تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پویایی سازمانی ریشه در رعایت قوانین و مقرارت سازمانی وسلامت اداری دارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ،  مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد سلامت نظام اداری و جلوگیری از فساد اداری گفت: نقطه مقابل فساد اداری موضوع سلامت نظام اداری است، یعنی نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی شده، وظایف خود را به خوبی و برای نیل به بهره وری سازمانی اجرا می‌نماید.

وی افزود: سلامت نظام اداری یکی از خواست‌ها و آرزو‌های دیرینه جوامع مختلف بوده بطوری که نظام اداری یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموم شهروندان باشد.

سلامت اداری به وضعی فراتر از اثر بخشی کوتاه مدت سازمان اشاره دارد و سلامت نظام اداری مجموعه‌ای است ازخصایص نسبتاً پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات، سرعت عمل و اثر بخشی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: فساد اداری همواره مترادف بوده است با مقوله موسوم به "سلامت اداری" این دو مانند دو کفه یک ترازو عمل می‌کنند که هر چقدر از یکی کاسته شود بر دیگری افزوده می‌شود فساد اداری ارتباط و پیوستگی زیادی با سلامت اداری دارد، برای اینکه به سلامت اداری برسیم لازم است پدیده فساد اداری را به طور کامل بشناسیم تا بتوانیم به مبارزه با آن بپردازیم و موجبات سلامت را فراهم آوریم.

فعله گری در مورد تعریف فساد اداری گفت: مجموعه‌ای از قوانین و ضوابط مدون اداری وجود دارد که چار چوب فعالیت‌های مجاز اداری را تعیین می‌کنند. هر گونه رفتار اداری که مغایر با این قوانین باشد و در آن انتفاع شخصی مطرح باشد فساد اداری تلقی می‌شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: برای افزایش سلامت اداری بایستی حاکمیت قانون برعملکرد همه دستگاه‌ها و تعامل بین آن‌ها و خدمت گیرندگان بازبینی و شفاف سازی قوانین، مقررات، فرایند‌ها وعملکرد برای ارباب رجوع اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پویایی سازمانی ریشه در رعایت قوانین و مقرارت سازمانی وسلامت اداری دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..