تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوء استفاده از عکس های مشتریان در پوشش تعمیرکار تلفن همراه

ساعت: 16:35 منتشر شده در مورخ: 1398/02/29 شناسه خبر: 1487411

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی موبایل فروشی که با دسترسی به تصاویرشخصی و خصوصی مشتریان اقدام به اخاذی می‌کرد؛ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدعلی آدینه لو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی موبایل فروشی که با دسترسی به تصاویرشخصی و خصوصی مشتریان اقدام به اخاذی می‌کرد اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر اخاذی با تهدید انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی، با توجه به حساسیت پرونده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه، شخصی یا اشخاص ناشناسی با دسترسی به تصاویر خصوص وی با تهدید به پخش عکس‌های شخصی وی، درخواست وجه نقد و رابطه نامشروع کرده است، پس از اخذ اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شیوه و شگرد خاص پلیسی متهم به هویت معلوم  شناسایی، با هماهنگی قضایی متهم جلب و کلیه ادله‌های دیجتبالی وی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت گردید

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند، با حضور شاکیه و در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف و اقرار داشت. در یکی از تعمیرگاه های گوشی تلفن همراه مشغول کار بوده، با مراجعه شاکیه جهت تعمیر گوشی تلفن همراه، از اعتماد وی سوء استفاده نموده در فرصت مناسب اقدام به سرقت اطلاعات و تصاویر شخصی وی نموده است.

وی ضمن توصیه به شهروندان در مورد عدم ذخیره اطلاعات شخصی و خصوصی در تبلت، لپ تاپ و گوشی‌های تلفن همراه افزود: گوشی‌های  تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی و خصوصی افراد نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از این تصاویر وجود دارد.

سرهنگ آدینه‌لو تاکبد کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

وی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام نخست برعهده خودشان است، گفت: کاربران برای تعمیر تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه، به تعمیرگاه مجاز مراجعه نموده و توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و به آن عمل کنند؛ چرا که این کار باعث می‌شود در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق 110 یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوء استفاده از عکس های مشتریان در پوشش تعمیرکار تلفن همراه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..