تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام خمینی (ره) قرآن پژوه بودند/ تاکید بر مقاومت فعالان قرآنی در چله دوم انقلاب

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مدیران موسسات قرآنی عصر امروز ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروی مدیر کل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی و دیگر مدیران نهاد‌های قرآنی در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برگزار شد.
حمید رضا شیخ ویسی مدیر کل آموزش اداره کل موسسات قرآنی در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار گفت: از برنامه‌های مهم در حوزه موسسات، راهبرد‌های پنجگانه‌ای را ترسیم کردیم که گام نخست آن در تحول موسسات نیازسنجی و مهم این نهاد‌هاست که در سال گذشته (۱۳۹۷) این نیازسنجی از موسسات انجام شد و در قالب گزارش جامعه‌ای چاپ و امروز در خدمت شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: راهبرد دوم صدور مجوز برای موسسات است که خوشبختانه گام‌های مهمی برداشته شده و این مهم را در سراسر کشور نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین گام سوم توانمند سازی موسسات است که اولین مرحله آن را به صورت مجازی برای مدیران موسسات قرآنی در شهر قم راه اندازی کردیم و در ادامه این آموزش‌ها را برای مربیان و کادر مدیریتی موسسات خواهیم داشت.
شیخ ویسی با اشاره به گام چهارم گفت: دیگری مرحله رتبه‌بندی موسسات است که ملاک ما برای حمایت‌ها و امکانات در آن جمع و براساس آن انجام می‌شود. همچنین در گام پنجم حضور موسسات در نمایشگاه است، البته باتوجه به بی‌نظمی امسال چندان خشنود نیستم، ولی باز قدردان دوستان هستم.
حجت الاسلام و المسلمین خسروی مدیر کل برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی، در ادامه این مراسم با بیان اینکه مسئولیت موسسه قرآنی مسئولیت سنگینی است و توفیقات چشمگیری دارد که به آن نائل شده‌اید. افزود: امام امت علاوه بر اینکه پایه‌گذار مردمی‌ترین انقلاب جهان بود خود یک مفسر قرآنی بوده است، اما متاسفانه جامعه ما به امام با یک دید سیاسی نگاه می‌کنند. امام راحل یک قرآن پژوه بودند.
وی در ادامه با شرح و تفسیر سوره همزه بیان کرد: حرف اصلی من رسیدن به تفسیر و شرح تفسیر قرآن توسط امام راحل است، اینکه ما بیش از پیش به تفسیر قرآن اهمیت دهیم و آن را در دستور کار موسسات خود بگذاریم.

علی سرابی رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی پس از اجرای سرود نوجوانان تشکل‌های دانش‌آموزی قرآن کریم، بیان کرد: ما در شرایط خاصی از لحاظ زمانی قرار گرفتیم و همانطور که مشاهده می‌شود جمهوری اسلامی از جانب مستکبران در مقابل فشار‌های بسیاری، چون شبیه خون فرهنگی قرار گرفته است، همه ما فعالان قرآنی می‌دانیم تمام آنچه برای حل این مشکلات می‌توان تصور کرد در قرآن است و این عمل به دستورات قرآن است که این فشار‌ها را از امت اسلامی ایران دفع می‌کند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما در چله دوم انقلاب قرار گرفتیم و نگاه ویژه به قرآن را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم. شما قرآنیان عزیز در جایگاه والایی قرار دارید که مردم را می‌توانید در قله جهانی نگه‌دارید. وظیفه ما فعالان قرآنی در این برهه حساس و آغاز چله دوم انقلاب این است که هم خودمان مقاومت کنیم و هم سمبل مقاومت در بین دیگر نهاد‌ها باشیم.
سرابی تایید کرد: بایستی در نظر داشته باشیم که ایجاد همدلی از نکات مهم در این چند سال است. اختلاف سلایق و نظر‌ها در مجموعه ما شاید به این رسید که ما به جمع بندی کامل نرسیم، اما باید توجه کنیم که این اختلاف سلیقه‌ها مانع تفرقه نشود. ما در موسسات باید همفکری و همبستگی داشته باشیم.

حسن محمدی مدیر تشکل‌های قرآنی در پایان این نشست ضمن خیر مقدم به حضار گفت: دو نکته داشتم که یکی از آن‌ها را آقای سرابی تحت عنوان همدلی موسسات بیان کردند. درواقع چندی پیش نهادی به عنوان اتحادیه تشکل‌های قرآنی تاسیس شد تا رابط دولت، موسسات قرآنی باشد و بتواند مشکلات آن‌ها بررسی کند. ما همراه و حامی موسسات هستیم و برای ایجاد همدلی بیشتر گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام خمینی (ره) قرآن پژوه بودند/ تاکید بر مقاومت فعالان قرآنی در چله دوم انقلاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..