تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب و مطبوعات جزو کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز جامعه است/ ارز مورد نیاز واردات کاغذ همانند گذشته تامین خواهد شد/ دولت در مبارزه با فساد و رانت با هیچکس تعارف ندارد/ سوء استفاده از ارز تخصیصی برای واردات کالا‌های اساسی در این شرایط سخت، بازی با حیثیت

معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی مشکلات مطبوعات و ناشران کتاب تاکید کرد:

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت، نقش و جایگاه کتاب و مطبوعات در توسعه کشور، تاکید کرد: دولت با تمام توان از تولید کنندگان محصولات فرهنگی و صنعت چاپ و نشر کشور حمایت کرده و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

دكتر جهانگيري ظهر امروز (دوشنبه) در جلسه بررسي وضعيت واردات كاغذ و مشكلات دست اندركاران مطبوعات و كتاب كشور، با اشاره به نگراني ها و دغدغه هاي دست اندركاران اين حوزه، تصريح كرد: از نظر دولت كتاب و مطبوعات جزو كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز جامعه است و بايد تمام تدابير لازم براي تداوم حيات و رشد اين محصولات بكار گرفته شود.
وي با بيان اينكه دولت نسبت به افزايش قيمت ملزومات مورد نياز اين صنعت نظير كاغذ و زينك و پيامدهاي آن براي صنعت چاپ و نشر كشور واقف است، افزود: نخواهيم گذاشت در حركت رو به رشد توليد محصولات فرهنگي نظير كتاب و مطبوعات خللي حاصل شود.
وي يادآورشد: سال گذشته با وجود مشكلات اقتصادي، كاغذ به عنوان كالاي اساسي در فهرست اقلام ضروري و مورد نياز مردم قرار گرفت و ارز لازم براي واردات آن از سوي بانك مركزي تامين شد و اين روند امسال نيز ادامه خواهد يافت.
معاون اول رييس جمهور ضمن تاكيد بر ضرورت حل مشكلات پيش روي مطبوعات و حوزه نشر و كتاب در زمينه كاغذ،‌ گفت: به منظور حل مشكل كاغذ بايد علاوه بر نظارت جدي و دقيق بر جريان واردات و توزيع كاغذ، تلاش شود تا ظرف چند ماه ظرفيت توليد كارخانه هاي داخلي به منظور مرتفع كردن نيازهاي كشور در اين زمينه افزايش پيدا كند.
دكتر جهانگيري خاطرنشان ساخت: دولت در موضوع فساد و رانت ناشي از توزيع كالاهايي كه با ارز 4200 توماني وارد شده اما در بازار به قيمت هاي آزاد فروخته مي شود با هيچكس تعارف ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بانك مركزي بايد در زمينه پرونده هاي واردات و توزيع كاغذ به عنوان مدعي همه ابزارهاي لازم را براي مسدود كردن منافذ فساد بكار گيرند و با متخلفان از طريق تعزيرات و محاكم قضايي برخورد شود و دستگاه قضايي نيز بايد با سوء استفاده كنندگان ارز اختصاص يافته براي كالاهاي اساسي از جمله كاغذ برخورد كند.
وي با تاكيد بر اهميت حفظ وجهه و سلامت دستگاه هاي دولتي نظير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نظارت بر كل فرايند واردات و توزيع به منظور جلوگيري از ايجاد هر نوع فسادي را ضروري خواند و گفت: بايد با همه كساني كه در شرايط سخت و دشوار كنوني از دولت براي واردات كالاهاي اساسي ارز گرفته اما از آن سوء استفاده كرده اند، برخورد جدي شود زيرا اين كار بازي با حيثيت و آبروي نظام و دولت است.
معاون اول رييس جمهور با قدرداني از زحمات مديران مسئول روزنامه ها و ناشران كتاب كه در اين شرايط دشوار، صنعت چاپ و نشر را سرپا نگه داشته اند، از آنها خواست در شرايط جنگ اقتصادي و عمليات رواني و رسانه اي دشمنان، با قدرت در دفاع از نظام و كشور به كار خود ادامه دهند.
دكتر جهانگيري از مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز خواست تا براي نظارت دقيق تر بر جريان واردات و توزيع كاغذ از توانمندي و ظرفيت نمايندگان مطبوعات و ناشران و تشكل هاي مرتبط با آنها استفاده كند.
در اين جلسه كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس كل بانك مركزي و جمعي از مديران مسئول مطبوعات و نمايندگان اتحاديه هاي مرتبط با ناشران كشور حضور داشتند، ديدگاه هاي مختلف در زمينه مشكلات صنعت چاپ و نشر و راه هاي برون رفت از تگناهاي موجود مطرح شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين جلسه با بيان اينكه ناشران و مطبوعات كشور در شرايط سختي قرار دارند، گزارشي از ميزان واردات كاغذ در 14 ماه گذشته ارايه كرد و از برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم براي از بين بردن روزنه هاي فساد دراين بخش خبر داد.
رييس كل بانك مركزي نيز با ارايه آماري از ميزان ارز اختصاص يافته به كاغذ در سال 1397، بر تلاش بانك مركزي به منظور رفع مشكل ارزي و واردات ملزومات مورد نياز دست اندركاران چاپ و نشر تاكيد كرد.
در اين جلسه مقرر شد ارز مورد نياز واردات كاغذ همچون ساير كالاهاي اساسي كماكان اختصاص يابد. همچنين مقرر شد كاغذهاي وارداتي انبار شده در گمركات كشور ظرف دو هفته به بازارهاي مصرف عرضه شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز موظف شد تا با تامين مواد اوليه مورد نياز صنايع توليد كاغذ داخل كشور، ظرفيت توليد اين كارخانه ها را در چند ماه آينده به حداكثر برساند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب و مطبوعات جزو کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز جامعه است/ ارز مورد نیاز واردات کاغذ همانند گذشته تامین خواهد شد/ دولت در مبارزه با فساد و رانت با هیچکس تعارف ندارد/ سوء استفاده از ارز تخصیصی برای واردات کالا‌های اساسی در این شرایط سخت، بازی با حیثیت »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..