تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم قیمت بنزین در درآمد مردم جهان چقدر است؟/ جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این گزارش بر مبنای داده های سال ۲۰۱۸ بوده و متوسط قیمت دلار را در ایران  ۷۲۰۰ تومان در نظر گرفته است.

گفتنی است در کشورهای مورد نظر دولت هیچ یارانه ای برای سوخت به مردم پرداخت نکرده و قیمت تمام شده بنزین به تناسب تورم افزایش پیدا می کند. اما در کشور ما قیمت بنزین هنوز به نرخ واقعی نرسیده و هرگونه افزایش قیمت با مخالفت های فراوان روبرو می شود. این در حالی است که یارانه پرداختی دولت به مصرف کنندگان بنزین طی سالهای گذشته منجر به کاهش منابع شده و از سوی دیگر آثار مخرب پایین بودن نرخ بنزین نسبت به دیگر کشورها باعث آلودگی هوا، مصرف بی رویه، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ترافیک و بدتر ازهمه قاچاق روزافزون این محصول گرانقیمت به کشورهای همسایه شده است.

اگرچه قیمت بنزین با ثابت ماندن از سال ۹۴ تا امروز، موجب افزایش یارانه دولتی به مصرف این فرآورده نفتی شده و هر کس بیشتر بنزین مصرف کند، بیشتر از یارانه پنهان دولتی آن بهره‌مند می‌شود، اما روند افزایش نرخ بنزین و کاهش یارانه آن قطعا باید با روند افزایش دستمزد و سایر شاخص های معیشت تناسب داشته باشد.

از سوی دیگر تورم ناشی از افزایش نرخ بنزین در کنار سایر شاخص‌هایی که این روزها قیمت کالاها و خدمات را چندین برابر افزایش داده است، موضوعی است که به سادگی نمی توان از آن گذشت. از این رو تغییر در نرخ بنزین نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد. 

۲۲۶۲۲۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم قیمت بنزین در درآمد مردم جهان چقدر است؟/ جدول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..