تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقدمات دعا کردن/ چگونه از خداوند حاجاتمان را بخواهیم؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همواره یکی از مهمترین راه‌های برقراری ارتباط با خداوند مناجات و عبادت است. این درحالی است که همین عبادت، خودش دعا و خواستن است.

دعا کردن از افضل اعمال است

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: رمضان ماه خواستن است؛ همانطور که آمده افضل اعمال دعا کردن است. ما فقیر خدا هستیم و این فقر را بیان می‌کنیم. انسان باید با خدا مناجات کند. یکی از مهم‌ترین محورهای نماز ما دعا کردن است. مهمترین جمله سوره حمد «اهدنا الصراط المستقیم» است؛ یعنی «خداوندا دست مرا بگیر و من را هدایت کن!» و در بین اذکار بالاترین آنها صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است که خودش یک دعا محسوب می شود. 

وی با  بیان اینکه خدا می‌گوید برخی‌ها به خاطر تکبرشان از من نمی‌خواهند، درصورتی که عبد از خدا خواهان است؛ دو مقدمه برای دعا کردن وجود دارد: یکی طلب کردن و دیگری خودشناسی. دعا یعنی طلب کردن. وقتی چیزی را از خدا می‌خواهیم باید خدا شناس باشیم. کسی می‌تواند از خدا طلب کند که خدا را می‌شناسد؛ هرچه بیشتر خدا را بشناسیم از خدا بیشتر می‌خواهیم.

این کارشناس امور دینی ادامه داد: «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین» دومین گام خودشناسی است؛ این ظرف هدایت است. خداوند به مقدار بندگی ما به ما عطا می‌کند. رمضان فرصت بزرگ شدن است؛ اینکه ظرف خود را بشناسیم، بزرگ کنیم و بدانیم صاحب ماه چیست و از ما چه چیزی می‌خواهد. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقدمات دعا کردن/ چگونه از خداوند حاجاتمان را بخواهیم؟ + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..