تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




المپیک ۲۰۲۰ توکیو با سیستم داوری مبتنی بر هوش مصنوعی فوجیتسو برگزار می‌شود

به‌منظور کاهش خطاهای داوری، المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو با سیستم داوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی فوجیتسو برگزار می‌شود.

المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مرداد۱۳۹۹ به‌میزبانی توکیو برگزار خواهد شد. با آنکه هنوز فاصله‌ی زیادی تا زمان برگزاری این مسابقات باقی مانده، اخبار مختلفی درباره استفاده از فناوری‌های جدید در این مسابقات منتشر می‌شود. براساس آخرین اخبار، فوجیتسو قصد دارد از محبوب‌ترین فناوری‌های روز در این مسابقات استفاده کند. به‌عبارت‌دیگر، در برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سیستم داوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی فوجیتسو بهره گرفته می‌شود. 

هوش مصنوعی فوجیتسو

مقاله‌های مرتبط:

فوجیتسو، غول فناوری ژاپن، با همکاری فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک (FIG) قصد دارد سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای داوری و قضاوت المپیک معرفی کند. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد آزمایش‌هایی برای آماده‌سازی این سیستم داوری در‌حال‌انجام است و امید می‌رود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، استفاده از سیستم داوری جدید فوجیتسو را شاهد باشیم.

فوجیتسو امیدوار است فناوری سیستم داوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی بتواند برخی خطاهای احتمالی مربوط‌به داوری مسابقات را به‌‌حداقل برساند. برخی خطاهای داوری در مسابقات المپیک، به ناکامی شرکت‌کنندگان در مسابقات یا کسب مدال منجر شده است. حال انتظار می‌رود استفاده از این سیستم بتواند پایانی بر این خطاها باشد.

فوجیتسو در رویداد Fujitsu Forum قصد دارد فناوری جدید داوری مبتنی‌بر هوش مصنوعی را معرفی کند. این رویداد ۱۶ و ۱۷مه (مصادف با ۲۶ و ۲۷اردیبهشت‌) در توکیو برگزار می‌شود. این سیستم داوری فوجیتسو از حسگرهای اسکنر لیزری سه‌بعدی برای ضبط بی‌درنگ حرکات ورزش‌کاران المپیک استفاده می‌کند و در هر ثانیه می‌تواند دومیلیون عکس از حرکات ورزش‌کاران در زاویه‌های مختلف مانند زاویه‌ی خم‌شدن دست و پا، زوایای مختلف در ارتفاع‌های مختلف و نیز حرکت‌های خاص آنان بگیرد. 

هوش مصنوعی فوجیتسو

این تصاویر به داوران مسابقات کمک می‌کنند بتوانند حرکات ورزش‌کاران را به‌خوبی بررسی و رصد کنند و به‌درستی درباره‌ی حرکاتشان قضاوت کنند. براساس اعلام فوجیتسو، معمولا در رقابت‌های FIG برای ۲۰۰ ورزش‌کار شرکت‌کننده در مسابقات درحدود ۱۰۰ داور حضور دارند. با سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌شکل مؤثری تعداد داوران مسابقه می‌تواند کمتر شود. همچنین با سیستم داوری جدید، میزان اشتباهات احتمالی ناشی از خطای انسانی به‌‌حداقل خواهد رسید. 

انتظار می‌رود فناوری جدید برای مسابقات جهانی ژیمناستیک به‌کار گرفته می‌شود که از ۴ تا ۱۳اکتبر (‌۱۲ تا ۲۱مهر) در اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود. در این مسابقات، آزمایش‌های لازم روی سیستم داوری جدید بررسی خواهد شد تا درنهایت، در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده شود. فوجیتسو ادعا می‌کند سیستم جدید می‌تواند هم در داوری مسابقات کاربرد خوب و مؤثری داشته باشد و هم می‌تواند در تمرینات آموزشی ورزش‌کاران به‌کار برده شود. ورزش‌کاران می‌توانند ضعف‌های خود را در حرکات ورزشی مشاهده و برای رفع آن تلاش کنند.

سایر تماشاچیان تلویزیونی و حضوری مسابقات نیز می‌توانند ازطریق اپلیکیشن مسابقات، تمامی این موارد را در زمان واقعی مشاهده کنند. درنتیجه، تماشاچیان نیز از دلیل تصمیم‌‌گیری و قضاوت داوران مسابقات به‌صورت آنلاین باخبر می‌شوند. فوجیتسو قصد دارد علاوه‌بر استفاده از سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای مسابقات ژیمناستیک، از این سیستم در سایر ورزش‌ها ازجمله مسابقات ترامپولین و اسکیت بوردینک نیز استفاده کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «المپیک ۲۰۲۰ توکیو با سیستم داوری مبتنی بر هوش مصنوعی فوجیتسو برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..