تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟رفع تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان

یکی از مشکلاتی که برای خیلی ها در ماه مبارک رمضان پیش میاد تشنگی یا گشنگی میباشد که می توان با رعایت موارد که به شما خواهیم گفت این موضوع را بر طرف نمایید.

نکات مهمی که در روزه گرفتن به شما کمک خواهد کرد تا گشنه و تشنه نشوید !

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرشنه نشویم؟ بـه دلیل مصادف شدن ماه مبارک رمضان با روزهای گرم و طولانی نسبت بـه سال هاي‌ گذشته نیازمند مراقبت هاي‌ غذایی بیشتری هستیم تا دچار مشکلاتی از قبیل ضعف و افت فشار نشویم.

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

با رعایت توصیه هاي‌ غذایی کـه در ادامه بـه ان ها اشاره می‌کنیم، تشنگی و گرسنگی کمتری دراین ماه خواهید داشت.

در ماه رمضان چه بخوریم که کمتر تشنه شویم؟

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

تشنه شدن در طول روز در ماه رمضان یکی از آزاد دهنده ترین مشکلات روزه داری اسـت کـه با کمی تغییر ساده در رژیم غذایی افطار تا سحر می‌توان میزان تشنگی را تا حد زیادی کاهش داد. دراین قسمت لیستی از مواد غذایی کـه بـه تامین آب بدن در طول روز کمک میکند را ارائه میدهیم:

آب بنوشید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

نوشیدن آب کافی بین افطار تا سحر میتواند تا حد زیادی نیاز بدن را تامین کند و باعث کم تر تشنه شدن در طول روز گردد. میزان مناسب مصرف آب در هرروز برای بدن بین 8 تا 12 لیوان اسـت کـه بهتر اسـت سعی کنید مقدارهای کمی آب در فاصله زمانی کم تری بنوشید تا هم آب بدنتان تامین شود و هم مانع باد کردن معده شوید.

نوشیدن آب فراوان در سحر باعث جلوگیری از تشنگی در طول روز نمی شود

این تصور اشتباه اسـت کـه تعداد زیادی از مردم فکر می‌کنند اگر آب زیادی بـه یکباره در سحر بنوشند از تشنگی شان در طول روز کاسته می‌شود. انجام این عمل نه تنها تاثیری ندارد بلکه تنها کار کلیه ها را بیشتر میکند و آب اضافی ازبدن خارج میشود.

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

پس بهتر اسـت بـه صورت مکرر و هر بار بـه مقدار کم آب بنوشید و البته از خوردن سبزی جات و میوه ها از جمله میوه هاي‌ آبدار نیز غافل نشوید تا آب بدنتان بـه خوبی تامین شود ودر نتیجه در طول روز احساس تشنگی کم تری را داشته باشید.

تمام گروه های مواد غذایی را در برنامه غذایی تان بگنجانید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

در ماه رمضان بـه برنامه غذایی خود اهمیت ویژه اي بدهید و سعی کنید در فاصله زمانی افطار تا سحر از تمامی گروه هاي‌ مواد غذایی استفاده کنید تا بدن‌تان دچار کمبودی نشود و بتوانید این ماه پر فضیلت را بـه خوبی و بدون داشتن مشکل سلامتی پشت سر بگذارید.

میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

میوه و سبزیجات نیز منبع بسیار خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن اسـت کـه علاوه بر ان بـه دلیل داشتن فیبر فراوان باعث میشود احساس سیری طولانی تری داشته باشید.

غذاهای چرب و پرنمک را کنار بگذارید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

غذا هاي پر چرب و پر نمک بـه این دلیل کـه برای هضم نیاز بـه مقدار زیادی آب دارند میزان آب بدن را کم کرده و باعث تشنگی بیشتر در طول روز می‌شوند. خوردن غذا هاي آب پز و دارای سبزی جات تا حد زیادی آب بدن را تامین کرده و با آسانی در گوارش از ابتلا بـه یبوست پیش گیری می‌کند.

در وعده سحری مواد شیرین نخورید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه در وعده سحر باعث می‌شود در طول روز دچار افت قندخون شده کـه در نتیجه احساس گرسنگی در طول روز را تشدید می‌کند. مصرف مواد غذایی کـه نشاسته دارند بسیار بهتر از مواد قندی اسـت زیرا نشاسته مانند قند بـه سرعت وارد جریان خون نمیشود و از افت قندخون جلوگیري می‌کند.

کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا در طول روز گرسنه نشوید

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

مصرف مواد غذایی کـه دارای کربوهیدرات فراوان هستند بـه دلیل دیر هضم بودن زمان طولانی تری حس سیری را نگه می دارند. از بهترین مواد غذایی کربوهیدرات دار میتوان بـه برنج، نان و ماکارونی اشاره کرد کـه توصیه می‌شود همراه با سبزیجات مصرف شود تا بـه این ترتیب هم آنتی اکسیدان و هم آب بدن تامین شود.

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

چگونه در ماه رمضان کمتر گرسنه و تشنه شویم؟

بهترین اقدام جهت کاهش فشار گرسنگی و تشنگی در روزهای ماه مبارک رمضان این اسـت کـه از یک هفته تا 10 روز قبل از شروع ماه مبارک، حجم غذای مصرفی بـه تدریج کاهش داده شود.

پاسدار اظهار کرد: اینکار موجب شده سطح متابولسیم و سوخت و ساز بدن کاهش داده شود و بدن بـه شرایط کم غذایی در زمان روزه‌داری عادت کند.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: دراین زمینه مصرف تمام گروه‌هاي‌ غذایی متناسب باهم باید کاهش داده شود ودر این بین کاهش مصرف مواد نشاسته‌اي اهمیت بسیاری دارد، زیرا موجب خواهد شد بدن در روزهای مانده بـه ماه مبارک رمضان بـه برداشت قند از منابع دیگر بدن عادت کند.

چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟

پاسدار افزود: درکنار انجام اینکار، تمام عادات غذایی مانند مصرف میان وعده‌ها و نیز مصرف بیش از حد چای و سایر نوشیدنی‌ها مانند قهوه و نیز مصرف موادی مانند شکلات و شیرنی باید کنار گذاشته شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم دکتری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اینکار موجب خواهد شد تا سطح این مواد در خون کاهش پیدا کرده و وابستگی بـه انها بـه ویژه در زمینه قهوه و شکلات کاهش یابد.

وی افزود: عدم انجام این کارها و ادامه عادات غذایی تا شروع ماه رمضان موجب خواهد شد تا در روزهای ابتدای روزه‌داری افراد دچار علائمی مانند سردرد و سرگیجه شده و تحمل روزه‌داری برای انها دشوار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه نشویم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..