تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید سالانه ۷۵ هزار تُن گوشت سفید در کردستان

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد معاونی گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲۷ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

وی افزود:کردستان هر سال قادر به تولید ۷۵ هزار تُن گوشت سفید است که با این میزان تولید علاوه بر تامین ۴۰ هزار تُن مصرف داخلی، ۳۵ هزار تُن تولید مازاد را به ۱۲ استان دیگر صادر می‌کند.

معانی بیان کرد:در حال حاضر ۱۳ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۳۰ هزار قطعه و ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۵۵۵ هزار قطعه در استان دارای پروانه هستند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام کردستان با اشاره به فعالیت یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دارو با توان تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در کردستان گفت: ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال در قالب صنایع مرتبط با مرغداری در این استان وجود دارد.

وی گفت:هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در صنعت مرغداری از جمله واحد‌های مرغداری گوشتی، مرغ مادر، خوراک طیور و کشتارگاه‌های استان کردستان مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/م

صادرات  ۳۵ هزار تن تولید مازاد کوشت سفید  به استان  کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید سالانه ۷۵ هزار تُن گوشت سفید در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..