تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای دریافت رمز دوم از ۱۰ بانک مهم کشور

ساعت24 -با دستور بانک مرکزی از آغاز خردادماه، رمز دوم ایستای تمام مشتریان بانک‌های ایرانی از کار افتاده و تراکنش‌های اینترنتی توسط «رمز دوم غیر ایستا» امکانپذیر می‌شود.

‌با دستور بانک مرکزی از آغاز خردادماه، رمز دوم ایستای تمام مشتریان بانک‌های ایرانی از کار افتاده و تراکنش‌های اینترنتی توسط «رمز دوم غیر ایستا» امکانپذیر می‌شود.

با دستور بانک مرکزی از آغاز خردادماه، رمز دوم ایستای تمام مشتریان بانک‌های ایرانی از کار افتاده و تراکنش‌های اینترنتی توسط «رمز دوم غیرایستا» امکانپذیر می‌شود.

این مساله سبب شده است که بسیاری از مشتریان بانک‌ها نگرانی‌هایی درباره ادامه فعالیت‌های پولی خود پس از خردادماه داشته باشند. در این زمینه تلاش کرده‌ایم که شیوه‌هایی که تاکنون توسط بانک‌های کشور برای رمز غیر ایستا یا پویا مطرح شده‌است را مرور کنیم.

دستورالعمل بانک ملی برای رمز یکبار مصرف
بانک ملی پیش از همه رمز یکبار مصرف را راه‌اندازی کرده است. احتمالاً تا حالا بنرهای «رمزت رو فریاد بزن» به چشمتان خورده باشد. این تبلیغ‌ها مربوط به نرم‌افزار شصت است که برای تولید رمز یکبار مصرف طراحی شده است. بانک ملی علاوه بر رمز دوم، امکان پویا کردن رمز اصلی کارت، همان رمز چهار رقمی را که موقع کارت کشیدن وارد می‌کنید، هم به مشتریانش ارائه کرده است. برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی باید اپلیکیشن ۶۰ را از سایت این بانک به نشانی bmi.ir دانلود کنید. بعد از نصب و تأیید شماره همراه، یک‌بار باید خودتان را به یکی از خودپردازهای بانک ملی برسانید و از طریق آن رمز یکبار مصرف خود را فعال کنید. البته اگر سامانه بام شما فعال است، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به خودپرداز هم نخواهید داشت و از طریق سامانه بام می‌توانید رمز دوم و اصلی یکبار مصرف را برای کارتتان فعال کنید.

دریافت رمز پویا در بانک ملت
برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت اول از همه باید وارد سامانه بانکداری اینترنتی شوید. بعد از ورود، خدمت تخصیص رمز دوم یکبار مصرف همراه / پیامکی را از منوی تنظیمات کاربر انتخاب کنید و رمز دوم یکبار مصرف را برای کارت بانکی خود فعال کنید. رمز دوم یکبار مصرف بانک ملت از سه روش سراغ شما می‌آید. اولین و امن‌ترین روش این است که سری به شعب بانک ملت بزنید و از آنها توکن یکبار مصرف (OTP) بگیرید. این دستگاه مخصوص دریافت رمز دوم یکبار مصرف است و تنها در شعبه‌ای که حسابتان را در آن باز کرده‌اید، می‌توانید آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که دریافت توکن سخت‌افزاری برای شما هزینه خواهد داشت. روش دوم استفاده از کد USSD است که یکبار رمز همراه (Mobile OTP) نام دارد. بعد از فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق سامانه بانکداری اینترنتی می‌توانید از این به بعد با شماره‌گیری کد #۷۱۲* رمز دوم یکبار مصرف کارتتان را دریافت کنید. روش سوم استفاده از اپلیکیشن موبایل بانک ملت است. منتها برای استفاده از رمز دوم یکبار مصرف روی موبایل بانک باید به سامانه اینترنت بانک ملت مراجعه کنید، یا اگر در نزدیکی شما خودپرداز بانک ملت وجود دارد، برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف از خودپرداز استفاده کنید.

رمز یکبار مصرف بانک صادرات
ساده‌ترین البته غیرامن‌ترین راه برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف به بانک صادرات اختصاص دارد. کافی است کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌گیری کنید. برای ثبت‌نام کافی است یک کد چهاررقمی به عنوان رمز عبور انتخاب کنید تا هر بار با شماره‌گیری این کد دستوری و وارد کردن کد چهاررقمی، رمز دوم یکبار مصرف برایتان تولید کند. نکته جالب این روش این است که هر کسی می‌تواند با وارد کردن شماره کارت شما، رمز دوم یکبار مصرفتان را دریافت کند.

بانک تجارتی‌ها به خودپرداز مراجعه کنند
برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت، حتماً باید یک بار به خودپردازهای این بانک مراجعه کنید و از منوی تغییر رمز، رمز دوم پویا یا همان یکبار مصرف را فعال کنید. با این کار دستگاه روی کاغذ رسید کد فعال‌سازی را برای شما صادر می‌کند. برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف راهی جز نصب اپلیکیشن موبایل بانک تجارت ندارید. بعد از نصب این برنامه می‌توانید با وارد کردن اطلاعاتی که خودپرداز به شما داد، رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنید.

سامانه بانک پاسارگاد
مشتریان بانک پاسارگاد برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف خود می‌توانند از سامانه بانکداری مجازی این بانک استفاده کنند. برای این کار بعد از ورود به سامانه بانکداری مجازی می‌توانید از قسمت مدیریت نوع رمز کارت در بخش کارت‌های من استفاده کنید. همچنین می‌توانید در نسخه جدید همراه بانک پاسارگاد، در منوی سایر از بخش عملیات کارت، رمز دوم یکبار مصرف کارت خود را فعال کنید. برای این کار نه لازم است به بانک مراجعه کنید، نه خودپرداز. تنها مشکل اینجاست که همیشه برای دریافت رمز دوم یکبارمصرف باید همراه‌بانک پاسارگاد را روی گوشی‌تان نصب داشته باشید.

مشتریان بانک رفاه باید به شعبه مراجعه کنند
برای فعال کردن رمز دوم یکبارمصرف بانک رفاه حداقل یک بار باید به شعب این بانک مراجعه کنید و شماره سریال و کد فعال‌سازی دریافت کنید. مرحله بعدی نصب اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه است. این اپلیکیشن هیچ امکان دیگری جز ارائه رمز دوم یکبار مصرف ندارد. با وارد کردن اطلاعاتی که از شعبه گرفتید، می‌توانید اپلیکیشن را فعال کنید و با هر بار وارد شدن به اپلیکیشن، رمز دوم یکبار مصرف جدید بگیرید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه
برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سپه باید قبل از هر کاری یکسر تا شعب این بانک بروید تا شماره مشتری، شماره سریال OTP و کد فعال‌سازی دریافت کنید. بعد از آن می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن رمزساز سپه، اطلاعاتی را که از شعبه گرفتید، در آن وارد کنید تا رمز دوم یکبار مصرف برایتان فعال شود. از این به بعد هر بار که به اپلیکیشن رمزساز وارد شوید، می‌توانید رمز یکبار مصرف جدید از اپلیکیشن بگیرید. برای این کار لازم است همیشه اپلیکیشن را به روز نگه دارید.

راهنمای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سرمایه
بانک سرمایه رمز دوم یکبار مصرف را از طریق اپلیکیشن رمزساز به مشتریانش ارائه می‌کند. برای نصب و فعال‌سازی این اپلیکیشن باید به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید و با درخواست فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف، کد فعال‌سازی دریافت کنید. البته برای نصب برنامه همچنین می‌توانید به سایت بانک سرمایه مراجعه کنید. بعد از فعال کردن اپلیکیشن رمز ساز، با هر بار مراجعه به این اپلیکیشن می‌توانید رمز دوم یکبارمصرف جدید بگیرید.

مشتریان بانک سینا هم اپلیکیشن دانلود کنند
برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف بانک سینا باید اپلیکیشن رمزساز این بانک را از سایت sinabank.ir دانلود و نصب کنید. نگران نباشید. فعال کردن آن نیازی به مراجعه به شعبه ندارد و می‌توانید آن را از طریق اینترنت بانک سینا فعال کنید. از اینجا به بعد هر بار می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن رمزساز بانک سینا، رمز دوم یکبارمصرف کارتتان را دریافت کنید.

اپ رمزساز بانک ایران زمین
برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک ایران زمین لازم است اپلیکیشن رمزساز این بانک را روی موبایل خود نصب کنید. برای فعال کردن اپلیکیشن رمزساز بانک ایران زمین نیاز به مراجعه به شعبه ندارید و می‌توانید با مراجعه به سامانه اینترنتبانک ایران زمین و انتخاب گزینه فعال‌سازی برنامک رمزساز، رمز ورود به این اپلیکیشن را دریافت کنید.

از اینجا به بعد با هر بار مراجعه به اپلیکیشن رمزساز می‌توانید رمز دوم یا رمز اصلی یکبار مصرف برای کارتتان دریافت کنید.

رمز دوم برای امنیت بیشتر تراکنش‌ها
بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری یکی یکی با ارسال پیامک از مشتریان خود می‌خواهند هر چه سریع‌تر برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند هدف اعلام شده است.

اول خرداد امسال دیگر چیزی به اسم رمز دوم ایستا نداریم و برای تقویت امنیت حساب بانکی خودتان هم که شده باید به شکل اجباری رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنید.

متن پیامک اما بعضی‌ها را به اشتباه انداخته است.

مثلاً خیال می‌کنند رمز دوم یکبار مصرف را باید موقع کشیدن کارت روی کارتخوان‌ها به‌کار ببرند یا برای هرباراستفاده از آن مراجعه به بانک الزامی است. نه عزیزان این‌طوری‌ها نیست… لازم نیست برای هر خرید اینترنتی یکسر به بانک بزنیم و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم؛ چون رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغمان می‌آید.

حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک.

رمز دوم یکبار مصرف قرار است هر ۶۰ ثانیه تغییر پیدا کند و همان‌طور که از اسمش پیداست فقط یکبار می‌توان از آن برای خرید اینترنتی استفاده کرد.

رمز دومی که الان دارید رمز دوم ایستا یا ثابت نام دارد. حواستان باشد که آن را با رمز کارت که چهاررقمی است و هر بار موقع کارت کشیدن به فروشنده اعلام می‌کنید اشتباه نگیرید!

پیش از این اگر رمز دوم کارت شما به همراه بقیه اطلاعات محرمانه کارت لو می‌رفت، دوستان دزد می‌توانستند به شکل غیرحضوری و با استفاده از اینترنت کل حساب شما را خالی کنند؛ اما بعد از اینکه رمزها به شکل پویا یا همان یکبار مصرف تغییر کرد، هر ۶۰ ثانیه یک بار، رمز دوم عوض می‌شود تا شانس دزدها کاهش پیدا کند.

ولی سرو کله زدن با این پروسه دردسر دارد؟ نه به خدا روش دریافت این رمز در هر بانک متفاوت است و می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که یا برایتان پیامک شود یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک به دستتان برسد.

هرطور خودتان دوست دارید. مراجعه به بانک فقط یک بار انجام می‌شود، اما در بعضی بانک‌ها ممکن است حتی محتاج همان یکبار بانک رفتن هم نباشید و بتوانید رمز دوم یکبار مصرف را از روش‌هایی مثل اینترنت بانک یا کد دستوری USSD فعال کنید.

اگر با موبایل بانک و اپلیکیشن‌های موبایلی حال نمی‌کنید و همان روش‌های سنتی را می‌پسندید، بروید بانک و بگویید رمز یکبار مصرف را برایتان به شکل پیامک ارسال کنند.

بعضی بانک‌ها هم هنوز اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی نکرده‌اند و مشتری سنتی برایشان بهتر است؛ ضمن اینکه لازم نیست خودتان را بابت هزینه‌های احتمالی نگران کنید.

کل فرآیند فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یکبار مصرف کاملاً رایگان است و بانک‌ها نباید از مشتری‌هایشان هزینه یا کارمزد بگیرند. مگر اینکه بخواهید سخت‌افزار OTP از بانک بگیرید که در آن صورت باید هزینه دستگاه رمزساز را به بانک بدهید.

اما وقتی می‌توانید این رمز را به‌صورت رایگان روی موبایلتان دریافت کنید، دیگر چه نیازی به خرج اضافه است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای دریافت رمز دوم از ۱۰ بانک مهم کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..