تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی شهرداری بجنورد برای ساماندهی صنوف آلاینده

ساعت: 15:37 منتشر شده در مورخ: 1398/02/25 شناسه خبر: 1486356

نائب رئیس شورای شهر بجنورد از اعلام آمادگی شهرداری بجنورد برای اختصاص 32 هکتار زمین در منطقه گلستان شهر برای ساماندهی برخی از صنوف آلاینده این شهر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، جمشید گریوانی، نائب رئیس شورای شهر بجنورد ظهر امروز در جلسه تدوین برنامه عملیاتی برای ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده بجنورد اظهار کرد: طی سال های گذشته شورای شهر بجنورد به طور مستمر پیگیر ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده بوده است همچنین در دوره پنجم  این شورا نیز این مسئله در دستور کار کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر بجنورد قرار گرفت.

وی گفت: اخیرا استاندار خراسان شمالی دستوری مبنی بر جانمایی مکان و انتقال صنوف آلاینده به مناطقی که باید مشخص شوند را اعلام کرده و خواستار شده است که این اقدام طبق اولویت بندی و طی مدت شش ماه عملیاتی شود.

گریوانی اعلام کرد: در همین راستا، شهردار بجنورد 32 هکتار زمین از زمین های در اختیار خود در منطقه گلستان شهر بجنورد را برای انتقال برخی از صنوفی که بر اساس انجام مطالعات، اولویت بندی خواهند شد، اختصاص خواهد داد.

مهدی امیدوار، رئیس اتاق اصناف بجنورد نیز در این جلسه اظهار کرد: سال ها است که اتاق اصناف و اتحادیه صنفی این شهرستان نسبت به عدم اجرای ساماندهی صنوف آلاینده در این شهر گلایه داشته و دغدغه دارند.  

امیدوار در ادامه گفت: اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملی مبنی بر تعیین تکلیف و ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده در حریم شهرها به استان ها ابلاغ کرده است که در همین راستا، این جلسه با حضور اعضای شورای شهر و روسای اتحادیه های صنفی شهر بجنورد تشکیل شد.

وی تصریح کرد: عقیده اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی این شهر، آن است که سه یا چهار منطقه به منظور انتقال صنوف آلاینده جانمایی شوند زیرا استقرار تمامی اصناف در یک منطقه امکاندپذیر نیست.

وی گفت: در همین زمینه شهرداری بجنورد برای عملیاتی شدن این دستورالعمل قول اختصاص یک زمین 32 هکتاری را داده است.

رئیس اتاق اصناف بجنورد همچنین افزود: در عین حال، درصدد هستیم تا نسبت به اخذ موافقت ها برای اختصاص زمین هشت هکتاری واقع در شهرک صنعتی شماره یک بجنورد که سال ها قبل برای انتقال صنف درب و پنجره سازان پیش بینی و آماده سازی شده بود، نیز اقدام کنیم.

امیدوار همچنین خاطر نشان کرد: در عین حال برای ساماندهی مشاغل مزاحم و صنوف آلاینده بجنورد کارگروهی با همین عنوان با اعضایی شامل ادارات صنعت، معدن تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان آموزش پزشکی، حفاظت محیط زیست، اتاق اصناف وشهرداری تشکیل خواهد شد.

یاسر عربخائی، کارشناس مسئول امور شهری و شوراهای دفتر معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: استاندار خراسان شمالی نیز در این زمینه اعلام کرده است که ساماندهی صنوف در یک مکان انجام نشود.

وی گفت: استاندار تاکید دارند که صنوف آلاینده طبق اولویت بندی و در چند منطقه ساماندهی شوند.

عربخائی افزود: استاندار خواستار شده اند که اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بجنورد نسبت به تعیین تکلیف این دستورالعمل ورود کنند و تصمیم نهایی را بگیرند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی شهرداری بجنورد برای ساماندهی صنوف آلاینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..