تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرونده الکترونیک سلامت راه خروج دارو و تجهیزات پزشکی غیراستاندارد از چرخه سلامت است

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به انتشار خبری توسط پلیس فتا در مورد تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کارگاه‌های غیرمجاز بابیان‌اینکه چطور ممکن‌ است محصولات غیراستاندارد در کانال مصرف قرار گرفته باشد، راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت را نقطه پایان بروز تخلف در این حوزه دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت حیدر علی عابدی در مورد انتشار خبری از سوی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه داروهای مجاز در خارج از شبکه دارو و به صورت قاچاق توزیع می‌شود و در سطح کشور برخی کارگاه‌های غیرمجاز نیز اقدام به تولید دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی می‌کنند، گفت: تا زمانی که دفترچه الکترونیکی بیماران طراحی نشود، جلوگیری از این قبیل سوءاستفاده‌ها امکانپذیر نخواهد بود، بنابراین تنها راه ممانعت از سوءاستفاده‌های احتمالی در حوزه توزیع دارو و تجهیزات پزشکی برگشت به ریل‌گذاری مجلس شورای اسلامی در قالب اجرای قانون برنامه ششم توسعه است که اولین گام آن راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کارگاه‌های غیرمجاز، ادامه داد: بی‌تردید با افرادی که اقدام به تولید دارو و تجهیزات پزشکی غیرمجاز کنند به شدیدترین وجه برخورد خواهد شد، ضمن اینکه تولید تجهیزات پزشکی نیز بدون مجوز امکان‌پذیر نیست، بنابراین چطور ممکن است این نوع محصولات غیراستاندارد در کانال مصرف قرار بگیرند بدون اینکه تاییدیه داشته باشند؟

عابدی گفت: آنچه مسلم است خریداران تجهیزات پزشکی فاقد تاییدیه چه از بیمارستان‌ها و چه داروخانه‌ها باشند، مجرم شناخته شده و با آنها به طور جدی برخورد می‌شود، بنابراین اگر توزیع این نوع محصولات نیز از طریق پرونده الکترونیک سلامت صورت بگیرد به طور قطع بروز این نوع تخلف امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: با عملیاتی شدن پرونده الکترونیک سلامت این مهم در چرخه سلامت تعریف می‌شود که ماده اولیه تجهیزات پزشکی که توزیع شده از کجا تامین شده، همچنین داروی توزیع شده در داروخانه‌ها از این نظر که وارداتی یا تولید داخلی هستند، مشخص می‌شوند و چنانچه دارو یا تجهیزات پزشکی خارج از این چرخه تولید شده باشند، قابل شناسایی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان تصریح کرد: تا وقتی زنجیره کنترل تولید و مصرف دارو و تجهیزات پزشکی و نوع توزیع و تجویز آنها در قالب پرونده الکترونیک سلامت کنترل نشود، این امکان وجود دارد که هر تخلفی در این حوزه صورت بگیرد، بنابراین باید مسئولان حوزه سلامت به طور جدی عملیاتی شدن آن را پیگیری کنند تا از این طریق بتوانیم مشکلات این بخش را رفع کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرونده الکترونیک سلامت راه خروج دارو و تجهیزات پزشکی غیراستاندارد از چرخه سلامت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..