تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا سیر لاغر می کند؟

به گزارش مشرق، وقتی سیر را به رژیم متعادل و سالم اضافه کنید مسلماً مزایای فراوانی برای بدن خواهند داشت که عبارتند از:

بیشتر بخوانید:

۱- افزایش چربی سوزی نتایج ژورنال تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۱ نشان دادند که بین سیر و لاغری ارتباط وجود دارد. پژوهش های دیگری نیز نشان دادند عصاره سیر چند ساله در برخی خانم ها به کاهش وزن کمک می کند. نکته خوب این بود که بیشتر غذاهای مفید برای کاهش وزن به سادگی با سیر ترکیب می شوند.

۲- کاهش اشتها سیر بدون اضافه کردن کوچکترین کالری طعمی فوق العاده به غذاها می دهد. به همین دلیل است که سیر را دوست داریم. بیایید با هم رو راست باشیم هیچکس در رژیم کاهش وزنی که غذاهای خوشمزه نداشته باشد دوام نمی آورد. بنابراین استفاده از مواردی مانند سیر که علاوه بر مزایای فوق العاده طعم بخشی عالی هم دارند انگیزه افراد برای دنبال کردن رژیم غذایی را افزایش می دهند. سیر کمک می کند برای طولانی مدت احساس سیری کنید. همچنین سیر سبب می شود انرژی تان تقویت شود و کالری های اضافی را بسوزانید. بنابراین مصرف آن برای ورزش و متناسب شدن هم مفید است. مصرف مرتب سیر سبب تقویت کلی سوخت وساز و سیستم ایمنی بدن می شود.

چگونه از سیر برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

در ابتدای صبح سیر خام را به همراه آب میل کنید. حتی از آن به صورت نوشیدنی استفاده کنید، تنها کافیست سیر و آب لیمو را داخل یک لیوان آب گرم بریزید و سپس محلول را بلافاصله بنوشید. همچنین استفاده از آب لیمو و سیر سبب تحریک کاهش وزن می شود. دیگر مزایای سیر علاوه بر کاهش وزن مزایای دیگر برای بدن دارند که عبارتند از:

1- کاهش فشار خون پژوهش ها نشان دادند آلیسین ( ترکیبی که با خرد شدن سیر تولید می شود ) فشار خون را پایین می آورد به خصوص برای کسانی که فشار خون بالا دارند. کاهش فشار خون برابر با قلبی سالم تر است. حتما بخوانید: کوئیز فشار خون بالا: چقدر در موردش می دانید؟

۲- کاهش قند خون سیر کمک می کند قند خون به صورت طبیعی پایین بیاید. آیا سیر اعتیاد به غذاهای شیرین را درمان می کند؟ نه کاملاً، اما روی گلوکز خون ناشتا تاثیر می گذارد. پژوهش انجام شده بر روی غذا و سموم شیمیایی نشان داد پیاز همان تاثیر را روی قند خون می گذارد که سیر دارد. بنابراین از ترکیب این دو در رژیم غذایی بهره ببرید. آیا باید سیر را در رژیم غذایی خود استفاده کنید؟ درست است که سیر و لاغری با هم ارتباط دارند، اما سیر به صورت جادویی سبب ۵ کیلو کاهش وزن نمی شود اما در مسیر کاهش وزن به نحوی خوشمزه کمک می کند. همچنین مزایای فراوانی را به بدن می رساند. علاوه بر این استفاده از سیر در برنامه غذایی روزانه فوق العاده ساده است. بررسی ها نشان دادند وقتی سیر را بعد از برش به حال خود رها کنید سبب می شود ترکیب آلیسین آن افزایش پیدا کند.

۱- جویدن و بلعیدن سیر این توصیه را بارها دیده ایم و فکر می کنیم تنها افرادی می توانند این کار را انجام دهند که دهانی از فولاد ضد زنگ دارند چون سیر کمی تند است و جویدن آن سبب می شود دهان آغشته به شعله های سولفوری شود. اگر از افرادی هستید که این تندی را حس نمی کنید خوش به حالتان! اما این روش خوردن سیر برای بسیاری دشوار است.

۲- بلعیدن حبه سیر به صورت کامل این کار آن چنان غیر عادی نیست و بعضی برای اینکه بدون جویدن سیر و کشیدن سختی از مزایای آن برخوردار شوند دست به این کار می زنند. اما این کار را نکنید! سال ها پیش دو نفر این کار را امتحان کردند و یکی به تنفس مصنوعی نیاز پیدا کرد و دیگر نیز راهی بیمارستان شد. چرا؟ چون حبه سیر دقیقاً به اندازه محدوده مری است.

۱- قرص های سیر خیلی ساده سیر را به اندازه قرص برش دهید و با نوشیدنی دلخواه خودتان آن را ببلعید. سیر خام برای معده کمی سنگین است معمولاً از مقدار کم استفاده کنید و اگر لازم شد مقدار آن را افزایش دهید. استفاده از نوشیدنی دارای چربی طعم تند سیر را کاهش می دهد. اسموتی غلیظ، میلک شیک یا کفیر کمک می کنند سیرها ساده تر خورده شوند

۲- سیر خرد شده از نظر فنی روش درستی نیست اما برای عفونت های گلو، گوش و دهان بسیار مناسب است. برای انجام این کار یک حبه سیر کامل را بین دندان های پشتی قرار دهید و سپس مقداری بین دندان ها فشارش دهید تا کمی لهیده و یا ترک بخورد. به هیچ وجه مجبور به جویدن سیر نیستید. عمل خرد شدن سیر سبب تولید آلیسین (ترکیب ضد میکروبی سیر) می شود. سیر و لاغری مصرف بیش از حد سیر ضرر دارد درست است که مصرف سیر و لاغری با هم ارتباطی تنگاتنگ و فواید زیادی دارند اما مصرف بیش از حد آن می تواند آثاری نامطلوب داشته باشد. اگر می خواهید به سراغ رژیمی بروید که مقدار زیادی سیر دارد بهتر است ابتدا با متخصص تغذیه خود صحبت کنید. سخن پایانی سیر به دلیل داشتن ترکیباتی نظیر آلیسین و خاصیت ضد اشتهایی که دارد به کاهش وزن کمک می کند اما این بدان معنا نیست که همه چیز را به سیر بسپارید. در واقع این خاصیت سهم کوچکی در کاهش وزن دارد و زمانی که انتخاب های درست و رژیمی متعادل را دنبال کنید به مرور زمان تاثیرش روی وزن و سلامت را نشان می دهد.

منبع: بهداشت نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا سیر لاغر می کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..