تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادق زیبا کلام : دولت دوازدهم، گلگیر است!!

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مشکلات دولت دوازدهم در آستانه دومین سالگرد آغاز آن می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم

نامی که زیبا کلام به دولت داد

 یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت در حال حاضر نقش گِل‌گیر مشکلات چهل سال گذشته را در کشور ایفا می‌کند، می‌گوید: بزرگ‌ترین انتقاد من به ایشان، این است که چرا مسائل واقعی کشور را با مردم در میان نگذاشتند و سهم دولت از وضع موجود را مشخص نمی‌کنند.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مشکلات دولت دوازدهم در آستانه دومین سالگرد آغاز آن می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم. همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند. دولت آقای روحانی نیز همانند گلگیر مشکلات، مسائل، کمبودها و ناکامی‌های کشور را که به سیاست‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی 40 سال اخیر بازمی‌گردد، به عهده گرفته است. از سوی دیگر، همین سیاست‌ها، کشور را در آستانه جنگ با آمریکا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور با حجم بزرگی از مفاسد اقتصادی درگیر است و تورم به 50 درصد رسیده و رشد اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت به منفی 6 سقوط کرده است، می‌افزاید: همه این‌ها بر گردن دولت آقای روحانی نهاده شده است و اصولگرایان مستمر از تریبون‌هایی مانند نماز جمعه اعلام می‌کنند سیاست‌های کلی نظام ایرادی ندارد و کاستی‌ها ناشی از عملکرد دولت است. بنابراین، دولت آقای روحانی نقش گلگیر را ایفا می‌کند.این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه چرا هیچ‌کسی این پرسش را مطرح نمی‌کند که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، می‌گوید: آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟ آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ اصولگرایان پاسخگوی این پرسش‌ها نیستند و مستمر انگشت اتهام را به‌سوی دولت می‌گیرند.

زیباکلام در همین راستا ادامه می‌دهد: البته بنده می‌پذیرم دولت کاستی‌های داشته است. در عین حال، خطای فاحشی است اگر تصور کرد مشکل تنها تیم اقتصادی دولت است.حتی اگر آدام اسمیت، ریکاردو و کینز در این دولت حضور داشتند، تأثیر چندانی نداشت. اینکه در شرایط تحریم قرار داریم، نمی‌توانیم نفت را بفروشیم و حتی در صورت فروش، نمی‌توانیم پول آن را دریافت کنیم، خود قوی‌ترین دولت‌ها را نیز فلج می‌کند.وی ادامه می‌دهد: به نظر من اصولگرایان چندان از حضور دولت روحانی نیز ناراحت نیستند، چراکه فرصتی برای آوار کردن مشکلات بر سر آن را همچنان خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که دولت روحانی برای برون‌رفت از این شرایط چه باید بکند، می‌گوید: من از ابتدای دولت دوم ایشان نامه سرگشاده‌ای به ایشان نوشتم و گفتم چرا با مردم همچون کودکان رفتار می‌کنید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ چرا مستمر تلاش می‌کنید صحبت‌های زیبا به مردم تحویل دهید؟ چرا اعلام نمی‌کنید چند درصد از درآمد کشور در اختیار دولت است؟ ابتدا باید این را با مردم در میان بگذارند تا به مسائل بنیادی‌تر برسیم. باید به مردم بگویند چند درصد از تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سیاست خارجی و هسته‌ای در اختیار دولت است. چرا آقای روحانی درباره چنین مسائل اثرگذاری با مردم گفت‌وگو نمی‌کنند؟ بزرگ‌ترین انتقاد من به ایشان این است که چرا مسائل واقعی کشور را با مردم در میان نگذاشتند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : irnaplus.ir

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادق زیبا کلام : دولت دوازدهم، گلگیر است!!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..