تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قلیه ماهی | طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی + فیلم آموزشی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

خورش قلیه ماهی یکی از انواع خورش های سنتی و اصیل جنوبی است. این خورش به خاطر طعم و مزه خاصی که دارد در سرتاسر کشورمان بسیار محبوب و پرطرفدار است. مواد اصلی تشکیل دهنده این خورش ماهی، سبزی (گشنیز و شنبلیله)، تمبرهندی، پیاز، سیر، فلفل قرمز، نمک و زردچوبه است.

قلیه ماهی | طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی + فیلم آموزشی

در این مقاله از مجموعه آموزشی انواع خورش ایرانی قصد داریم آموزش پخت خورش قلیه ماهی خوشمزه و مجلسی را در اختیار شما کدبانوهای گرامی قرار دهیم. بهترین نوع ماهی برای پخت خورش قلیه ماهی (شیر، حلوا سیاه، شوریده، سنگسر، هامور، قباد و سرخو می باشد و اگر می خواهید خورش قلیه ماهی جاافتاده و خوش طعمی برای سفره افطاری خود داشته باشید، باید با دقت و حوصله آن را درست کنید که امیدوارم از تهیه و میل آن نهایت لذت را ببرید. لطفا تا پایان این رسپی ما را همراهی کنید.

طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی

مواد لازم برای تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی مواد لازم مقدار مورد نیاز ماهی پانصد گرم سبزی گشنیز خرده شده سیصد و پنجاه گرم سبزی شنبلیله خرد شده صد و پنجاه گرم تمبرهندی دویست گرم پیاز یک عدد سیر رنده شده دو قاشق مرباخوری فلفل قرمز به میزان لازم نمک به میزان لازم زردچوبه به میزان لازم

خورش قلیه ماهی

مراحل اصول پخت خورش قلیه ماهی خوشمزه مرحله اول تمام مواد مورد نیاز را آماده و روی میز کار قرار دهید. مرحله دوم تمبرهندی را در یک لیوان آب جوش حل کنید. مرحله سوم پیاز را خرد کنید و به همراه روغن تفت دهید. در ادامه وقتی پیاز نرم شد سیر رنده شده را بهش اضافه کنید تا خوب سیر و پیاز طلایی شوند.

مراحل اصول پخت خورش قلیه ماهی خوشمزه

مرحله چهارم داخل یک ماهیتابه سبزی گشنیز و شنبلیله را با روغن خوب تفت دهید تا رنگش تیره شود. فقط دقت کنید زیاد تفت ندهید تا سبزی تلخ شود. مرحله پنجم سبزی سرخ شده را به پیاز و سیر اضافه کنید. سپس زردچوبه، نمک و فلفل قرمز هم بریزید و باز کمی مواد را با هم تفت بدهید.

خورش قلیه ماهی خوشمزه

خوشمزگی این خورش به تند بودن آن است. ولی اگر غذای تند دوست ندارید می توانید به میزان ذائقه خود فلفل قرمز را کم یا زیاد کنید. مرحله ششم تمبرهندی را داخل صافی بریزید. و با چنگال خوب فشار دهید تا پوسته و هسته از گوشت تمبر خارج شود.

خورش قلیه ماهی خوشمزه + تزیین

در صورتی که از تمبرهندی آماده و شور استفاده می کنید. تمبر هندی را درون یک لیوان آب گرم بریزید و از صافی رد کنید. مرحله هفتم تمبرهندی را به سبزی و پیاز سرخ شده اضافه کنید و یک لیوان آب درون آن بریزید. وقتی خورش جوش آمد در ماهیتابه را بذارید تا خورش قلیه ماهی خوب بپزد.

خورش قلیه ماهی خوشمزه + فیلم آموزشی

مرحله هشتم ماهی مورد نظر خود را به فلفل، نمک و زردچوبه آغشته کرده و سرخ کنید. وقتی خورش پخت و آبش کمتر شد، ماهی های سرخ شده را به خورش اضافه کنید. و حدود نیم ساعت دیگه زمان بدهید تا خورش جا بیفتد.

خورش قلیه ماهی + تزیین

در این مرحله خورش قلیه ماهی جاافتاده و خوش طعم آماده سرو است. خورش قلیه ماهی را می توانید به همراه پلو، ترشی سیر، سالاد تن ماهی تزیین و میل کنید. نوووش جان

خورش قلیه ماهی + فیلم آموزشی

راز خوشمزگی و نکات مهم درباره تهیه خورش قلیه ماهی به جای تمبرهندی می توانید از ۳ قاشق غذاخوری رب انار هم استفاده کنید. رب انار مزه و طعم قوی تری به خورش می دهد و طعم آن ترش و تند می شود. یکی از مهمترین قسمت های درست کردن قلیه ماهی انتخاب ماهی مناسب برای این غذا است.

راز خوشمزگی و نکات مهم درباره تهیه خورش قلیه ماهی

دقت داشته باشید که ماهی هایی که گوشت خیلی نرمی دارند. برای تهیه این غذا مناسب نیستند زیرا ممکن است له شوند و ظاهر خورش را خراب کند. برای قلیه ماهی باید از ماهی هایی استفاده شود که گوشت یک تکه و لخم دارند. خورشت قلیه ماهی را توانید با تن ماهی هم درست کنید.

راز خوشمزگی خورش قلیه ماهی

خواص و فواید درمانی شگفت انگیز ماهی ماهی سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین D و امگا ۳ است. مصرف ماهی می‌تواند خطر سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش دهد. خوردن ماهی باعث افزایش ماده‌ی خاکستری مغز میشود. و با افزایش سن در برابر کهولت و زوال، از آن محافظت می کند. ماهی می‌تواند از افسردگی جلوگیری و آن را درمان کند.

خواص و فواید درمانی شگفت انگیز ماهی

ماهی تنها منبع غذایی خوب برای ویتامین D است. مصرف ماهی می‌تواند خطر دیابت نوع یک را کاهش دهد. ماهی ممکن است به جلوگیری از آسم در کودکان کمک کند. ماهی می‌تواند در سنین پیری از بینایی‌تان محافظت کند. مصرف ماهی موجب بهبود خواب و عملکرد روزانه شما شود.

خواص و فواید ماهی

خواص درمانی روغن ماهی روغن ماهی بیماری های قلبی را به صفر می رساند. قابل ذکر می باشد که اثر مصرف روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از اثر مصرف سویا است. مصرف روغن ماهی توسط مادران باردار، موجب افزایش قدرت ذهنی و IQ نوزادشان می گردد. روغن ماهی درمان کننده بیماری های تنفسی می باشد.

خواص درمانی روغن ماهی

مقدار تری گلیسیرید خون را کم می کند. عملکرد سلول های خون رسان را زیاد می کند و ضربان قلب را کنترل می کند. مصرف روغن ماهی درد کمر و گردن را کاهش می هد. کسانی که فشار خون بالا دارند با مصرف روغن ماهی می توانند فشار خون خود را پایین بیاورند.

خواص روغن ماهی

مضرات مصرف زیاد ماهی کسانی که مزاج سرد و تر دارند از خوردن ماهی خودداریی کنند. افرادی با غلبه سرد و تر در مغز، کسانی که عصب و معده بلغمی (سردوتر) دارند مخصوصا در افراد چاق، خوردن ماهی مضر است. مصرف بی از اندازه ماهی افزایش احتمال سکته، افزایش احتمال ابتلا به MS، تحلیل قوای جنسی، لک و پیس، سردی و نفخ شدید معده را زیاد می کنند.

مضرات مصرف زیاد ماهی

نکات تکمیلی در مورد خورش قلیه ماهی خورش قلیه ماهی جزو انواع خورش های محلی و سنتی جنوبی می باشد. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵ دقیقه است.
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت می باشد.

نکات تکمیلی در مورد خورش قلیه ماهی

خورش قلیه ماهی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید. همچنین میتوان در ماه مبارک رمضان به عنوان افطار میل کرد. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب می باشد.

دستور پخت خورش قلیه ماهی مجلسی

فیلم آموزشی خورش قلیه ماهی

فیلم آموزشی دستور پخت خورش قلیه ماهی مجلسی

توجه داشته باشید: با توجه به اینکه تامین کننده ویدئو سایت نماگرد نیست، بنابراین امکان تفاوت جزئی بین مراحل کار  توضیح داده شده و ویدئو آموزشی وجود دارد و ویدئو آموزشی صرفا جهت آشنایی بیشتر قرار داده شده است. امیدوارم این فیلم آموزشی دستور پخت خورش قلیه ماهی مجلسی برایتان مفید بوده باشد و با میل آن در کنار خانواده لحظات خاطره انگیزی را در این روزهای پربرکت و مبارک سپری کنید. ایام به کام

گردآوری: نماگرد

لطفا نظر خود در مورد این مطلب را با ستاره ها از یک تا ۵ مشخص کنید!!

مطالب مرتبط:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قلیه ماهی | طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی + فیلم آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..