تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید مودم 5G اپل برای آیفون تا سال 2025 به تعویق افتاد

حدوداً یک ماه پیش بود که اپل و کوالکام در اقدامی غیر منتظره، خبر از پایان دعواهای حقوقی چندساله خود دادند که این موضوع منجر به واکنش های مثبتی از سوی منتقدان و سرمایه گذاران شد.

حال خبر می رسد که با توافق اخیر دو کمپانی مورد اشاره، اپل توسعه مودم 5G اختصاصی خود برای آیفون را به تعویق انداخته و احتمالاً تا سال 2025 شاهد تولید این سخت افزار توسط شرکت ساکن کوپرتینو نخواهیم بود.

قرار بود مودم 5G اپل برای آیفون در سال 2021 تولید شود

بد نیست بدانید که ریشه اصلی تصمیم اپل برای تولید چیپ مودم 5G اختصاصی، به سال 2017 و زمان عرضه آیفون X برمی گردد که در این سال اینتل و کوالکام به عنوان تأمین کنندگان چیپ های مودم آیفون، سفارش های اپل را تهیه می کردند؛ اما به دلیل کیفیت پایین تر از حد انتظار چیپ های اینتل (علی رغم اصلاحات مکرر) و عقب افتادن مداوم این شرکت از زمان بندی، اپل کم کم به فکر کاهش همکاری با شرکت مذکور افتاد.

در این بین عدم پاسخگویی مناسب اینتل به نیازهای اپل در زمینه مودم های 4G و همچنین آینده نامعلوم ارتباط شرکت سازنده آیفون با کوالکام، اپل را بر آن داشت که پروژه توسعه مودم 5G را آغاز کند و چیپ اختصاصی خود با استانداردهای رده بالای محصولاتش را تا سال 2021 تولید نماید.

مودم 5G اپل

مشکلات موجود با اینتل و عدم توانایی اپل برای توسعه به موقع چیپ مخصوص خود دو راه پیش مدیران این شرکت قرار داد؛ یا یک سال دیگر استفاده از فناوری 5G را به تعویق بیاندازند و یا با کوالکام به توافق رسیده و زنجیره تأمین مطمئنی برای چیپ های مودم خود تدارک ببینند. با توجه به رخدادهای اخیر، مشخص شد که اپل گزینه دوم را انتخاب کرده؛ اما برنامه های این شرکت برای توسعه مودم اختصاصی چه شدند؟

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع آگاه، اپل به کارمندان خود گفته که چیپ مودم 5G اختصاصی تا سال 2025 توسعه نخواهد یافت و با این تصمیم، زمان لازم برای طراحی سخت افزاری با الزامات کیفی مخصوص به خود را فراهم کرده است.

گفتنی است کمپانی اپل تصمیم دارد در نهایت تمام روابط تجاری خود را با اینتل قطع کند و فعلاً تنها تولید مودم های 4G LTE محصولات قدیمی تر را به این شرکت سپرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید مودم 5G اپل برای آیفون تا سال 2025 به تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..