تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دعای روز یازدهم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسَانَ وَ کَرِّهْ إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْیَانَ وَ حَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَ النِّیرَانَ بِعَوْنِکَ یَا غِیَاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ خدایا در این ماه نیکى را پسندیده من گردان، و نادرستی‌ها و نافرمانی‌ها را مورد کراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان به یارى ات اى فریادرس دادخواهان.»

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در تفسیر دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان بیان کرد: یکی از نکات ناب دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان این است که از خدا مطالبه میکنیم که میل ما به سوی خوبی‌ها برود. مرحوم آیت الله بهاء‌الدینی می‌فرمودند که انسان اگر مبدا میل یا به تعبیر قرآن شاکله وجودی اش به سمت خوبی‌ها باشد، از گناه و خطا دوری می‌کند.

صوت دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

وی افزود: ما در دعای روز یازدهم از خدا این مطالبه را داریم که وجودمان را به سمت خوبی‌ها گرایش دهد و ما را از گناه، زشتی و فسق دور کند. البته بالاتر از این هم هست. بعضی از علما و بزرگان، میل به انجام مکروه هم نداشتند. در احوال بزرگانی مثل سید احمد خوانساری آمده است که ایشان از ۱۴ سالگی مرتکب حتی مکروه هم نشده بودند. ایشان می‌گفتند، اصلا دوست ندارم کاری انجام دهم که خدا نپسندد. آن شاکله خوب، سید احمد خوانساری را به سمت خدا گرایش داد. ان شاء الله گرایش ما هم به سمت خوبی‌ها باشد.

فیلم دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

انتهای پیام/

تفسیر دعای روز یادهم ماه رمضان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دعای روز یازدهم ماه رمضان + فیلم و عکس نوشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..