تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه چیز درباره مضرات و خواص آب سیب

سیب یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین میوه ها در جهان است و به دلیل مزایای سلامتی چشمگیر و ارزش غذایی و بهره مندی از خواص آب سیب خوب است که آب این میوه را هم مصرف کنیم. بسیاری از مزایای سلامت عالی این نوشیدنی عبارتند از بهبود سلامت قلب و هضم، سم زدایی از بدن، افزایش هیدراتاسیون، تقویت ایمنی، شناخت بهتر، متابولیسم تقویت شده، کاهش وزن و بهبود وضعیت تنفسی و اینها تازه گوشه ای از خواص آب سیب هستند.

خواص آب سیب

آب سیب چیست؟

آب سیب از طریق فشردن سیب تهیه شده است که انواع آن در جهان وجود دارد. دو عدد سیب متوسط ​​لازم است تا یک فنجان آب سیب داشته باشد، به همین دلیل این میوه ها در چنین تعداد زیادی رشد می کنند. بعد از اینکه سیب ها فشرده می شوند بیشتر آب آن فیلتر می شوند و یا پاستوریزه می شوند که به حذف هر ذره از آلودگی کمک می کند و منجر به قوام نهایی آب میوه می شود.

سیب مکینتاش شایع ترین نوع سیب است که برای تهیه این آب خوشمزه استفاده می شود و چین بزرگترین تولید کننده سیب های جهان است. سرکه سیب که اغلب با آب سیب اشتباه گرفته می شود، مایعی غیر پاستوریزه است که از سیب تهیه علاوه بر تخمیر شدن تهیه می شود.

ارزش غذایی

آب سیب، کنسرو یا بطری، شیرین نشده، بدون اسید آسکوربیک اضافه شده در هر 100 گرم ارزش غذایی زیر را داراست:

آب 88.24 گرم
انرژی 46 کالری
پروتئین 0.1 گرم
کل لیپید (چربی)  0.13 گرم
کربوهیدرات 11.3 گرم
فیبر 0.2 گرم
شکر 9.62 گرم
کلسیم 8 [میلی گرم]
آهن 0.12 [میلی گرم]
منیزیم 5 [میلی گرم]
فسفر 7 [میلی گرم]
پتاسیم 101 [میلی گرم]
سدیم 4 [میلی گرم]
روی 0.02 [میلی گرم]
ویتامین C، کل اسید آسکوربیک 0.9 میلی گرم
تيامين 0.02 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.02 میلی گرم
نیاسین 0.07 میلی گرم
ویتامین ب6  0.02 میلی گرم

ارزش غذایی آب سیب

آب سیب بسیاری از مواد مغذی مهم سیب را شامل می شود، از جمله ویتامین C و ویتامین های مختلف B و همچنین بسیاری از مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز و مس سرشار است. بعضی از فیبرها نیز در این آب میوه وجود دارند که شامل فیتوشیمیا، فلاونول ها و پروکاریدین ها می شوند. یک فنجان آب سیب نیز حدود 10 درصد از کربوهیدرات های مورد نیاز روزانه شما را به خاطر قندهای طبیعی موجود در آن فراهم می کند. پتاسیم معدنی قابل توجهی در این آب میوه می باشد و تنها یک وعده غذایی مصرف آن تقریبا 7٪ از مصرف روزانه شما را تامین می کند.

خواص آب سیب

خواص آب سیب بی شمار است و اجازه دهید جزئیات آنها را در زیر با هم بررسی کنیم.

خواص آب سیب

خواص آب سیب در سلامت قلب

پتاسیم در میزانی بالاتر از هر ماده معدنی دیگری در این آب میوه یافت می شود که خبر خوبی برای سلامت قلب شماست. پتاسیم یک وازودیلاتور است و به این معنی است که می تواند به کاهش تنش در شریان ها و رگ های خونی کمک کند. همچنین در کاهش فشار خون و آسیب به سیستم قلبی عروقی کمک می کند.خواص آب سیب موجب جلوگیری از تشکیل کلسترول در شریان ها می شود که اغلب علت اصلی حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی و عروقی است.

خواص آب سیب در درمان آسم

برخی از مواد ضد التهابی و ضد آلرژیک موجود در آب سیب می توانند سیستم تنفسی را تسکین دهند و باعث کاهش ناراحتی در گلو و ریه ها شوند، همچنین به کاهش حملات آسم و جلوگیری از عفونت های تنفسی کمک کنند.

هیدراته نگه داشتن بدن

آب سیب 88٪ آب دارد و بسیار خوشمزه است. این باعث می شود که مخصوصا برای کسانی که بیمار هستند و در معرض خطر کم شدن آب بدن قرار دارند، توصیه شود. در مطالعه ای کودکان مبتلا به اسهال خفیف و استفراغ، کسانی که آب سیب رقیق شده را مصرف می کردند به میزان 6.5٪ کمتر نیاز به مایعات دریافت شده از طریق رگهایشان داشتند در مقایسه با افرادی که نوشابه الکترولیتی مصرف می کردند.

آب سیب یک جایگزین عالی و دلپذیر برای بچه ها، و همچنین بزرگسالان به جای نوشیدنی الکترولیتی که طعم بدی دارد و گران است، محسوب می شود. اطمینان حاصل کنید که آب سیب رقیق شده را برای آبرسانی مصرف کنید، زیرا مقدار قند بالا از آب سیب کامل، می تواند آب اضافی را به داخل روده شما رسانده و اسهال را بدتر کند. در موارد شدیدتر از کمبود آب، نوشیدنی های الکترولیتی دارویی هنوز توصیه می شود. اگر چه مقدار پتاسیم در آب سیب شبیه به نوشیدنی های الکترولیتی است اما سدیم کمی دارد که در هنگام بیماری از طریق دفع مایعات بدن از بین می رود.

خواص آب سیب در درمان یبوست

یکی از مواد کمتر شناخته شده در سیب، اسید مالیک است که می تواند سیستم گوارش و عملکرد کبد را بهبود بخشد. ترکیب فیبر و سایر مواد معدنی تحریک کننده در آب سیب، می تواند به سرعت از علائم یبوست، گرفتگی، التهاب و اسهال جلوگیری کند. همچنین حاوی سوربیتول است که به صاف کردن دستگاه گوارش، با استخراج آب از روده بزرگ و هل دادن آن به کولون کمک می کند و به این ترتیب، حرکت مدفوع را راحت تر می کند.

پتانسیل ضد سرطان

با توجه به وجود برخی از ویتامین ها، فیبرها و فیتو شیمیایی مانند فلاونوئیدها، سیب و برخی از محصولات مشتق شده از آن از خواص آنتی اکسیدانی سرشار هستند. این امر در یک مقاله در سال 2014 با عنوان «فعالیت شیمیایی سیب بر علیه سرطان زایی: فعالیت آنتی اکسیدانی و کنترل چرخه سلولی» اشاره شده است.

در مطالعه دیگری که در مجله Planta Medica منتشر شد، عنوان شد که خوردن هر روزه سیب می تواند پزشک را از شما دور نگه دارد. بر اساس مطالعات، این مقاله یک پیوند بالقوه بین مصرف منظم سیب و کاهش احتمال ابتلا به سرطان ایجاد کرد.

خواص آب سیب

خواص آب سیب در مراقبت از پوست

آب سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که برای پوست بسیار مفیدند. خواص آب سیب در کاهش آکنه، التهاب، زخم، و چین و چروک کمک می کند. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس شناخته شده است. با کمک در تولید کلاژن، این نوشیدنی باعث می شود پوست نرم و سالم باشد.

آلودگی هوا بدون شک، برای پوست یک فرد خطرناک است و می تواند علائم و عوارض دائمی داشته باشد. بله، بسیاری از گزینه های آزمایشگاهی برای مقابله با این مسئله وجود دارد اما، اغلب آنها اثرات جانبی طولانی مدت دارند که پوست را بدتر می کند. به همین دلیل است که آب سیب به عنوان یک راه حل بهتر توصیه می شود. مواد مغذی در آب سیب نه تنها تحمل پوست را به مقاومت در برابر حملات بیرونی بیشتر می کند، بلکه تراکم بالای ویتامین C در سیب نیز به پوست شما درخشندگی می دهد که در مواجهه با شرایط محیطی از بین رفته است.

خواص آب سیب برای کاهش وزن

از برنامه های رژیم غذایی و ساعت های زیاد تمرین خسته شده اید؟ بیشتر از این نگران نباشید زیرا سیب توسط بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان در کاهش وزن موثر شناخته شده است. برای شروع باید بگوییم که سیب مقدار کالری کمی دارد. با توجه به غلظت بالای سدیم، می تواند به آزاد شدن مقدار آب نامناسب جمع آوری شده در داخل بدن کمک کند. علاوه بر این، به عنوان محرکی عمل می کند که می تواند حتی سلول های داخلی را بهبود بخشد. این واقعا برای افرادی که تمرینات و ورزش های شدید انجام می دهند مفید است زیرا عضلات و بافت های داخلی هنگام کار کردن فشار زیادی را تحمل می کنند. به عبارت دیگر، سلول های عضلات فرسوده، پاره شده و کبود می شوند، بنابراین، آب سیب به شما کمک می کند تا مدت بیشتری را بدون آسیب رساندن به مدت طولانی کار کنید.

خواص آب سیب در بهبود سلامت چشم

ویتامین A موجود در این آب میوه کمک می کند تا دید و بینایی تان را تیز کنید و مانع توسعه هر گونه بیماری مربوط به چشم شود.

حفاظت و تقویت استخوان ها

با مصرف روزانه آن، استخوان هایتان نیز محافظت می شوند. سیب دارای مقدار زیادی از پتاسیم و مواد معدنی شناخته شده به عنوان فلوریدین است. این دو ماده معدنی به افزایش تراکم استخوان کمک می کنند که برای افراد مسن ضروری است. با مصرف یک لیوان آب سیب به طور روزانه یا به طور منظم، یک فرد سالم قادر به کاهش درد ناشی از آرتریت یا روماتیسم می باشد. با توجه به حضور ویتامین C، بورون، آهن و سایر مواد معدنی موجود در آب سیب، عنوان شده است که برای ارتقاء سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار موثر است.

مراقبت از مو

سیب حاوی ترکیبی به نام procyanidin B-2 است که مسئول رشد مو و اضافه کردن درخشش به موهای شماست. این ترکیب چیزی است که باعث می شود آب سیب برای سلامتی مو مفید باشد.

سیب توانایی جلوگیری از ریزش مو را با وجود فیبر محلول، ترکیبات فنولی در پوست سیب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها دارد. هنگامی که روزانه آن را می خورید، از بروز ریزش مو جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان ها در افزایش گردش خون به پوست سر کمک می کنند، در نتیجه باعث رشد مو می شود.

دیورتیک

آب سیب یک نوع دیورتیک است که به شما کمک می کند آب اضافی را در بدن خود جاری کنید. این به این معنی است که باعث دفع ادرار و جلوگیری از تورم و نفخ می شود.

افزایش سطح استروژن

با مواد شیمیایی به نام فیتواستروژن، آب سیب سبب می شود اطمینان پیدا کنید از اینکه میزان استروژن شما کاهش پیدا نکند، بنابراین تنظیم قاعدگی، تولید مثل و سایر ویژگی های زنان را به دنبال دارد.

تقویت سیستم ایمنی

آب سیب دارای مقدار قابل توجهی از ویتامین C است که جزء کلیدی سیستم ایمنی بدن به شمار می رود. ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی را تحریک می کند بلکه همچنین به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی عمل می کند که می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و التهاب را کم کند.

حفاظت از سلامت مغز

آنتی اکسیدان ها برای پتانسیل خود جهت محافظت در برابر سرطان شناخته شده اند. این مواد از استرس اکسیداتیو در سایر نقاط بدن مانند مغز جلوگیری می کند.

بر اساس یک مطالعه جامع در سال 2011 در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، آب سیب ممکن است احتمال کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است به جلوگیری از تخریب استیل کولین، انتقال دهنده عصبی که با بالا رفتن سن در حال کاهش است، کمک کند. تحقیقات دیگر در سال 2010 نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در این آب میوه ممکن است به کاهش علائم بیماری های عصبی کمک کنند.

خواص آب سیب

خنثی کردن سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر شامل یبوست، اسهال، و درد شکمی و بالون است. برای کنترل این علائم، پزشکان توصیه می کنند از غذاهای لبنی و چربی دور بمانید در حالی که از فیبر زیاد در رژیم غذایی خود استفاده می کنید و آب سیب غنی از فیبر است.

خواص آب سیب در افزایش متابولیسم

تحقیقات طولانی مدت مصرف آب سیب را با کمر باریک، پایین تر رفتن چربی بدن، سطح کلسترول پایین تر، احتمال ابتلا به دیابت و کاهش فشار خون مرتبط دانسته اند، که همه آنها عوامل خطرناک شناخته شده به عنوان سندرم متابولیک است. به همین دلیل، آب سیب می تواند به بهبود متابولیسم بدن و محافظت از قلب کمک کند.

عملکرد کبد را بهبود می بخشد

همانطور که گفته شد، اسید مالیک می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد. آب سیب، هنگامی که با مقدار زیادی آب ترکیب می شود، می تواند ادرار را تحریک کند و باعث آزاد شدن نمک و چربی های بیش از حد بدن شود. محتوای قلیایی بالا در این آب همچنین در جلوگیری از سموم و حفظ تعادل pH در بدن کمک می کند، در نتیجه به عنوان یک پاک کننده کبدی عمل می کند.

ضد کلسترول

سیب مقدار زیادی فیبر دارد. وقتی سیب ها را می خوریم، فیبر های محلول با چربی های روده رقابت می کنند. این رقابت باعث کاهش جذب LDL چگالی لیپوپروتئین و یا سطح کلسترول بد و افزایش جذب HDL چربی لیپوپروتئین و یا کلسترول خوب می شود. این چگونگی رابطه سیب و کنترل کلسترول در بدن است.

جلوگیری از آب مروارید

در مطالعات گذشته بر این موضوع متمرکز شده است اما اخیرا مطالعه ای طولانی مدت نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی غنی از میوه های حاوی آنتی اکسیدان ها مانند سیب دارند، 10 تا 15 درصد احتمال ابتلا به آب مروارید را کم می کنند.

جلوگیری از پارکینسون

پارکینسون یک بیماری است که به خاطر درهم شکستن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین مغز پدیدار می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب ها از این بیماری جلوگیری می کنند.

خواص آب سیب در جلوگیری از هموروئید

هموروئید به بیماری اطلاق می شود که به علت فشار بیش از حد در ناحیه لگن و رکتوم باعث ایجاد رگهای تورم در کانال مقعد می شود. در حالی که این مشکل تهدید کننده زندگی نیست اما فعالیت های روزانه را دردناک می کند. محتوای فیبر در سیب باعث کاهش فشار می شود و بنابراین درد را کاهش می دهد.

خواص آب سیب در افزایش استقامت

آنتی اکسیدان کوئرستین، اکسیژن را به راحتی به ریه ها می دهد. با توجه به آن، زمان استقامت را افزایش می دهد. این به شما اجازه می دهد زمان بیشتری را صرف ورزش کنید.

خواص آب سیب

اثرات جانبی

سیب مزایای شگفت انگیزی دارد و دارای مشخصات تغذیه ای عالی است اما مصرف بیش از حد از این آب می تواند باعث مشکلات مختلفی شود از جمله:

مشکلات دستگاه گوارش: مصرف بیش از حد آب سیب می تواند مشکلات مختلف معده از اسهال تا یبوست، و همچنین اختلال بیش از حد باد شکم را به دنبال داشته باشد.

خطر بالای سنگ کلیه: این به دلیل وجود اگزالات است که ممکن است مشکلات سنگ کلیه را تشدید کند.

خطر ابتلا به دیابت: با داشتن محتوای قند نسبتا زیاد، مهم است که آب سیب در حد متوسط، به ویژه برای بیماران مبتلا به دیابت مصرف شود.

پس از گفتن تمام موارد فوق، 1-2 لیوان آب سیب در روز می تواند برخی از مزایای سلامتی عالی را به دنبال داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه چیز درباره مضرات و خواص آب سیب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..