تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوالکام، اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند

هواوی برای مقابله با تحریم‌ها، چیپ موردنیاز خود برای سه ماه آینده را انبار کرده است. 

آخر هفته بد هواوی به فاجعه تبدیل می‌شود؛ چراکه تأمین‌کنندگان قطعات آمریکایی از قانون دولت آمریکا برای عدم تجارت با این شرکت چینی، پیروی خواهند کرد. به گزارش بلومبرگ سه غول طراحی و عرضه‌ی چیپ جهان یعنی اینتل، کوالکام و برودکام به‌زودی همکاری خود با هواوی را قطع می‌کنند. به گزارش  Nikkei سازنده چیپ آلمانی، اینفاینئون تکنولوژی (Infineon Technologies) نیز مانند میکرون تکنولوژی (Micron Technology) و وسترن دیجیتال (Western Digital)، سازندگان چیپ حافظه (memory ) آمریکایی، ارائه تجهیزات به هواوی را تعلیق کرده است.

این اخبار درباره‌ی تعلیق معامله چیپ با هواوی در پی اقدام گوگل مبنی بر باطل ساختن ناگهانی اعتبار اندروید هواوی و قطع دسترسی آن شرکت به خدمات گوگل پلی و پلی استور منتشر می‌شود. اقدامی که هواوی را از بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی محروم کرده و این شرکت چینی را مجبور خواهد کرد تا نسخه‌ی غیررسمی اندروید متن‌باز خود را منتشر کند.

به گزارش منابع خبری بلومبرگ، به کارمندان تولیدکنندگان اصلی چیپ آمریکا گفته شده است که شرکت‌هایشان تا اطلاع ثانوی عرضه چیپ به هواوی را متوقف خواهند کرد. اینتل چیپ‌های سرور و پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های هواوی را تأمین می‌کند. درحالی‌که کوالکام نقش کم‌رنگی در تأمین مودم‌ها و پردازنده‌های این غول چینی دارد؛ بنابراین، هواوی از اقدام کوالکام زیاد تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، چراکه خود می‌تواند پردازنده‌های موبایل و مودم‌های مورد نیازش را تأمین کند. گزارش دیگری از بلومبرگ میز ادعا می‌کند که هواوی برای مقابله با چنین وضعیتی خود را آماده کرده و حداقل برای نیاز سه ماه خود، چیپ شرکت‌های آمریکایی را ذخیره کرده است، که این زمان کافی در اختیار شرکت قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرد که اقدامات دولت آمریکا موقتی است یا همیشگی خواهند بود.

مقاله‌های مرتبط:

هواوی همچنین به‌دنبال توسعه‌ی جایگزین‌های بومی برای اندروید و ویندوز، به‌ویژه برای مواجهه با وضعیت‌های این‌چنینی است. مایکروسافت  هنوز درباره‌ی اینکه آیا همچنان ویندوز لپ‌تاپ‌های هواوی را تأمین خواهد کرد یا خیر نظری نداده است؛ ولی احتمال می‌رود این شرکت نیز از دستورهای دولت آمریکا پیروی کند.

تلاش‌های دولت آمریکا برای کنار زدن هواوی سابقه‌ی طولانی دارد و این شرکت سال گذشته، از ورود به بازار موبایل آمریکا منع شده بود. افزایش فشارهای کنونی به خاطر افزایش تنش تجاری بین دولت ترامپ و حکومت چین و تلاششان برای مذاکره‌ی مجدد درباره‌ی رابطه‌ی تجاری دو کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوالکام، اینتل و چند شرکت آمریکایی دیگر نیز در تحریم هواوی به گوگل پیوستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..