تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرد‌ها خدمات بزرگی در حوزه فرهنگ، هنر و ادب اسلامی ارائه داده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، علی صارمی، در ویژه برنامه قرآنی فرهنگ کردستان با عنوان «ضیافت نور» که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و علاقه‌مندان به کلام وحی در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد گفت: مردم کرد با آغوش باز اسلام را پذیرفتند و با ورود اسلام خود را از زیر خودکامگی رهایی بخشیدند و با پیام وحی و رسالت الهی آشنا شدند.

وی با اشاره به تاریخ مسلمان شدن کرد‌ها افزود: وقتی که سپاه اسلام به سرزمین مسلمانان و کردستان نزدیک می‌شود، کرد‌ها به استقبال سپاه اسلام می‌روند و حتی فرماندهان سپاه اسلام چندین نفر از کرد‌ها را به عنوان حاکم و والی منطقه در سال ١٥ هجری منصوب می‌کنند.

این پژوهشگر کردستانی، به خدمات کرد‌ها به قرآن نیز اشاره و اذعان کرد: کرد‌ها و کردستان هر چه دارند از دولت قرآن است و قرآن کتابی است که کرد‌ها را منقلب کرد و مردم این سرزمین وقتی آیات قرآن را شنیدند با آغوش باز آن را پذیرفتند.

صارمی خاطر نشان کرد: ترجمه قرآن به زبان کردی، به نظم، نثر و شعر درآوردن قرآن به زبان کردی، کتابت کلام الله مجید، وجود قاریان، حافظان و خادم کلام وحی در طول ١٤ قرن در کردستان نشان از این دارد که کرد‌ها در تک تک قرون اسلامی حضور داشتند و خدمات بزرگی در حوزه فرهنگ، هنر و ادب اسلامی ارائه داده اند.

انتهای پیام/ع

کرد‌ها خدمات بزرگی در حوزه فرهنگ، هنر و ادب اسلامی ارائه داده اند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرد‌ها خدمات بزرگی در حوزه فرهنگ، هنر و ادب اسلامی ارائه داده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..