تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از ۱۰ دانشنامه فرهنگ در کردستان برنامه ریزی شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی شامگاه یکشنبه در نشست اصحاب فرنگ و هنر استان با نماینده، ولی فقیه در کردستان، گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، نقطه عطفی در تاریخ استان بود که آثار و برکات آن بعد از ۱۰ سال همچنان جاری است.

وی اعطای نشان فرهنگی بودن کردستان از سوی رهبر انقلاب را نقشه راه و کلید واژه‌ای برای مردم و مسوولین برشمرد و افزود: هنوز برخی از مسوولین به عمق این واژه پی نبرده‌اند.

مرادی به برخی اقدامات حوزه هنری کردستان برای ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی و شناسایی و رشد و اعتلای استعداد‌های هنری اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام در این زمینه راه اندازی پردیس سینمایی بهمن سنندج بود که به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین پردیس غرب کشور درسال ۹۱ بهره برداری شد و پاتوق تمامی رویداد‌های فرهنگی فاخر و شاخص استان است.

رئیس حوزه هنری کردستان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در سفر به بیجار مبنی بر ماندگاری مردم این شهرستان، گفت: در همین زمینه تنها دفتر شهرستانی حوزه هنری دربیجار راه اندازی و سینما آزادی این شهرستان با ۲۸۵ صندلی فعالیت خود را آغاز کرد.
مرادی افزود: مجموعه سینمایی سقز هم در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی راهبرد اصلی حوزه هنری را ارتباط با جامعه هدف و تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب اعلام کرد و گفت: در بخش ادبیات پایداری قدم‌های بسیاری برداشته شده که برگزاری ده‌ها عنوان شب شعر و خاطره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنهاست و ۱۰ طرح با محوریت تدوین خاطرات رزمندگان در دست اجرا است.

مرادی به تولید و پخش چند ۱۰ فیلم کوتاه و بلند در حوزه هنری کردستان هم اشاره و اظهار داشت: تولیدات فاخر این بخش در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

رئیس حوزه هنری کردستان، دیگر اقدام حوزه هنری در زمینه ارتقا فرهنگ و هنر استان را تجلیل از چهره‌های شاخص استان اعلام کرد و افزود: معرفی ۲ چهره شاخص استان در سال جاری و رونمایی از آثار آنان انجام و از استاد علی اشرف زانیار و محمد صابر تجلیل شد.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از ۱۰ دانشنامه فرهنگ در کردستان برنامه ریزی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..