح زیادی از تهدیدات در حوزه های مختلف مثل؛ براندازی، جنگ تحمیلی و... دفع شود و یک دفاع همه جانبه از کشور صورت گیرد.

*سپاه تهدیدات را به ‌خوبی شناخته است*

سردار جلالی در ادامه عنوان کرد؛ امیدوار هستیم که همواره خداوند این توفیق را به ما بدهد تا بتوانیم هم تهدید را خوب بشناسیم و رویکردی که رهبری معظم انقلاب، برای ما ارائه می‌کنند، برای دفاع از انقلاب اسلامی بکار ببندیم و حتی یک لحظه از آن عقب نمانیم کما این که در گذشته و در تاریخ اسلام نمونه هایی را داشتیم که افرادی از امام جامعه و رهنمودهای ایشان دور شدند، در زمان جنگ صفین سپاهیان امام علی (ع) تدبیر رهبری و فرماندهی را نتوانستند تشخیص دهند و قرآن ها را بر سر نیزه کردند، این نشان از آن دارد که سپاهیان آن دوران بصیرت و شناخت لازم را نسبت به یکدیگر، رهبری، امام معصوم و شرایط آن زمان نداشتند. درچهل ساله ابتدای انقلاب سپاه نشان داده که همواره در چهار چوب سیاست های رهبری معظم انقلاب و امام عظیم الشان حرکت کرده است و تهدیدات دوران را به خوبی شناخته است و تلاش کرده در آن مسیر و سمتی حرکت کند که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است. سپاه بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری که فرمودند:"توجّه داشته باشید؛ مهم این است که در هر دوره‌ای از دوره‌ها ما بفهمیم دشمنیِ دشمن چگونه است و چه‌کار دارد با ما میکند؛ نقشه‌ی دشمن را بفهمیم؛ درست مثل جنگ نظامی. در جنگ نظامی اگر شما توانستی حدس بزنی که نقشه‌ی دشمن چیست، پیشگیری میکنی، خودت را آماده میکنی؛ یا دفاعِ خوب میکنی یا حمله‌ی پیش‌دستانه میکنی؛ در جنگ نظامی این‌جوری است. آینده نگری و شناسایی تهدیدات آینده را در دستور کار خود قرار داده است و به همین خاطر است که امروز متناسب با تهدیداتی که وجود دارد تجهیزات و امکانات زیادی را برای مقابله با تهدیدات کنونی و حتی تهدیدات آینده تولید و تامین کرده ایم، همه این موضوعات با نگاه پیشن دستانه محقق شده است.

*دانشکده هواوفضا باید تغییرات اقلیمی را رصد کند*

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با اشاره به حوادث اخیر و افزایش تغییرات اقلیمی در کشور هشدار داد: ما در یک دوران تغییرات اقلیمی در کشور مواجه هستیم، باید این نکته را عرض کنم که در دنیای امروز تغییرات اقلیمی را یکی از تهدیدات موثر در 5 تا 10 سال آینده می دانند، این که تغییرات اقلیمی اخیر در کشور منشاء انسانی و یا منشاء طبیعی دارد را بایستی در مراکز علمی در مورد آن بحث و گفتگو کرد، البته در این دانشگاه (دانشکده هواوفضا) و حوزه هوافضا لازم است که تغییرات اقلیمی و بررسی تغیرات جوی نیز پرداخته شود.

*بارندگی ها در کشور در 50 سال گذشته بی نظیر بوده است*

سردار جلالی تصریح کرد: امسال خوشبختانه موجی از بارندگی در کشور رخ داد که در 50 سال گذشته به معدل کلی کشور بی نظیر بود و توانستیم حجم زیادی از بارش الهی برای کشور جذب کنیم. طبیعتا این تغییرات اقلیمی هم برکاتی دارد برای کشور و هم اگر آماده نباشیم خساراتی برای ما در پی دارد. تمام پیش بینی های کشور قبل از سال جدید دلالت بر این داشت که ما در یک دوره خشک سالی هستیم و ما در بهمن و دی ماه به دنبال ذخیزه سازی آب برای تامین آب شرب مورد نیاز هم وطنانمان در سراسر کشور بودیم، و به این علت، حداکثر ظرفیت های آبی در سراسر کشور برای مقابله با خشک سالی حفظ شد، مسئولان کشور نسبت به موضوع سیل تا اندازه زیادی غافل گیر شدند، به غیر از معدود افرادی که توانستند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در حوادث سیل استان‌های کشور «قدرت بسیج شوندگی» مردم در یک رزمایش واقعی امتحان شد/ دفاع از مردم در اولویت سازمان پدافند غیرعامل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..