تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر ماه رمضان بر کاهش جرایم/ کاهش ۳۰ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ماه رمضان سال 98 نیز با تمام زیبایی ها، معنویاتش به نیمه راه رسیده است، بارشهای پی در پی بهارانه امسال از گرمای هوا گرفته و روزه داران را مهمان خنکای خود کرده است و اینک همگان میهمان سفره پرودگاریم، سفره میهمانی بزرگ الهی پهن شده و فقیر و غنی را به خود خوانده است.

رمضان، چنان معنویاتی با خود به همراه می آورد که گویی شیطان نیز در این ماه از منحرف کردن بندگان روزه دار مایوس و نا امید است.

 

جرم، جنایت و بزهکاری در ماه رمضان کاهش چشمگیری دارد

این ماه تقویت اراده های انسانی است، انسانی که می تواند 14 الی 15 ساعت بر غریزه های خود، خوردن و آشامیدن کنترل داشته باشد، مستعد کنترل هوای نفس در دیگر زمینه ها، مانند نگهداری خود از گناهان دیگر و آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و مسائل دیگر هستند.

به عبارتی آمارهایی که هر ساله پلیس و کارشناسان اجتماعی اعلام می کنند، نشان می‌دهد جرم و جنایت و بزهکاری در این یک ماه، کاهش چشمگیری دارد و این امر حاکی از آن است که هنجارشکنان و بزهکاران نیز تحت تاثیر فضای معنوی قرار می‌گیرند و از انجام کارهای خلاف دوری می‌کنند.

اساسا دین تمامی جنبه های اخلاق، وجدان و عقلانیت را در خود جای داده است و ماه مبارک رمضان تجلی بارز مناسک دینی است بنابراین در این ماه، طبیعی است که جامعه نسبت به رفتارهای خود با حساسیت بیشتری عمل کند.

نخستین و مهمترین عاملی که باعث می‌شود، افراد در این ایام از جرم و جنایت دور شده و گرایش به انجام کارهای نامناسب و زشت نداشته باشند، ماهیت معنوی "این ماه خرم وتقویت فضای معنوی و باورهای دینی است ".

 

کاهش 30 درصدی نزاع و درگیری در ماه رمضان در خراسان شمالی

سرهنگ حیدراقبالی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: ماه رمضان ماه رحمت است و آثار و برکات زیادی دارد، مردم در این ماه به ارزش‌های معنوی بیش از سایر ماه‌های دیگر سال اهمیت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم قانونمند تر و قانون گرا شده اند، افزود: مردم ما، مردمی مومن و انقلابی هستند و لذا در ماه مبارک رمضان و به واسطه بهره گیری از معنویات این ماه شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و نیز جرائم ارتکابی در سطح استان هستیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در ماه رمضان سال 97 نسبت به ماه رمضان سال 96 در بخش درگیری ها و نزاع در استان  30 درصد کاهش ایجاد شد.

سرهنگ اقبالی با اشاره به اینکه مردم برای این ماه حرمت خاصی قائل هستند،  ادامه داد: کاهش جرم در ماه رمضان در واقع نتیجه تاثیر گذاری این ماه بر تصمیمات مردم است.

 

نزاع های ثبت شده در پزشکی قانونی استان در ماه رمضان 10 درصد کاهش یافت

در ادامه بابک سلحشور، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اضافه کرد: در مقایسه ماه رمضان سال 97 نسبت به سال قبل از آن شهرستان راز و جرگلان با 60 درصد ، فاروج با 31 درصد ، جاجرم با 9 درصد ،  شیروان با هشت درصد بیشترین میزان کاهش جرایم در این ماه را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال گذشته 645 نزاع  و در ماه قبل از آن 690 نزاع به ثبت رسیده، افزود: به صورت کلی در خراسان شمالی در نزاع های ماه رمضان سال 97 نسبت به مدت مشابه در ماه قبل از رمضان 10درصد کاهش داشته ایم.

سلحشور به کاهش چهار درصدی این نزاع ها در بین زنان و 12 درصدی در بین مردان اشاره کرد و گفت: از آمار کل نزاع های اعلام شده 192 نفرمربوط به زنان و 553 نفر مربوز به مردان بوده است.

روزه بر ما واجب شده تا انسان های سیر طعم گرسنگی فقرا را بچشند، رمضان تمرین مساوات است، رمضان فرصت تحول وجود آدمی و استفاده از فرصت طلایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است و هرکس به اندازه ظرفیت خود از سفره نعمات الهی که در ماه مبارک رمضان پهن شده است، بهره می برد.

اگر بتوانیم معنویت موجود در ماه رمضان را به تمام سال گسترش دهیم شاهد کاهش عمومی جرائم خواهیم بود و این مزایای بسیار فراوانی دارد.

 

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر ماه رمضان بر کاهش جرایم/ کاهش ۳۰ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..