تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برترین نوآوری‌های هواوی P30 پرو

گوشی‌های خانواده‌ی هواوی پی 30 (Huawei P30) یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های حال‌حاضر بازار هستند و با بهره‌مندی از نوآوری‌های متعدد، از بهترین انتخاب‌های ممکن برای خرید به‌شمار می‌روند.

هواوی هر سال، دو سری گوشی بالارده را معرفی و روانه‌ی بازار می‌کند. رویکرد چند سال اخیر به‌این صورت بوده که چینی‌ها ابتدا دستگاه‌های خانواده‌ی P و سپس دستگاه‌های خانواده‌ی Mate را در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. سال ۲۰۱۹ نیز از این قاعده مستثنی نبود و با معرفی جدیدترین اعضای خانواده‌ی P این‌بار تحت عنوان گوشی‌های «پی ۳۰» همراه شد.

خانواده‌ی P30 متشکل از عضو است؛ مدلی که استفاده از لفظ «میان‌رده» برای آن معقول به‌شمار می‌آید، هواوی پی ۳۰ لایت نام دارد که البته از لحاظ ظاهری شبیه برادران بزرگ‌تر خود است، اما در بخش سخت‌افزار و توانایی‌های فنی، با آن‌ها فاصله دارد تا بدین‌ترتیب مناسب کاربرانی باشد که محصولی با عملکردی بسیار خوب درکنار قیمتی رقابتی را جست‌وجو می‌کنند.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

مقاله‌های مرتبط:

عضو دوم، هواوی پی ۳۰ معمولی است و نهایتا پرچم‌دار اصلی، هواوی پی ۳۰ پرو به‌شمار می‌آید. دستگاهی بالارده با طراحی مدرن و رنگ‌بندی متنوع که در زمره‌ی برترین‌ گوشی‌های ساخته‌شده در تاریخ تا به امروز جای می‌گیرد و مجموعه‌ی کاملی از نقاط قوت را در خود دارد. البته که این گوشی هوشمند نیز مثل هر دستگاه دیگری،‌ نکات منفی خودش را نیز دارد که البته پرداختن به آن‌ها از حوصله‌ی این مقاله خارج است و برای دانستن‌شان پیشنهاد می‌کنیم بررسی عمیق پی ۳۰ پرو را از زبان مهرداد عیسی‌لو در زومیت مطالعه کنید.

هواوی طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری گسترده در بخش تحقیق و توسعه‌ی موبایل، همواره در تلاش برای ارایه‌ی فناوری‌های پیشرفته بوده تا خود را به‌عنوان پیشتاز دنیای موبایل معرفی کند. نوآوری‌های به‌کار‌رفته در هواوی پی ۳۰ پرو، یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که می‌توانند طرفداران را به خرید این گوشی ترغیب کنند. از دوربین فوق‌العاده گرفته تا باتری مجهز به فناوری شارژ سریع و دیگر مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما پیش از اینکه به بررسی نوآوری‌های هواوی پی ۳۰ بپردازیم، از شما دعوت می‌کنیم باری دیگر نظاره‌گر بررسی ویدیویی عمیق زومیت از پی ۳۰ پرو باشید تا بهتر با این گوشی آشنا شوید.

بررسی ویدیویی زومیت از هواوی پی ۳۰ پرو انتقال صدا ازطریق نمایشگر، بدون نیاز به اسپیکر مجزا

عمده‌ی گوشی‌های امروزی در قسمت بالایی نمایشگرشان دارای بخش خاصی هستند که به‌طور ویژه برای میزبانی از اسپیکر تعبیه شده است. بااین‌حال طی چند سال اخیر، سلیقه‌ی کاربران به سمت استفاده از محصولی جهش پیدا کرده که حاشیه‌های اندکی در اطراف نمایشگر آن وجود داشته باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند توانستند با بهره‌گیری از دانش مهندسین خود، حاشیه‌های اطراف نمایشگر را تا حد امکان کاهش دهند تا نهایتا با دستگاهی مدرن‌تر طرف باشیم. بااین‌حال به‌دلیل اجتناب‌ناپذیربودن استفاده از دوربین سلفی و اسپیکر در بخش بالایی نمایشگر، این قسمت همواره حاشیه‌ی بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد و همین موضوع به‌مذاق برخی کاربران خوش نمی‌آید. راهکاری که شرکت‌ها در پیش گرفتند، استفاده از بریدگی (ناچ) بود. آنان توانستند از این طریق نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه‌شان را افزایش دهند و در عین حال دوربین سلفی و اسپیکر را در همان جای همیشگی‌شان نگه دارند.

پی ۳۰ پرو صدا را ازطریق فناوری القای استخوانی به گوش می‌رساند

با این‌همه، دنیای فناوری روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و همین بریدگی‌ها که حتی همین حالا هم ممکن است طرفداران خودشان را داشته باشند، رفته‌رفته محبوبیت‌شان را از دست می‌دهند. با بروز این اتفاق،‌ رویکرد شرکت‌ها به چه سمتی می‌رود؟ توسعه‌ی فناوری‌هایی جدید برای انتقال اسپیکر و دوربین سلفی به زیر نمایشگر (برخی شرکت‌‌ها نیز گوشی‌های کشویی یا دستگاه‌های مجهز به دوربین بالاجهنده تولید کردند). گرچه فعلا شرکت بزرگی نسبت به بردن دوربین سلفی به زیر نمایشگر اقدام نکرده، اما این اتفاق نیز دیر یا زود رنگ حقیقت به‌خود می‌گیرد. 

در نگاه اول وقتی پنل جلویی پی ۳۰ پرو را نگاه می‌کنید، هیچ‌گونه اسپیکری نمی‌بینید و این ممکن است برای برخی افراد تعجب‌برانگیز باشد. هواوی توانسته با بهره‌مندی از نوعی فناوری خاص، صدا را ازطریق لرزش نمایشگر به‌طور مستقیم به گوش کاربر منتقل کند. این فناوری که از آن به‌عنوان «القای استخوانی» (هدایت استخوانی) یاد می‌شود، صدا را ازطریق استخوان جمجه، به گوش داخلی منتقل می‌کند تا نهایتا کاربر توانایی شنیدن آن را داشته باشد.

بهره‌مندی از چنین قابلیتی، جدای از اینکه جذابیت خاص خود را دارد، به حفظ حریم شخصی نیز کمک شایانی می‌کند. بدین‌طریق دیگر اطرافیان‌تان توانایی شنیدن مکالمه‌های شما را نخواهند داشت تا راحت‌تر بتوانید در جمع‌های چندنفره با گوشی صحبت کنید. هرچه کاربر به نمایشگر نزدیک‌تر باشد، کیفیت صدای دریافتی بهتر خواهد شد.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

شارژ معکوس و قابلیت‌های جذاب مرتبط به باتری

پی ۳۰ پرو باتری بسیار توانمندی دارد و آزمون‌های زومیت نشان داده است که این باتری می‌تواند با یک‌بار شارژ‌ در استفاده‌های معمولی، تا دو روز دوام بیاورد. بی‌شک شمار زیادی از کاربران قبول دارند که امروزه اگر قابلیت شارژ‌ سریع باتری از ظرفیت آن مهم‌تر نباشد، قطعا کم‌اهمیت‌تر نیست. خوشبختانه پی ۳۰ پرو مجهز به فناوری شارژ سریع موسوم به سوپر شارژ است و درصد باتری آن در طی تنها ۳۰ دقیقه از صفر به ۷۰ درصد می‌رسد. درضمن پرشدن کامل باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی، به‌‌تنها یک ساعت نیاز دارد (بررسی‌های برخی کارشناسان نشان داده است که این زمان در برخی مواقع به زیر یک ساعت هم می‌رسد که در یک کلام فوق‌العاده است).

یکی دیگر از نکات مهم مرتبط به باتری پی ۳۰ پرو، به پشتیبانی آن از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی مربوط می‌شود. این یعنی کاربر می‌تواند به‌راحتی گوشی را روی پد شارژر قرار دهد و شاهد شارژ شدن آن با سرعت قابل‌قبولی باشد. بااین‌حال شاید بتوان جالب‌ترین ویژگی باتری این گوشی را قابلیت شارژ معکوس به‌شمار آورد. قابلیتی که پی ۳۰ پرو می‌تواند به‌واسطه‌ی آن، دستگاه‌های دیگر مجهز به استاندارد شی (Qi) را شارژ کند. تصور کنید می‌خواهید به باشگاه بروید و هدفون بی‌سیم‌تان شارژ ندارد؛ به‌لطف پی ۳۰ پرو می‌توانید به‌سادگی هدفون خود را شارژ کنید و از ورزش کردن لذت ببرید.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

دوربین فوق‌العاده

سری‌گوشی‌های P هواوی، همواره به‌دلیل بهره‌مندبودن از دوربین قدرتمند شهره بوده‌اند و پی ۳۰ پرو نه‌تنها از بهترین دوربین در بین گوشی‌های هواوی استفاده می‌کند، بلکه بهتر از هر گوشی دیگری در بازار، می‌تواند به‌ثبت تصاویری باکیفیت و بسیار جذاب بپردازد. هواوی پیش از معرفی رسمی پی ۳۰ پرو، بارها روی دوربین آن مانور داده بود و بررسی‌های‌مان نشان داد این شرکت حق داشته است تا این حد برای دوربین پی ۳۰ پرو، هیجان‌زده باشد.

پنل پشتی P30 پرو میزبان سه دوربین مجزا است؛ دوربین اول حسگری ۴۰ مگاپیکسلی دارد و از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال به‌همراه فناوری‌هایی نظیر فوکوس خودکار لیزری با تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم مجهز به حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض است و نهایتا دوربین سوم حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو دارد؛ این دوربین ۸ مگاپیکسلی از نوع پریسکوپی است و زوم اپتیکال ۵ برابری را ارائه می‌دهد. جالب است بدانید پی ۳۰ پرو زوم هیبریدی ۱۰ برابری را ارائه می‌دهد؛ طبق ادعای هواوی، این زوم که از ترکیب داده‌های مربوط‌به زوم دیجیتال و اپتیکال به‌دست آمده است، کیفیت نهایی تصویر را کاهش نمی‌دهد و این یعنی عملا پی ۳۰ پرو زوم ۱۰ برابری بدون افت کیفیت را ارائه می‌دهد. تمامی این‌ها به‌کنار، این را هم بدانید که پی ۳۰ پرو می‌تواند به‌صورت دیجیتال، تا ۵۰ برابر روی سوژه‌ها زوم کند.

پی ۳۰ پرو قوانین عکاسی دنیای موبایل را از نو می‌نویسد

افزون بر این موارد، در پنل پشتی شاهد فلاش دوگانه‌ی LED و البته دوربین سه‌بعدی (ToF 3D) به‌منظور سنجش عمق برای ثبت جلوه بوکه هستیم. هواوی با درنظرگرفتن این حقیقت که حسگر مدت‌پرواز توانایی اسکن چندلایه‌ا‌ی فضا را دارد، مدعی است که جلوه بوکه در تصاویر ثبت‌شده توسط پی ۳۰ پرو، بسیار واقع‌گرایانه‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را بکنید. از یاد نبرید که دوربین ToF برای عکس‌برداری مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، بااین‌حال هواوی گوشی پرچمدارش را یک محصول چهاردوربینه خطاب می‌کند. هواوی از همان زمان معرفی پی ۳۰ پرو مدعی شده بود که این گوشی می‌تواند قوانین عکاسی با موبایل را از نو بنویسد. ادعایی که گرچه در نگاه اول کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسید، اما در برخی شرایط با واقعیت همخوانی دارد.

حسگر اصلی ۴۰ مگاپیکسلی پرچم‌دار دوست‌داشتنی هواوی، به‌جای بهره‌مندی از آرایه‌ی RGGB، از آرایه‌ی RYYB استفاده می‌کند؛ اتخاذ این تصمیم از سوی هواوی چه نتیجه‌ای به‌‌دنبال دارد؟ به‌زبان ساده، دوربین پی ۳۰ پرو می‌تواند در مقایسه با نسل پیش، به‌میزان ۴۰ درصد نور بیشتری جذب کند. تمامی ویژگی‌های یادشده دست‌به‌دست هم داده‌اند تا زومیت بتواند در بررسی‌ عمیقش، پی ۳۰ پرو را «سلطان زوم و عکاسی در تاریکی» خطاب کند؛ لقبی که برازنده‌ی این گوشی رده‌بالا است. ویژگی جالب دیگر دوربین پی ۳۰ پرو، توانایی ضبط دو ویدیوی مجزا به‌صورت هم‌زمان است که هواوی آن را Dual-View Video نام‌گذاری می‌کند. پی ۳۰ پرو به‌واسطه‌ی این فناوری، نمایشگر را به دو بخش تقسیم و به‌صورت هم‌زمان با دو دوربین مجزا فیلم‌برداری می‌کند. 

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای

نحوه‌ی احراز هویت کاربر برای استفاده از گوشی،‌ طی سال‌های اخیر به‌شکل درخوتوجهی متحول شده است. درحالی که تا همین چند سال پیش،‌ بازکردن قفل صفحه‌ی غالب گوشی‌ها ازطریق پین و پترن امکان‌پذیر بود، امروزه شاهد روش‌های دیگری هستیم که هم جذابیت دارند و هم امنیت‌شان بالاتر است. حسگر اثرانگشت یکی از روش‌های احراز هویت محبوب این روزها به‌شمار می‌آید که دیگر محدود به پرچمداران نیست و به‌شکلی‌گسترده در انواع دستگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

درحالی که اکثر گوشی‌های امروزی از حسگر اثر انگشت مجزا بهره می‌گیرند، هواوی پی ۳۰ پرو به‌نوعی حسگر اثر انگشت جدید مجهز شده است که در زیر نمایشگر قرار گرفته و جذابیت خاصی دارد. البته در نگاه اول چنین حسگری نسبت به حسگرهای معمولی خازنی، سرعت و دقت پایین‌تری دارد.

حسگر پی ۳۰ پرو مشابه حسگر اثر انگشت به‌کاررفته در میت ۲۰ پرو، حسگری نوری است و این یعنی ازطریق تابش نور به سطح انگشت کاربر، می‌تواند فرایند احراز هویت را انجام دهد. البته حسگر پی ۳۰ پرو به‌میزان ۳۰ درصد، فرایند‌ی باز کردن قفل گوشی را سریع‌تر از میت ۲۰ پرو انجام می‌دهد. نکته‌ی جالب‌توجه این است که برای باز کردن گوشی ازطریق حسگر اثر انگشت، نیازی نیست لزوما نمایشگر آن را روشن کنید. 

گرچه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هنوز به‌بلوغ کافی نرسیده و هنوز هم جای کار دارد، اما دیدن چنین قابلیت‌هایی در گوشی‌های هوشمند، سرعت پیشرفت بالای تکنولوژی را باری دیگر به‌رخ می‌کشد. هواوی قطعا در دستگاه‌های آینده‌اش، نسل جدید این حسگرها را استفاده خواهد کرد تا سرعت و دقت آن، بالاتر برود.

هواوی پی ۳۰ پرو / Huawei P30 Pro

دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد موبایل‌های خانواده‌ی هواوی پی ۳۰ و به‌خصوص گوشی پی ۳۰ پرو چیست؟ تجربه‌ی کار با این گوشی را پیدا کرده‌اید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برترین نوآوری‌های هواوی P30 پرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..