تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعداد آمار بیکاران فراموش نشود!

ساعت: 11:35 منتشر شده در مورخ: 1398/02/26 شناسه خبر: 1486470

فرماندار خوی از اشتغال زایی برای ۲۱۱۴ نفر در این شهرستان طی سال گذشته خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، فرماندار خوی طی گفتگویی با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده تعداد ۲۱۱۴ نفر در این شهرستان طی یک سال گذشته صاحب شغل شده اند. البته باید به مسئولان پرتلاش خوی دستمریزاد گفت و تشکر کرد. چراکه ایجاد شغل به ویژه «اشتغال پایدار» در این برهه از زمان کار آسانی نیست.

اما نکته ای که در این آمار اعلامی فرماندار خوی خودنمایی می کند فقط تعداد اشتغال می باشد و بخش هایی که در آن زمینه اشتغال ایجاد شده به صورت صریح و شفاف بیان نشده است!

طی بازدید میدانی خبرنگار آذرباخیش از برخی واحد های تولیدی شهرک صنعتی خوی و استماع گلایه ها و مشکلات آن ها که اکثر واحدهای فعال با ۴۰ درصد ظرفیت خود سرپا ایستاده اند و حتی برخی از آن ها در آستانه تعطیلی قرار دارند، ایجاد اشتغال ۲۱۱۴ نفر در شهرستان خوی با این وضعیت در نوع خود قابل تحسین می باشد.

با توجه به وضعیت اقتصاد کشور و شرایط  حاکم بر واحد های تولیدی، اولویت اول مسوولین محترم صیانت از نیروی کار موجود است، حال باید این سئوال را بپرسیم که آیا کارگران ما در این شهرستان از امنیت شغلی برخوردار هستند؟

هنوز در ابتدای سال ۹۸ قرار داریم اما بیش از ۱۲۰ نفر حال اندکی بیشتر یا کمتر در این مدت جهت احقاق حق و حقوق خویش در مرجع رسیدگی مربوطه اقامه دعوی کرده اند! و برخی واحدهای اقتصادی در همین سال «رونق تولید» اعلام تعطیلی کرده اند!

با این تفاسیر باید دولتمردان تدبیر و امید با توجه به آمار درخشان اشتغال در شهرستان خوی در محافل و جلسات هیئت دولت از مسئولین این شهرستان به نیکی یاد کنند! همچنان که آمار اشتغال به همت دولت تدبیر و امید روز به روز در حال افزایش و حال وخیم واحدهای تولیدی رو به بهبودی می باشد! اعلام ریز آمار اعلامی فرماندار خوی خالی از لطف نخواهد بود که این اشتغال زایی در کدام حوزه ها ایجاد شده است؟

امروز تلاش برای حفظ نیروی کار موجود به یکی از دغدغه های مهم کارآفرینان و مدیران واحدهای تولیدی تبدیل شده، نوسانات ارزی، تحریم های اقتصادی، افزایش قیمت مواد خام مورد نیاز واحدها، افزایش بهای تمام شده محصولات و مهم تر از آن عدم وجود برنامه ریزی دقیق از چرخه تولید و عدم حمایت عملی دولت از نخبگان و کارآفرینان، بنگاه های اقتصادی کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است.

این گزارش تلنگری بود جهت هوشیاری دست اندرکاران حوزه اشتغال و کار و تولید، با توجه به نیت مثبت مسئولین گرامی در راستای افزایش نرخ اشتغال و به عبارتی کاهش نرخ بیکاری، تقاضا می‌شود نیم نگاهی هم به بحث صیانت از نیروی کار موجود داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعداد آمار بیکاران فراموش نشود!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..