تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائمی که از پارکین&#15

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب گفت: هشت تا ۱۰ درصد مبتلایان به پارکینسون زیر ۴۰ سال و ۲ تا سه درصد از آن‌ها زیر ۲۰ سال هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمد روحانی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و فلوشیپ پارکینسون و اختلالات حرکتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بیماری پارکینسون به دلیل کمبود ماده‌ای به نام دوپامین در مغز به وجود می‌آید؛ این بیماری همان لرزش در حالت استراحت است که بیشتر از دست شروع می‌شود (ناخوانا شدن دستخط کندی در نوشتن).

۲ درصد مبتلایان به پارکینسون زیر ۲۰ سال هستند

وی با اشاره به علل بروز این بیماری با قرار گرفتن در معرض مواد سمی یا زندگی در مناطق روستایی، در رابطه با شیوع آن گفت: از هر صد هزار نفر، ۱۰۰ نفر به پارکینسون مبتلا می‌شوند که بیشتر مربوط به سنین بالا و در مردان ۲ برابر از زن‌ها بیشتر است؛ هشت تا ۱۰ درصد از مبتلایان زیر ۴۰ سال و دو تا سه درصد از آن‌ها زیر ۲۰ سال هستند که احتمال عوامل ارثی درونشان بیشتر است.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به شایع بودن مشکلات خواب در ارتباط با این بیماری گفت: مبتلایان گاهی در خواب با رویاهایشان درگیر می‌شوند و در گذر زمان ۴۰ درصد از بیماری‌های پارکینسون دچار اختلال شناختی و حافظه شده و افسردگی می‌گیرند، درصد بالایی هم به اضطراب مبتلا می‌شوند؛ اختلال در حس بویایی سیستم خودکار مشکلات ادراک از دیگر عوارض این بیماری است.

روحانی ادامه داد: بیماران با مصرف دارویی به نام لودووپا (levodopa) در سال‌های اول شاهد بهبود قابل توجهی در علائم حرکتی شان خواهند شد اما به مرور زمان اثر دارو کوتاه و نوسانات حرکتی پیدا می‌شود که گاهی نیاز است این بیماران درمان‌های پیشرفته تری مثل جراحی کاشت الکترون در مغز (DBD) داشته باشند، در این بین اینکه کدام بیمار کاندید مناسبی برای جراحی و کاشت الکترون درمانی است نیاز به مشاوره و نظر متخصص مغز و اعصاب دارد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر چندین مرکز در تهران و یک مرکز در شیراز برای درمان بیماری پارکینسون وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائمی که از پارکین&#15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..