تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ما نسبت به تاریخ گذشته چه وظایفی داریم؟+ فیلم

صف آرایی دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران/ پنج وظیفه مهم نسبت به تاریخ و گذشتگان/ آماده باش برای جنگ احزاب امروز + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست]. روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»

بیشتر بخوانید: ماجرای نخستین جنگ مسلمانان و معجزه الهی

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات مقام معظم رهبری درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: تقریباً نیمی از آیات قرآن کریم درباره تاریخ گذشته است و نشان از این دارد که تاریخ گذشتگان سرمایه‌ای برای آینده محسوب می‌شود. از آیات قرآن این برداشت می‌شود که ما نسبت به تاریخ پنج وظیفه داریم؛ بازخوانی تاریخ یکی از آنهاست؛ اینکه ما قهرمانان تاریخی را بشناسیم. همچنین روزهای طلایی و نقاط عطف تاریخ را بررسی کنیم و از قواعد و قوانینی که خداوند بر جامعه حاکم کرده مطلع شویم و از تاریخ عبرت بگیریم.

وی در ادامه بیان کرد: در برشی از تاریخ  که مشاهده می‌کنیم به سه هزار قبل می‌رسد، اما پیام‌های او تازه و کاربردی در نسل امروز است. رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نیز شرایط فعلی جامعه را به روزگار جنگ احزاب شبیه کرده‌اند، جنگ احزاب به خوبی در آیات قرآن کریم آمده است که باید بیش از پیش مورد مطالعه قرار بگیرد.

مشروح این گفتگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ما نسبت به تاریخ گذشته چه وظایفی داریم؟+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..