تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش سن ازدواج در استان زنجان به بالای ۳۰ سال/ رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است

ساعت: 15:41 منتشر شده در مورخ: 1398/02/29 شناسه خبر: 1487405

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش رشد جمعیت استان زنجان گفت: رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت دقیق‌ترین امار جمعیت روستایی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان است اظهار کرد: در جمعیت شهری از لحاظ شناسایی جمعیت مشکل داشتیم چون پرونده‌‌ها به صورت کاغذی بود و امکان ثبت داده به صورت الکترونیکی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمار جمعیت استان زنجان در سامانه یکپارچه الکترونیک به صورت دقیق ثبت می‌شود تصریح کرد: دقیق ترین آمار از جمعیت استان زنجان را داریم و ثبت آمارها به صورت کامل انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان براساس آخرین آمار برای یک میلیون و 77 هزار نفر پرونده الکترونیکی تشکیل شده است بیان کرد: همه مشخصات افراد در این سامانه به صورت کامل ثبت شده است.

وی مرگ و میر را یکی از شاخص‌های مهم عنوان کرد و افزود: سامانه ما دقیق‌ترین آمار ثبت مرگ و میر را دارد چون پزشکی قانونی فقط مواردی که از کانال پزشکی قانونی رد می‌شود را ثبت می‌کند یا در ثبت احول مرگ و میرهایی که در روستاها اتفاق می‌افتد و برخی‌ها از باطل کردن شناسنامه‌ها می‌گریزند ثبت دقیق را نمی‌تواند داشته باشد.

صائینی خاطر نشان کرد: سامانه دانشگاه علوم پزشکی دسترسی به دورترین نقاط روستایی هم دارد پس آمار دقیق‌تری را دارد.

وی افزود: در بحث جمعیت ناباروری را مطرح کردند که در سطح ملی حدود 3 میلیون نفر بوده که حوزه سلامت در این راستا سعی کرده کارهایی را انجام دهد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: کار حوزه سلامت در این حوزه بسیار مشکل است و یک سری از موارد را می‌توان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فرزند آوری نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی هر ساله برگزار می‌شود و کلاس‌های آموزشی در زنجان هر ساله برگزار می‌شود.

صائینی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد از جمعیت استان زنجان شهری است بیان کرد: روند جمعیتی استان زنجان روند کاهش دارد.

وی با اشاره به میزان رشد جمعیت استان زنجان افزود: در سال 96 درصد رشد جمعیت استان زنجان 1.93 درصد در منطقه شهری بوده و در سال 97 به 1.47 درصد رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: میزان رشد جمعیت روستایی در استان زنجان تقریبا ثابت بوده و تفاوت چندانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع تقلیل رشد جمعیت را در سطح استان سال گذشته نسبت به سال 96 شاهد هستیم.

صائینی با اشاره به اینکه در نرخ باروری کلی افزایش سن ازدواج مطرح است افزود: سن ازدواج در حال حاضر در استان زنجان بالای 30 سال رسیده است.

وی عنوان کرد: به بهانه‌های مختلف نیز بین ازدواج و فرزند آوری اتفاق افتاده و همچنین بین تولد‌های بعدی نیز فاصله زیادتر شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش سن ازدواج در استان زنجان به بالای ۳۰ سال/ رشد جمعیت استان زنجان رو به کاهش است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..