تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرایی افزایش حشرات در استان تهران؛ از پروانه‌ها تا ملخ‌ها

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به افزایش تعداد ملخ‌ها در شهرستان‌های استان تهران به ویژه مناطق جنوبی آن گفت: شرایط جوی تهران طی روز‌های ابتدایی بهار سبب افزایش جمعیت این حشرات شده است.

محمد کرمی در گفتگو با ایسنا افزود: امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در زمستان و اوایل بهار داشتیم شرایط محیطی برای تخم‌گذاری پروانه‌ها و ملخ‌ها و تبدیل آن‌ها به حشره فراهم شد.

وی با بیان اینکه رطوبت و دما دو عامل مهم برای افزایش حشرات است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی جمعیت‌های پروانه و ملخ نمی‌توانستند گسترش پیدا کنند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان تهران باید مشخص کند که آیا تعداد ملخ‌های موجود در استان‌های جنوبی بیش از حد استاندارد است و می‌تواند به مزارع و مراتع آسیب بزند یا خیر، گفت: ملخ‌ها از محصولات کشاورزی و گیاهان مرتعی تغذیه می‌کنند و اگر تعداد آن‌ها بیشتر از حد مجاز شود باید با آن‌ها مبارزه کرد.

کرمی ادامه داد: برای مبارزه با ملخ‌ها باید از روش‌های بیولوژیک استفاده کرد چرا که مبارزه به روش‌های شیمیایی برای سایر گونه‌ها خطرناک است.

به گفته رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران پروانه‌ها نمی‌توانند آسیبی به کشاورزی و مراتع وارد کنند. از طرف دیگر عمر آن‌ها بسیار کوتاه است و با گرم شدن هوا از بین می‌روند، اما ملخ‌ها عمر طولانی‌تری دارند و نسبت به تغییرات دمایی حساس‌تر هستند.

وی با بیان اینکه پروانه‌ها از شهد گل‌ها تغذیه می‌کنند و حتی می‌توانند به گرده افشانی آن‌ها کمک کنند، اظهار کرد: پروانه‌ها خسارت چشمگیری ندارند.

کرمی در پایان تصریح کرد: ملخ‌هایی که به جنوب کشور حمله کرده بودند متفاوت با ملخ‌هایی است که در استان تهران دیده می‌شود چرا که آن‌ها ملخ‌های مهاجری هستند که از کشور‌های همسایه وارد کشور می‌شوند، اما ملخ‌های استان تهران به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت افزایش یافته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرایی افزایش حشرات در استان تهران؛ از پروانه‌ها تا ملخ‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..