تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین نیاز سیل زدگان تامین مسکن است/ساخت مسکن برای سیل زدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد

حجت الاسلام قاسمی نیاگفت:پس از سپری کردن شرایط اضطراری در مناطق سیلزده، اکنون تامین مسکن دائمی و سایر زیرساخت‌های زندگی مهمترین نیاز سیلزدگان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر قم گفت: مرحله نخست امداد رسانی به حادثه دیدگان در مناطق سیلزده با حضور پرشور دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی، هلال احمر، بسیج، سپاه، ارتش، روحانیون و اقشار مختلف مردم انجام و کمک‌های بسیار ارزشمندی به سیلزدگان ارائه شد.

وی با اشاره به این که زندگی سیلزدگان به خصوص اطفال و سالخوردگان در چادر‌های اضطراری با سختی همراه است، ادامه داد: بسیاری از مناطق سیل زده در ناحیه گرمسیری کشور قرار گرفته اند و به همین دلیل نیاز است تا به سرعت روند ساخت مسکن دائمی برای آنان انجام شود.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه برای امداد رسانی به حادثه دیدگان، اکنون باید سطح همراهی و همکاری مسئولان و مردم با سیلزدگان کشور به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی در مناطق آسیب دیده، چند برابر مرحله قبل باشد.

قاسمی نیا گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا سطح کمک رسانی دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف مردم و خیران در مناطق سیل زده کشور به منظور دستگیری از آسیب دیدگان افزایش یابد و مایحتاج آنان از جمله در زمینه تهیه لوازم خانگی با ارائه بسته‌های حمایتی به سرعت تامین شود.

وی بیان کرد: کسب و کار بسیاری از مردم در مناطق سیلزده به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری از بین رفته است و به همین دلیل پشتیبابی مالی از آسیب دیدگان باید در کانون توجه مردم و مسئولان باشد.

قاسمی ادامه داد: همچنین بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی در مناطق سیل زده تخریب و یا دچار آسیب شده که برای بازسازی آن‌ها تا آغاز سال تحصیلی آینده تنها چهار ماه فرصت است و خیران مدرسه ساز در این زمینه می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.

وی بیان کرد: وسعت تخریب زیرساخت‌های شهری و روستایی در مناطق سیلزده زیاد است و به همین دلیل روند بازسازی این مناطق نیاز به صرف زمان و هزینه‌های کلان دارد که با محدودیت‌های اعتباری کنونی، استفاده از ظرفیت کمک‌های مردمی تنها راه سرعت بخشیدن به فرآیند‌های عمرانی در مناطق آسیب دیده به شمار می‌آید.

عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر قم گفت: اکنون مردم در مناطق سیلزده بیش از هر چیز به ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و مهمتر از همه ساخت مسکن نیاز دارند و به همین دلیل باید روند کمک رسانی‌ها در این بخش متمرکز شود.

وی ادامه داد: برای موفقیت در مرحله بازسازی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مردم در مناطق سیلزده، باید سطح حمایت‌ها از جانب مسئولان و مردم افزایش یابد و همچنین این کمک‌ها در کوتاه‌ترین زمان جمع آوری و به مناطق آسیب دیده ارسال شود تا خللی در روند فعالیت‌های عمرانی به وجود نیاید.

وقوع سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجر به خسارت‌های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم از همان روز‌های نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دائمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد.

هموطنان می‌توانند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد دستوری #۱۱۲ *۷۸۰ * و شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها و یا به شماره کارت‌های ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه هدایای نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان واریز کنند.

انتهای پیام /ح

تامین مسکن مهمترین نیاز سیلزدگان است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین نیاز سیل زدگان تامین مسکن است/ساخت مسکن برای سیل زدگان در اولویت برنامه‌های کمک رسانی قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..