تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد مشخص شد

پایگاه خبری «اولترا عراق» مدعی شد که گروهی موسوم به «عملیات شهید اسیر علی منصور» در تماس با این پایگاه خبری مسئولیت حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد را به عهده گرفته است.

بنا به ادعای این پایگاه خبری،  سخنگوی این گروه که نخواسته نامش فاش شود گفته است: «این حمله نخستین فعالیت این گروه نبوده و آخرین هم نخواهد بود و باز هم به حملاتی علیه نیروهای آمریکایی و حضورشان در عراق دست خواهد زد.

به گفته این سخنگو ،گروه «عملیات شهید اسیر علی منصور» هیچ ارتباطی با محورهای بین المللی ندارد و مشکل اصلی این گروه با شخص «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکاست چرا که ترامپ اخیراً دستور آزادی نظامی آمریکایی را صادر کرده  که  پیش از این به علت کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور برای سربازی آمریکایی که به جرم کشتن یک زندانی عراقی به حبس ابد محکوم شده بود حکم عفو صادر کرده است.

بنا به این گزارش این فرد همچنین تأکید کرده که گروه وی یک گروه محلی است و از هیچ جایی حمایت نمی‌شود و تنها خواسته آن، بازداشت مجدد نظامی آمریکایی قاتل است و در این عملیات به این علت از راکت کاتیوشا استفاده کرده چون این گروه از امکانات مالی محدودی برخوردار است.

این فرد حمله راکتی به اطراف سفارت آمریکا را «پیغام ما به رئیس جمهور آمریکا» اعلام کرده که «هیچ گروهی نباید آن را مصادره کند در غیر این صورت مفتضح خواهد شد». 

پایگاه «اولتراعراق» در پایان تأکید کرد ادعاهای این فرد را نمی‌تواند تأیید یا رد کند.

شامگاه رز یکشنبه  چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز در مرکز بغداد، پایتخت عراق، شلیک شد. این منطقه محل قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم دولتی و بین المللی از جمله سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس و همچنین دفتر نهادهایی از قبیل سازمان ملل و اتحادیه اروپاست. بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا این حادثه هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

310311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عامل حمله به سفارت آمریکا در بغداد مشخص شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..