تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیسان با کاهش سوددهی مواجه شده است

روزهای بد شرکت نیسان همچنان ادامه دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، کاهش سود این شرکت در سال ۲۰۱۹ تا ۲۸ درصد نیز خواهد رسید.

نیسان که سال گذشته با مشکلات بازداشت‌ کارلوس گون، مدیرعامل اسبقش، دست‌وپنجه می‌کرد، به‌تازگی گزارش سال مالی خود را منتشر کرده است. بنابر این گزارش، میزان سود این غول خودروسازی ژاپنی در‌مقایسه‌با سال گذشته، به نصف کاهش پیدا کرده است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد روند کاهشی همچنان ادامه خواهد یافت. میزان سود نیسان در پایان سال مالی در مارس، ۳۱۹.۱ میلیارد ین (۲.۹ میلیارد دلار) بوده که درمقایسه‌با سود ۷۴۶.۹ میلیارد ینی سال گذشته، کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

زیان دهی نیسان

نیسان اعلام کرده سود این شرکت تا پایان سال مالی ۲۰۲۰، تا ۱۷۰ میلیارد ین (۱.۵ میلیارد دلار) کاهش خواهد یافت. کاهش درآمد این شرکت ناشی از تغییرات ساختاری، توسعه‌ی محصولات، ضررهای ناشی از نرخ ارز و گران‌شدن مواداولیه است. هیروتو سایکاوا، مدیرعامل نیسان، شرایط شرکتش را بسیار بحرانی توصیف کرده است.

نیسان تلاش می‌کند کسب‌وکارش در آمریکای‌شمالی را بهبود دهد. در آمریکای‌شمالی، به‌دلیل دریافت مشوق‌ها و تولید بیش‌ازاندازه‌ی محصولات، سود نیسان بسیار کاهش یافته است. فروش نیسان در پایان سال مالی جاری، به ۱۱.۶ تریلیون ین (۱۰۵ میلیارد دلار) رسید که درمقایسه‌با سال گذشته، کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. تعداد خودروهای فروخته‌شده در سال جاری نیز با کاهش ۴.۴ درصدی، به ۵.۵ میلیون دستگاه رسید. سایکاوا قول داده کسب‌وکار نیسان در دو یا سه سال آینده، دوباره به رونق سابق خود بازگردد.

زیان دهی نیسان

سایکاوا از استراتژی رشد فروش تهاجمی کارلوس گون انتقاد کرده است؛ اگرچه خودش هم از زمان برعهده‌گرفتن سِمَت مدیرعاملی، با انتقاد‌هایی مواجه بوده است. وی از مشتریان و سهام‌داران به‌دلیل عملکرد ضعیف شرکت عذرخواهی کرده و به‌رسم مدیران ژاپنی که معمولا یک دقیقه روبه‌روی مشتریان خم می‌شوند، از ذی‌نفعان دلجویی کرده است. کارلوس گون که دو دهه رهبری شرکت نیسان و رنو، شریک تجاری‌اش را بر‌عهده داشت، سال گذشته، به‌‌اتهام انتشار نادرست ارقام حقوق بازنشستگی و از‌دست‌دادن سرما‌یه‌های شرکت نیسان و استفاده از سرمایه‌ی نیسان برای مصارف شخصی بازداشت شد.

زیان دهی نیسان

گون در پاسخ به این اتهام‌ها، ادعای بی‌گناهی کرده بود. او اعتقاد دارد رقم بازنشستگی هیچ‌وقت پرداخت و بر سر آن توافقی نشده است. همچنین، از سرمایه‌های شرکت استفاده‌ی نابه‌جا نشده و هزینه‌ها صرف خدمات قانونی شده است. پرونده‌ی رسوایی کارلوس گون و برکناری وی، بر مشکلات شرکت نیسان افزود. این شرکت درمجموع ۸۳ میلیون دلار خسارت بابت پرونده‌ی بازنشستگی کارلوس گون پرداخت کرد. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند شهرت شرکت نیسان لکه‌دار شده است.

Carlos Ghosn / کارلوس گوسن

مقاله‌های مرتبط:

ازآنجاکه برپایی دادگاه در ژاپن ماه‌ها طول می‌کشد، هنوز مشخص نیست دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی کارلوس گون چه زمانی برگزار می‌شود. شاکیان پرونده خواهان ماندن کارلوس گون در زندان هستند؛ اما گون ابتدا به قید وثیقه آزاد و سپس دوباره بازداشت شد. کارلوس گون با این شرط آزاد شد که تماسی با همسرش نگیرد. شکایت‌کنندگان به این دلیل چنین درخواستی مطرح کردند که نقضی در شواهد به‌وجود نیاید.

زیان دهی نیسان

سایکاوا شایعات مبنی‌بر فشارآوردن رنو برای ادغام دو شرکت را رد کرد. به‌گفته‌ی‌ وی، مدیرعامل شرکت رنو که به‌تازگی به هیئت‌مدیره‌ی نیسان هم اضافه شده، بازسازی شرکت نیسان را در اولویت قرار داده است. هم‌اکنون، رنو ۴۳ درصد از سهام نیسان و درمقابل، نیسان نیز ۱۵ درصد از سهام رنو را دراختیار دارد. سایکاوا ادعای یکی از خبرنگاران مبنی‌بر استعفایش را رد و اعلام کرد در زمان مناسب، این‌ کار انجام خواهد داد. در‌حال‌حاضر، تمرکز مدیرعامل غول خودروسازی ژاپنی و اعضای هیئت‌مدیره، روی بازگشت سود‌آوری به این شرکت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیسان با کاهش سوددهی مواجه شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..