تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تسهیلاتی که به‌جای اشتغال روستاییان صرف امور خاص اقوام مسئولان شد

ساعت: 12:30 منتشر شده در مورخ: 1398/02/28 شناسه خبر: 1486897

گزارشی از نحوه پرداخت تسهیلات روستاییان در بوکان؛

شائبه هایی در خصوص فامیل بازی و برخی سوءاستفاده های صورت گرفته در اختصاص این تسهیلات توسط مسئولان فعلی و سابق بوکان مطرح شد که برخی واکنش هایی رسانه ای را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، همزمان با انتشار لیست اسامی افرادی که از تسهیلات ارزان قیمت بانکی دولت که با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر برخوردار شده اند، شائبه هایی در خصوص فامیل بازی و برخی سواستفاده های صورت گرفته در اختصاص این تسهیلات توسط برخی مسئولان فعلی و سابق شهرستان بوکان مطرح شد که برخی واکنش هایی رسانه ای را در پی داشته است.

خبرنگار ما بر اساس وجود تعدادی از اسامی وام گیرندگان که مشابه نام یکی از مسئولان شهرستان بود، جهت بررسی طرح های اشتغالزایی به روستای “اورته کند” مراجعه کرده تا ضمن بررسی و صحت سنجی اطلاعات منتشر شده ار نزدیک در جریان طرح های اشتغالزایی و نحوه و میزان کارآفرینی انجام گرفته توسط این افراد قرار گیرد.

روستای «اورته کند» در جاده بوکان ـ شاهیندژ قرار دارد که از قضا زادگاه سرپرست فعلی فرمانداری بوکان جناب لقمان خسروپور نیز محسوب می شود.

بر اساس اطلاعات رسیده به این رسانه، وی پیش از دریافت حکم سرپرستی در دوران معاونت فرماندار سابق مسئول بررسی و تایید وام های اشتغالزایی بوده است.

پس از تحقیق و پرس و جو در روستای «اورته کند» و سوال از اهالی روستا متوجه شدیم که آقای (ص.خ و ط.خ و ا.خ) گیرنده وام های اشتغالزایی تنها متولد این روستا بوده اند و سالهاست در شهر بوکان ساکن هستند.

نکته جالبی که از همان ابتدای کار برای خبرنگار روشن می شود، این است که در این روستا اصلا خبری از طرح اشتغالزایی مذکور و پرورش زنبور عسل وجود نداشته است.

با انتشار این واقعیات سئوالاتی ذهن مخاطبان را به خود در گیر خواهد کرد، واقعا چه کسانی مسئول نظارت و صحت سنجی این طرحها بوده اند و فرماندار وقت بر چه اساسی حکم تأیید و اعطای وام را داده است؟

مگر دولت این وام ها را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان اختصاص نداده است آیا نبود نظارت و بررسی بر این وام ها خیانت به مردم و حیف و میل بیت المال نیست؟

آیا صرف نسبت فامیلی با مسؤلین می تواند موجب بهره مندی چندین باره از تسهیلات محدود و ارزان قیمت به یک خانواده شود؟

آیا می شود این ویژه خواری را به کارنامه سراسر نقصان کم کاری ها و ناکارآمدی های مدیران بوکانی اضافه کرد و به آسانی از آن گذشت؟

خبرنگار ما، به بازدید میدانی به روستای «اورته کند» بسنده نکرده و برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه اختصاص این وام ها به سراغ کارگاه تأسیسات سیلندرپر کنی رفته که از تسهیلات ۱۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومانی برخوردار شده است، کارکنان این مجموعه اذعان داشته اند که سال ها است این کارگاه تاسیس شده و بارها وام گرفته اند اما جز ۷ نفر کارگر تاکنون کسی به آنان اضافه نشده، با اخذ وام یک میلیاد و شش صد میلیون تومانی نه دستگاهی اضافه شده و نه برای جوانی از این دیار کارآفرینی انجام شده است!

حال باید منتظر ماند و دید فرماندار سابق و سرپرست فعلی فرمانداری بوکان به عنوان مسئولان اصلی بررسی و تأیید این وام ها چه پاسخ و توجیهی در رابطه با این حاتم بخشی فامیلی برای مردم و جوانان بیکار بوکانی خواهند داشت.

واقعا دولت نسبت به اشتغال جوانان بوکانی بی تفاوت است؛ یا مسئولان و مدیران محلی هستند که فرصت های ایجاد شده توسط دولت در شرایط بحرانی کنونی را صرف فامیل بازی و مطامع انتخاباتی خود می کنند.

گفتنی است؛ جمال خسروی فرماندار سابق بوکان که با حمایت قسیم عثمانی به سمت فرمانداری رسیده بود، فروردین ماه امسال با هدف شرکت در انتخابات نمایندگی مجلس استعفا داد.

پس از خسروی، لقمان خسروپور، معاون برنامه ریزی این فرمانداری و یکی از بستگان قسیم عثمانی به عنوان سرپرست فرمانداری بوکان تعیین شد.

چندی پیش تعدادی از اصلاح طلبان بوکانی خواهان انتصاب خسروپور به عنوان فرماندار این شهرستان شده بودند.

بر اساس ادعای مسئولان استانی و شهرستانی، بوکان رکورددار بیکاری در بین شهرهای استان آذربایجان غربی است.

امیدواریم انتشار این گزارش حساسیت بیش از پیش دستگاههای نظارتی شهرستان و استان را در پی داشته باشد تا هم زمینه اصلاح امور فراهم شود و هم قوت قلبی باشد برای جوانان مستعد اما بیکاری که غیر از خداوند متعال هیچ پارت و رابطه ای ندارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تسهیلاتی که به‌جای اشتغال روستاییان صرف امور خاص اقوام مسئولان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..