تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه آماده همکاری در بحث پیشگیری از مواد مخدر است

آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر یکشنبه در دیدار سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند رسته‌های پیشگیری از اعتیاد را در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی و ساماندهی کنند.
وی آمار دقیق و قابل‌اتکا را رمز موفقیت در برنامه‌ریزی‌ها دانست و گفت: برای موفقیت در امر پیشگیری، وجود اطلاعات، مطالعات و تحقیقات دقیق علمی و اخلاقی موردنیاز است. وی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذشده ستاد مبارزه با مواد مخدر انتظار می‌رود در حوزه درمان و به‌ویژه پیشگیری اتفاق های خجسته‌ای در سطح ملی اتفاق بیفتد.
وی در ادامه عنوان کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی و به‌ویژه حوزه‌های علمیه در برابر مسائل اجتماعی رسالت ذاتی دارند، حوزه علمیه در هر دو بخش معالجه و به‌خصوص پیشگیری از مواد مخدر خود را مسئول می‌داند.
امام‌ جمعه موقت قم افزود: حوزه دارای رسالت‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، مذهبی و اجتماعی بوده که در این‌بین رسالت اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.وی با اشاره آثار مخرب مواد مخدر گفت: اعتیاد یک پدیده بسیار مخرب اجتماعی بوده که آثار سوء فرهنگی و اقتصادی زیادی به همراه دارد، مبارزه با اعتیاد ازنظر فقهی و اخلاقی دارای ضرورت است.اعرافی با بیان ضرورت دید اجتماعی و جمعی به مساله اعتیاد تصریح کرد: مواد مخدر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم هرسال میلیون‌ها انسان را به کام مهلک خود می‌کشد بنابراین نباید نگاه به اعتیاد نگاهی فردی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در سیل اخیر کشور در فروردین ماه امسال و زلزله کرمانشاه در سال گذشته، حوزه های علمیه در مساله رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی قدم‌های استواری برداشته و باید این اقدام های نظام وار در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیز ادامه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حوزه علمیه 30 تفاهم‌نامه مشترک با دستگاه‌های مختلف ملی را دنبال کرده و با برخی از دستگاه‌های ملی و استانی نیز برنامه 5 ساله مشترک در محورهای مختلف دارد.
اعرافی در پایان اظهار داشت: جوامع بین‌المللی تاکنون قدر تلاش‌های ایران در راه مبارزه با مواد مخدر و تقدیم شهدای متعدد را ندانسته اند، جهان باید سهم ایران در مبارزه با توسعه و گسترش مواد مخدر را به رسمیت بشناسد.


۲۳۲۱۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه آماده همکاری در بحث پیشگیری از مواد مخدر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..