تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تارتار: در جا‌های دیگر فساد بیشتر از فوتبال است


به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرورزشی: مهدی تارتار درباره وضعیت تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ هجدهم به صحبت پرداخت. او با بیان این که امسال این باشگاه مشکلات مالی زیادی دارد عنوان کرد: برخلاف ‏میل باطنی‌اش از این تیم جدا می‌شود. سرمربی تیم جنوبی لیگ ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اشتباهات داوری اشاره کرد و گفت: کاش داوران هم مربی‌گری می‌کردند تا متوجه می‌شدند شرایط کار مربیان چقدر سخت است چرا که گاهی یک مربی به خاطر اشتباهات داوری خانه نشین می‌شود. تارتار البته معتقد است با وجود اشتباهات داوری، اما نباید به سلامت لیگ شک کرد.

تارتار: در جا‌های دیگر فساد بیشتر از فوتبال است


* ابتدا می‌خواهیم درباره لیگ هجدهم صحبت کنیم. آغاز و پایان این لیگ چطور بود.
لیگ ما سال به سال پیشرفت می‌کند و تیم‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند به خاطر همین است که امسال در هفته‌های پایانی ۵ تیم شانس قهرمانی داشتند. جوانان خوبی در لیگ به فوتبال ایران معرفی شدند و در این زمینه شاهد پیشرفت خوبی بوده‌ایم. فکر می‌کنم در کل شاهد لیگ خوبی بودیم.


* فصل قبل در نیم فصل نخست وضعیت بسیار خوبی داشتید و پارس جنوبی جم در صدر جداول قرار داشت، اما امسال نتوانستید موفقیت پارسال را تکرار کنید دلیل این موضوع چه چیزی بود؟
مشکلات ما از سال قبل شروع شد. از نیم فصل دوم پارسال مشکلات مالی گریبان ما را گرفت. وقتی تیمی دچار مشکلات مالی می‌شود تمرکز بازیکنان از مسائل فنی دور می‌شود. سال قبل اعلام کردم و به مسؤولان استان بوشهر هشدار دادم و خواستم تا دیر نشده تیم را حمایت کنند، اما متأسفانه قانون عجیبی که فقط در شانزده تیم لیگ برتری اجرا می‌شود اجازه نمی‌دهد دولت در فوتبال هزینه کند. همین موضوع باعث شد کمر تیم ما شکسته شود. پس از مشکلات مالی بازیکنان چند نوبت اعتصاب کردند و در پایان فصل هم ۱۳ و ۱۴ بازیکن را از دست دادیم که به تیم‌های بهتر منتقل شدند با این حال توانستیم جایگزین‌های مناسبی جذب کنیم؛ و امسال هم در نیم فصل نخست امتیازات خوبی کسب کردیم، اما هر چه زمان می‌گذشت مشکلات‌مان بیش‌تر شد. بازیکنان وقتی شغل دیگری ندارند در این شرایط سخت اقتصادی تنها درآمدشان فوتبال است. گاهی که آن‌ها اعتصاب می‌کردند تلاش کردیم با شیوه‌های مدیریتی و بعضاً برخورد با آن‌ها اجازه ندهیم که اعتصابات ادامه داشته باشد، اما من همین جا می‌خواهم از همه بازیکنانم تشکر کنم که با وجود همه مشکلات و دریافتی‌های کم لیگ را به پایان رساندند. همین موضوع باعث شد تیم‌مان در لیگ برتر ماندنی شود و دغدغه خاصی از این بابت نداشته باشیم.


* باشگاه شما چه میزان پرداختی به بازیکنان و کادر فنی داشته است؟
فکر می‌کنم تا به حال ۴۶ درصد پرداختی داشتند؛ به هر حال مسؤولان ما دست‌شان بسته است و بودجه محدودی داریم. من می‌خواهم از هواداران‌مان و مدیریت باشگاه آقای رضائیان تشکر کنم که طی این سال‌ها حمایت خوبی از تیم انجام دادند. گاهی که تیم در شرایط سختی از نظر نتیجه‌گیری قرار می‌گرفت آقای رضائیان با جان و دل از ما حمایت می‌کردند تا با خیال راحت کارم را انجام دهم. من می‌خواهم از ایشان به صورت ویژه تشکر کنم. حاج رحیم خطیب که سرپرست تیم ما بود واقعاً زحماتی زیادی را متحمل شد در خیلی از موارد از جیب شخصی‌اش هزینه می‌کرد تا ما مشکلات مالی را احساس نکنیم. اگر او نبود ما در سفر‌ها دچار مشکل می‌شدیم.


* سال آینده وضعیت شما چطور خواهد بود؟ آیا به همکاری با پارس جنوبی جم ادامه می‌دهید؟
جدا شدن از این تیم برایم بسیار سخت است، چون این تیم را از لیگ یک به لیگ برتر آوردیم و طی سه سال روز‌های خوبی با این تیم داشتم. واقعاً جدا شدن از پارس جنوبی جم سخت است، اما چاره‌ای دیگر نداریم. اگر قرار باشد این تیم با خود من به لیگ یک سقوط کند حالت خوبی نخواهد داشت. من ارتباط خوبی با هواداران‌مان دارم و دوست ندارم این ارتباط از بین برود. اما ناچارم از این تیم جدا بشوم و برخلاف میل باطنی‌ام این تیم را ترک کنم. ان‌شاءالله مشکلات این باشگاه برطرف شود و در لیگ برتر بماند، اما با این مشکلات مالی که من می‌بینم واقعاً کارشان سخت است.


* لیگ امسال موارد حاشیه‌ای زیادی داشت از این که گفته می‌شود یک جریان خاص می‌خواهد تیمی قهرمان شود تا این اواخر که اشتباهات داوری دلیل پیروزی تیم‌ها قلمداد می‌شد. واقعاً به نظر شما در ایران جریانی می‌تواند تیمی را قهرمان کند؟
ما نباید به سلامت فوتبال‌مان شک کنیم. من فکر می‌کنم در جا‌های دیگر فساد خیلی بیش‌تر است و در فوتبال ما این موضوع به حداقل رسیده است. هر چه زمان بگذرد فوتبال ما پاک‌تر هم خواهد شد. چون مربیان پاکی در حال حاضر در لیگ برتر کار می‌کنند و جریان خاصی هم وجود نداشت. اما اشتباهات داوری واقعاً زیاد بود البته اشتباهات داوری در همه جای دنیا وجود دارد، اما آن‌ها برای کم شدن اشتباهات داوری هزینه کرده‌اند و سیستم (VAR) راه اندازی کرده‌اند تا اشتباهات داوری‌شان به حداقل برسد. این موضوع به فوتبال دنیا خیلی کمک کرده است و واقعاً ارزشش را دارد با وجود همه مشکلات اقتصادی این سیستم را در لیگ خودمان راه اندازی کنیم تا در آینده هیچ حرف و حدیثی پیش نیاید و حق و ناحق نشود. مسؤولان ما باید پیگیر باشد هر طور که شده این سیستم را راه اندازی کنند، اما با قاطعیت می‌گویم جریان خاصی وجود ندارد و در اشتباهات داوری هیچ عمدی در کار نبود، اما اشتباهات داوری تأثیرگذار بوده است.


* همین اشتباهات داوری باعث عصبانیت خیلی از مربیان شده؛ خود شما هم بار‌ها در نشست‌های خبری به این موضوع اعتراض کردید. این اعتراضات به خاطر فشار بازی بود؟‌

ای کاش داوران ما مربی بودند و بعد داور می‌شدند تا ببینند چقدر سخت است در لیگ برتر مربی‌گری کنید. داوری سخت است، اما مربی‌گری یکی از دو شغل پر استرس دنیا است. اول خلبانان جنگی شغلی پراسترسی دارند و بعد مربیان شغل‌شان پراسترس است. ما شغل پراسترسی داریم و امنیت شغلی هم نداریم. گاهی یک مربی به خاطر اشتباهات داوری خانه‌نشین می‌شود؛ به همین خاطر اشتباهات داوری باید به حداقل برسد. جای پارس جنوبی نباید در این جای جدول باشد، اما آن‌قدر اشتباهات داوری صورت گرفت و این اتفاق رخ داد که جای ما در جدول به گونه‌ای شد که به عنوان تیم خنثی بازی می‌کردیم. داوران در دیدار ما برابر تیم‌های مدعی قهرمانی و یا پایان جدول سوت‌های ۵۰ -۵۰ را به سود تیم حریف می‌دادند. من این موضوع را بار‌ها اعلام کردم. رتبه ما در جداول در سرنوشت کاری‌مان تأثیرگذار است. من از داوران می‌خواهم بیش‌تر دقت کنند.


* می‌خواهیم درباره دیدار تیم‌تان برابر پرسپولیس صحبت کنید قبل از بازی حواشی زیادی به وجود آمده بود مبنی بر این که شاید شما این بازی را آن‌قدر جدی نگیرید تا پرسپولیس راحت قهرمان شود، اما در بازی شرایط جور دیگر بود.
آن‌هایی که در شبکه‌های مجازی به ما اهانت کردند و هرچه دوست داشتند به ما گفتند، ما را نمی‌شناختند. آن‌ها هیچ چیزی برای‌شان اهمیت نداشت و خیلی راحت من را قضاوت کردند. ما با بازی در برابر پرسپولیس نشان دادیم به دنبال پاکی در فوتبال بودیم و نمی‌خواستیم ناحقی به گردن ما باشد. تیم سپاهان و هواداران‌شان و مردم اصفهان از ما توقع داشتند فوتبال جوانمردانه به نمایش بگذاریم. مهم بود این کار را انجام دهیم. قلبا دوست داشتیم پرسپولیس قهرمان شود و به هواداران این تیم برای قهرمانی تبریک می‌گویم که به حق‌شان رسیدند، اما ما باید با قدرت به مصاف پرسپولیس می‌رفتیم تا جوانمردی را به نمایش بگذاریم. گلی که خوردیم هم به خاطر تجربه بازیکن پرسپولیس بود. این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است و بسیار قدرتمند است.


* فشار‌های که در شبکه‌های مجازی ایجاد شده بود روی شخص شما تأثیری نداشت؟
هر کاری می‌کنیم باید خدا را در نظر بگیریم. من به همه بنده‌های خدا احترام می‌گذارم، اما کسانی که من را ناعادلانه قضاوت می‌کنند به خدا می‌سپارم. برای من این مهم است که خدا از من راضی باشد. در این سال‌ها که مربی‌گری می‌کنم فقط رضای خدا برایم مهم بود؛ بنابراین خیلی اهمیت نمی‌دهم که در شبکه‌های مجازی چه می‌گفتند.


* می‌خواهیم درباره تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی آینده‌اش هم صحبت کنید. فدراسیون فوتبال اعلام کرده که با مارک ویلموتس توافق کرده است؛ آیا از این مربی شناختی دارید و این که در مورد انتخاب مربی خارجی هم صحبت کنید؟
من خیلی روی آقای ویلموتس شناختی ندارم، چون هنوز روی او بررسی کافی انجام ندادم؛ اما با توجه به پیشرفتی که فوتبال ایران با کی‌روش به دست آورد فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال ایران نمی‌توانست در این شرایط مربی ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کند، چون اگر نتیجه‌گیری آن مربی ضعیف بود انتقادات خیلی زود شروع می‌شد. کی‌روش مربی بزرگی بود که به ایران آمد و به تیم ایران شخصیت داد. الان زمانی نبود که مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود. مسؤولان فدراسیون فوتبال تصمیمی درستی گرفتند که مربی خارجی بیاورند. اگر مربی ایرانی بد نتیجه بگیرند تحملش برای همه سخت خواهد شد و آن مربی واقعاً می‌سوخت. در کشور ما اگر می‌خواهید اسم مربی بزرگ ایرانی بیاورید باید بروید سراغ علی دایی و یا امیر قلعه نویی که از آن‌ها استفاده کنید، اما جای کی‌روش آمدن ریسک بالایی دارد. درست است که حضور مربی خارجی هزینه سنگینی دارد، اما این تصمیم کاملاً درست است.


* آینده مهدی تارتار در لیگ برتر چگونه خواهد بود؟
پس از سه سال کار بی وقفه و سخت الان فقط می‌خواهم به استراحت بپردازم تا ببینم بعد‌ها چه پیشنهاداتی به دستم می‌رسد در آینده می‌خواهم با وسواس بیش‌تری تیمم را انتخاب کنم تا روند رو به رشد را ادامه دهم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تارتار: در جا‌های دیگر فساد بیشتر از فوتبال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..