تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

برترین ها: انتخاب بازیگران می‌تواند موجب موفقیت یا ناکامی یک سریال شود و این موضوع زمانی که سریال یا فیلم مورد انتظار بر اساس یک مجموعه کتاب مشهور و پرطرفدار ساخته می‌شود اهمیت بسیار بیشتری می‌یابد. انتخاب بازیگر نامناسب برای هر نقش می‌تواند با واکنش منفی مخاطبان عصبانی مواجه شود که افکار منفی خود در مورد سریال یا فیلم شما را در سراسر اینترنت منتشر خواهند کرد.

وقتی که پای سریال محبوب «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به میان می‌آید، بسیاری از شخصیت‌های سریال با آن چیزی که در مجموعه کتاب‌های جورج آر آر مارتین، «ترانه‌ای از یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire)، آمده تفاوت‌های کم یا زیاد دارند. گاهی اوقات به خاطر دلایل عملی یا روایی، تهیه کنندگان یا نویسندگان مجبور می‌شوند که ظاهر شخصیت‌های سریال را تغییر دهند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم تصاویری از شخصیت‌های سریال «بازی تاج و تخت» و نسخه‌ای از این شخصیت‌ها که در کتاب‌های مارتین توصیف شده را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا تفاوت این دو مشخص شود.

۱۱- ثیون گریجوی

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

در سریال «بازی تاج و تخت» ثیون گریجوی در مدت اسارتش در دستان رمزی اسنو جهنم واقعی را تجربه کرد اما بالاخره توانست دستکم زنده از دست او بگریزد. در کتاب ها، رفتار حرامزاده دریدفورت با «ریک» بسیار هولناک تر بود که باعث شد جوان ترین عضو خاندان گریجوی ۴۰ سال پیرتر از سن واقعی اش به نظر رسیده و چند انگشت دست، انگشت پا و دندانش را از دست بدهد.

توصیف مارتین از این شخصیت: دومین لُرد، پیرمردی با پشتی راست در زره شبکه ای فلزی خود با چشم های آتشین خود نگاهی به ریک انداخت. با اشاره به لُرد دیگر گفت: «دوباره نگاه کن. موهایش سفید و ۲۰ کیلوگرم نیز لاغرتر شده است، بله، اما این مرد جنگ نیست، فراموش کرده ای؟». لرد پشت خمیده بار دیگر نگاه کرد و ناگهان خرناسه ای کشید و گفت: «این؟ می تونه باشه؟ نگهبان استارک ها. خندان، همیشه خندان». لرد رمزی با لحنی اعتراف گونه گفت: «اکنون دیگر به ندرت لبخند می زند. شای من برخی از دندان های سفید زیبایش را شکسته ام».

ریک نمی دانست چه بگوید، از این رو چیزی نگفت. یک کلمه اشتباه دیگر می توانست به قیمت از دست دادن یک انگشت پا و یا حتی انگشت دستش تمام شود. تاکنون او دو انگشت از دست چپ و انگشت کوچک دست راستش از دست داده و در مقابل سه انگشت پای چپیش تنها انگشت کوچک پای راستش قطع شده است.

مطابقت با شخصیت سریال: ۶ از ۱۰- در تصور دستکاری شده موهای صورت و سر ثیون گریجوی را آن گونه که در کتاب ها آمده کمی خاکستری کرده و گونه هایش را بسیار لاغر و استخوانی کرده ایم که به خوبی بتواند کاهش ۲۰ کیلوگرمی وزنش در مدت اسارت به دست رمزی بولتون را به نمایش بگذارد.

۱۲- تیریون لنیستر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

پیتر دینکلیج بهترین تیریون لنیستری بود که می توانستیم تصور کنیم اما بدون شک بسیار جذاب تر و دوست داشتنی تر از تیریون کتاب های مارتین است. او باید یک صورت خرد شده داشته و پس از نبرد بلک واتر نیمی از بینی اش را از دست می داد. موهای بلوند کمرنگ و مشکی سرش ترکیبی بسیار عجیب و غریب بوده و رنگ چشم هایش نیز می بایست متفاوت می بود.

توصیف مارتین از این شخصیت: تیریون لنیستر، جوان ترین فرزند لرد تایوین و با اختلافی بسیار زیاد زشت ترین آن ها. تمام آن چیزی که خدایان به سرسی و جیمی داده بودند، از تیریون دریغ شده بود. او یک کوتوله بود، نصف برادرش قد داشت و به خاطر پاهای نامتوازنش به سختی می توانست راحت قدم بردارد. سرش به تناسب بدنش بسیار بزرگ بود با صورتی ترسناک و له شده زیر ابروهایی ورم کرده. یک چشم آبی و یک چشم سیاه زیر زیر رشته ای موی باریک که از بلوندی زیاد به سفیدی می گرایید بیرون زده بود. جان با حیرت به او نگاه کرد.

مطابقت با شخصیت سریال: ۴ از ۱۰- در تصویر دست کاری شده صورت تیریون را کمی خرد کرده ایم و رنگ چشم های او را تغییر داده و در ادامه بخشی از بینی او را کنده ایم. موهای او نیز ترکیبی از بلوند و مشکی است تا شباهت بیشتری به آنچه که در کتاب ها آمده داشته باشد.

۱۳- تایوین لنیستر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

تایوین لنیستر با بازی چارلز دنس یکی از مهم ترین و قدرتمندترین شخصیت های سریال «بازی تاج و تخت» بود. دنس بهترین گزینه برای این نقش بوده و باهوشی، نگاه تحقیر آمیز و خوی دیکتاتوری این شخصیت را به خوبی به تصویر کشیده است. همچنین در نسخه سریالی بسیاری از ویژگی های ظاهری تایوین که در کتاب ها آمده رعایت شده است به غیر از موی سر و ریش او.

توصیف مارتین از این شخصیت: لرد کسترلی راک یک مرد لاغراندام بود و ۲۰ سال جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسید و حتی ظاهر جدی اش را می توان جذاب دانست. ریش بلوند زبری گونه هایش را پوشانده، صورتی عبوسريال سری بی مو و دهانی کوچک داشت.

مطابقت با شخصیت سریال: ۸ از ۱۰- دنس شباهت بسیاری با شخصیت تایوین در کتاب های مارتین دارد و تنها کاری که ما در تصویر کناری کردیم این است که موهای سرش را برداشته و یک ریش بلوندتر و پرپشت تر به او بدهیم.

۱۴- راب استارک

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

در کتاب های «ترانه ای از یخ و آتش»، راب، سانسا، برن و ریکان همگی به خانواده مادری شان شباهت دارند با موهای مایل به قرمز و چشمانی آبی. در سریال، راب در زمینه رنگ چشم همین ویژگی ها را دارد اما موی سرش بیشتر قهوه ای است تا قرمز.

توصیف مارتین از این شخصیت: راب گفت: «سرباز فراری با شجاعت مرد». او قوی هیکل و با شانه های پهن بود و هر روز بزرگ تر از قبل می شد، با رنگی مشابه مادرش، پوست سفید، موهای قرمز-قهوه ای و چشم های آبی تالی های ریورران. او دیگر یک پسربچه نیست، او با احساس دردی درونی این را فهمید. او اکنون ۱۶ سال سن دارد و مردی بالغ است. به او نگاه کن. جنگ تمام نرمی و ظرافت صورتش را ذوب کرده و او را سخت و باریک بار آورده است. ریشش را از ته زده اما موهای قرمز مایل به قهوه ایش بدون کوتاه کردن روی شانه هایش افتاده اند.

مطابقت با شخصیت سریال: ۸ از ۱۰- در تصویر کناری موهای صورت راب را زده و موهای او را بلندتر و قرمزتر کرده ایم تا شبیه آنچه شود که در کتاب ها در مورد او گفته شده است.

۱۵- جیمی لنیستر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

یکی از مشکلات عمده ای که خوانندگان کتاب های مارتین با شخصیت جیمی لنیستر در سریال داشتند مربوط به موهای او بود. در سراسر سریال، به نظر می رسید که آن ها نمی توانستند رنگ مناسبی برای موهای او پیدا کرده و همیشه رنگ و طولی نامناسب برای موهای او انتخاب می کردند. در طول دو فصل اول سریال، جیمی باید موهای بلوند بلند و ییچ دار داشته و ریشش را از ته می زد. بعد از آزاد شدن توسط کاتلین استارک، جیمی موهای سرش را از ته زده و ریش بلندی می گذارد که پس از بازگشت به کینگز لندینگ آن را از ته می تراشد. او در ادامه و همزمان با اتفاقات فصل ششم موهای صورت و ریشش را بار دیگر بلند می کند که شباهتی با ظاهر امروزی اش در سریال ندارد. همچنین سرسی و جیمی باید ظاهری بسیار نزدیک به هم می داشتند زیرا دوقلو بوده اند. اما پیدا کردن دوقلوهایی که قدرت بازیگری لازم برای ایفای نقش برادر و خواهر لنیستری را داشته باشند تقریباً غیرممکن بوده است.

توصیف مارتین از این شخصیت: سر جیمی لنیستر با موهای به روشنی طلای ضربه خورده از راه رسید و سندور کلیگین با آن صورت سوخته ترسناکش نیز همراه او بود.

از کف زمین سرش را بلند کرده و با گوشه چشم نگاه کرد، چشم های سبز گربه ایش رفته رفته به نور عادت کردند.

«امید داشتم که تاکنون از این ریش فلاکت زدگی خسته شده باشی. این همه ریش باعث می شود که شبیه رابرت به نظر برسی».

«ریش رابرت سیاه بود. مال من طلایی است».

سرسی یک تار مو از زیر چانه اش کند، آن را بالا نگه داشت و گفت: «طلایی؟ یا نقره ای؟».خاکستری بود.

مطابقت با شخصیت سریال: ۷ از ۱۰- براش شباهت بیشتر شخصیت جیمی لنیستر به این توصیفات موهای سر او را بلندتر و دارای پیچ و تاب و ریشش را نیز پرپشت تر کرده ایم، چیزی که باید در فصل ششم به جای ظاهر نظامی اش می داشت. همچنین چشم هایش را نیز سبزتر کرده ایم و با باریک ترین کردن بینی اش سعی کرده ایم او را به شباهت بیشتری با سرسی لنیستر برسانیم.

۱۶- لنسل لنیستر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

ظاهر لنسل لنیستر در فصول اول سریال بسیار شبیه آن چیزی بود که در کتاب ها وجود داشت اما تغییراتی که پس از پیوستن او به گنجشک ها رخ می دهد در کتاب ها نیامده است. لنسل کتاب های مارتین در نبرد بلک واتر زخم های بسیار بدی بر می دارد که او را بسیار پیرتر از سن واقعی اش نشان می دهد. او بعدها از جایگاه لرد بودنش دست کشیده و با همسر جدیدش به نیروهای نظامی دین هفت می پیوندد اما خبری از کنده کاری روی صورتش نیست.

توصیف مارتین از این شخصیت: اگر چه تنها ۱۷ سال سن داشت اما به ظاهر ۷۰ ساله به نظر می رسید؛ موهای خاکستری صورت، گونه های نحیف، چشم های در حدقه فرو رفته و موهایی به سفیدی و شکنندگی گچ. اگر چه موهای سرش سفید شده بود اما سبیلش هنوز رنگ ماسه ای داشت.

مطابقت با شخصیت سریال: ۵ از ۱۰- موهای لنسل را کمی بلندتر و سفیدتر و سبیلش را نازک تر کرده ایم. صورتش را خاکستری تر و چشم هایش را بیشتر در کاسه چشم فرو برده ایم و در ادامه چین و چروک هایی به صورتش افزوده ایم. همچنین نماد هفت ستاره را از صورتش برداشته ایم زیرا در کتاب های مارتین چنین اتفاقی برای او رخ نمی دهد.

۱۷- سر بریستان شجاع

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

وقتی سر بریستان سلمی برای پیوستن به همراهان دنریس تارگرین به اسوس سفر کرد، موهای سر و صورتش بلند شده و با نام مستعار آرستان وایت برد سفر می کرد. اگر چه وی در نهایت موهای سر و صورتش را پس از فاش کردن هویت واقعی خود در برابر دنریس اصلاح کرد اما در سریال، این تغییرات ظاهری به کلی نادیده گرفته شده است.

توصیف مارتین از این شخصیت: مرد دیگر عبای مسافرت از پشم رنگ نشده به ن داشته و کلاهش را به عقب کشیده بود. موهای بلند سفید روی شانه هایش افتاده و ریش سفید ابریشمی نیمه پایین صورتش را پوشانده بو.

مطابقت با شخصیت سریال: ۷ از ۱۰- در تصویر سمت راست ریش و موی سر بریستان سلمی را بلندتر کرده ایم تا با شخصیت تغییر قیافه داده آرستان شباهت بیشتری داشته باشد و چشم های فندقی یان مک الهاینی را به آبی روشن که رنگ چشم خاندان بریستان بوده تغییر داده ایم.

۱۸- استنیس برثیون

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» استفن دیلان در نقش استنیس برثیون را دوست داشتند و باید اعتراف کرد که او به خوبی شخصیت عبوس و انعطاف ناپذیر او را به تصویر کشیده است اما استنیس سریال شباهت زیادی با شخصیت خود در کتاب های مارتین ندارد. نکته مهم این است که دیلان به وضوح پیرتر از شخصیت رابرت برثیون به نظر می رسد در حالی که قرار است رابرت برادر بزرگ تر باشد و استنیس برادر کوچکتر. در شروع داستان کتاب های «ترانه ای از یخ و آتش» استنیس تنها ۳۴ ساله بوده است.

توصیف مارتین از این شخصیت: استنیس برثیون دارای شانه هایی پهن و دستانی نیرومند بود، با جدیتی در چهره اش و پوستی که از چرمی که زیر آفتاب خشک شده تا اینکه مانند فولاد سخت شده بود سخن می گفت. اگر چه او هنوز به ۳۵ سالگی نرسیده بود اما تنها مقداری موی سیاه نازک روی سرش مانده که آن ها مانند سایه یک تاج پشت گوش هایش قرار گرفته بود. استنیس موهای صورتش را کوتاه و جمع و جور نگه می داشت. این موها مانند یک سایه آبی-سیاه در طول فَک چهارگوشش و فرورفتگی های استخوانی گونه هایش قرار گرفته بودند.

چشم هایش زخم هایی دهان باز کرده زیر ابروهای پرپشت بودند، آبی و تاریک مانند دریا در طول شب. دهانش حتی مضحک ترین احمق ها را نیز روسفید می کرد؛ دهانی بود که برای اخم کردن، ترشرویی و فرمان های خشن ساخته شده بود، لب هایی بسیار بی رنگ و ماهیچه هایی منقبض شده، دهانی که لبخند را فراموش کرده و هرگز خندیدن را یاد نگرفته بود.

مطابقت با شخصیت سریال: ۴ از ۱۰- مقداری از موهای سر استنیس را برداشته و مابقی را سیاه کرده ایم تا با تصویر ارائه شده از شخصیتش در کتاب های مارتین شباهت بیشتری داشته باشد. همچنین چشم های او را به رنگ آبی تیره درآورده ایم، مقداری از چین و چروک های صورتش را برداشته و شانه هایش را پهن تر کرده ایم.

۱۹- ملیساندر

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

انتخاب کاریس ون هوتن برای نقش ملیساندر یک پیروزی بزرگ برای تیم انتخاب بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» محسوب می شود. به مانند کیت هرینگتون، مایسی ویلیامز، آیدان گیلن و چارلز دنس، ون هوتن نیز نیز انگار که برای بازی در سریال «بازی تاج و تخت» به دنیا آمده بود.

توصیف مارتین از این شخصیت: داووس فریاد زد: «خودش بود! مادر، ترکمان نکن. او بود که تو را سوزاند، زن سرخ، ملیساندر، همین زن!». می توانست او را ببیند؛ صورتی به شکل قلب، چشم های قرمز، موهای مسی بلند، رداهای قرمزش هنگام راه رفتن مانند شعله تکان می خوردند، گردابی از ابریشم و ساتن.

مطابقت با شخصیت سریال: ۹ از ۱۰- کاریس ون هوتن بدون تغییر بهترین گزینه برای این نقش است به خصوص به خاطر صورت قلبی شکلش. تنها تغییری که در تصویر او داده ایم این است که صورتش را از آبی طبیعی به قرمز کهربایی تغییر داده ایم.

۲۰- ند استارک

چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)

اگر چه همه موافقیم که شان بین بهتری گزینه برای ایفای نقش لرد ادارد استارک بوده اما کسانی که کتاب های مارتین را خوانده اند خوب متوجه شده اند که تفاوت زیادی بین تصویرسازی سریال و کتاب ها از او وجود دارد.

توصیف مارتین از این شخصیت: پدر برن آرام روی اسب نشسته بود، موهای قهوه ای بلندش در باد آشفته شده بودند. ریش از ته کوتاه شده اش به سفیدی می گرایید و او را پیرتر از ۳۵ سالی که داشت نشان می داد. انگار امروز چشم های خاکستری اش نفرین شده بودند و به نظر می رسید که او دیگر آن مردی که غروب کنار آتش می نشست و به آرامی در مورد عصر قهرمانان و بچه های جنگل حرف می زد نخواهد شد. از نگاه برن او صورت پدرانه اش را برداشته و چهره لرد استارک وینترفل را به صورت زده بود.

مطابقت با شخصیت سریال: ۶ از ۱۰- موهای لرد استارک را بلندتر و تیره تر کرده ایم که شباهت بیشتری با ند استارک کتاب های مارتین داشته باشد.

منبع: looper

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهره واقعی شخصیت‌های «بازی تاج و تخت»، بر اساس کتاب (۲)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..