تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزار کنندگان اجتماعات از چند روز قبل باید مجوز درخواست کنند؟

اصغر سلیمی روز یکشنبه در گفت وگویی درباره نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، افزود: جزئیات طرح نحوه تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این طرح با 20 ماده از سوی تعدادی از نمایندگان ارائه شده بود که کلیات آن پیشتر در کمیسیون به تصویب رسیده بود و امروز مواد 4 تا 20 آن هم تصویب شد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس این طرح قوانین مرتبط با تشکیل تجمعات و راهپمایی‌ها توسط گروه های صنفی، احزاب و تشکل ها، به شکل قانون جامع تدوین شد و وزارت کشور و فرمانداری ها مجری اجرای طرح شدند.
سلیمی با اشاره به بخشی از مفاد این طرح گفت: در بخشی از این طرح آمده برگزارکنندگان اجتماعات باید حداقل 7 روز قبل از برگزاری، فرمانداری منطقه خود را از جزئیات درخواست مجوز مطلع سازند و فرمانداران و رؤسای شورای تأمین استان و شهرستان اجازه دارند در صورت تشخیص مخل امنیت و مغایر با مبانی اسلام بودن، مانع از انجام راهپیمایی شوند.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور کشور خاطرنشان کرد: هر کدام از مسئولان مجری این قانون حق ممانعت از برگزاری تجمعات بدون دلیل قانع کننده و یا خلاف مواد قانونی را ندارند؛ درغیراین صورت به مدت یک تا 3 سال از خدمات دولتی محروم می شوند و از دیگر سو، برگزارکنندگان هم اگر بدون مجوز اقدام به تجمع و راهپیمایی کنند، 3 تا 5 ماه امکان برگزاری تجمعات را ندارند.
وی گفت: بررسی این طرح در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور پایان یافته و به اداره قوانین برای اعمال اصلاحات و سپس برای تصویب به صحن علنی مجلس می رود.

۲۳۲۱۲




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزار کنندگان اجتماعات از چند روز قبل باید مجوز درخواست کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..