تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریفت آخرِ نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان

۸۶۶۱۸۴

۳۵۹ 

آندریاس نیکولاس لائودا، راننده افسانه‌ای اتریشی و یکی از مشهورترین چهره‌های موتور اسپورت که در سال‌های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴، به عنوان راننده فراری و مک لارن، قهرمان رقابت‌های فرمول یک شد، دیروز در ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

وب‌سایت طرفداری: آندریاس نیکولاس لائودا، راننده افسانه‌ای اتریشی و یکی از مشهورترین چهره‌های موتور اسپورت که در سال‌های ۱۹۷۵، ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴، به عنوان راننده فراری و مک لارن، قهرمان رقابت‌های فرمول یک شد، دیروز در ۷۰ سالگی از دنیا رفت.

نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان

بسیاری لائودا را به خاطر ریکاوری باورنکردنی و کامبک اعجاب انگیزش به دنیای ورزش قهرمانی به یاد می‌آورند؛ بازگشتی که بعد از تصادف و سوختگی شدید نیکی در رقابت‌های گراند پریکسِ ۱۹۷۶ در آلمان خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسید.

نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهانتصادف شدید لائودا در ۱۹۷۶ در آلمان

در یکم آگوست ۱۹۷۶ و یک سال بعد از اولین قهرمانی اش در جهان، لائودا در سانحه رانندگی دچار سوختگی درجه سوم از ناحیه سر و صورت شده و ریه هایش پر از گاز‌های سمی شد. در بیمارستان تقریبا آماده مرگ بود، اما ریکاوری معجزه آسایی داشت و تنها ۴۰ روز بعد دوباره به پیست اتومبیل رانی برگشت.

نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان
لائودا در اولین مسابقه اش تنها ۴۰ روز بعد از تصادف

دو پیوند کلیه در موردش انجام شد که دومی از سوی نامزدش بیرجیت وتزینگر اهدا شد؛ دختری که از کارمندان هواپیمایی اش بود و در ۲۰۰۸ باهم ازدواج کردند. ثمره ازدواج شان یک دو قلوی دختر و پسر بود. همچنین لائودا از روابط عاشقانه قبلی اش، سه پسر دیگر هم داشت. رقابت نزدیک لائودا با جیمز هانت، راننده انگلیسی، که در ۱۹۷۶ قهرمان جهان شده بود، به عنوان درون مایه فیلمی تحسین شده به نام Rush در ۲۰۱۳ شد.

نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان
فیلم Rush تولید ۲۰۱۳ که در خصوص رقابت لائودا و هانت ساخته شد

بعد از دوران ورزش حرفه‌ای هم در یک هواپیمایی کارآفرین شد و این اواخر به عنوان یکی از مدیران تیم مرسدس بنز، فعالیت می‌کرد. این حضور در پیوستن لوئیس همیلتون به مرسدس هم تاثیر بسزایی داشت؛ راننده‌ای که ۵ بار قهرمان جهان شده است.

نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان
آندریاس نیکولاس لائودا قبل از تصادف در ۱۹۷۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریفت آخرِ نیکولاس لائودا؛ راننده افسانه‌ای فرمول یک جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..